אופק בירן (מימין) עם ואנסה בבל ותום לוי אייזנר. צילום פרטי
אופק בירן (מימין) עם ואנסה בבל ותום לוי אייזנר. צילום פרטי

"רק חיכינו לשיר את התקווה בגאווה על הפודיום": קבלו את אלופת העולם מכפר סבא

אופק בירן מכפר סבא, זכתה יחד עם ואנסה בבל ותום לוי אייזנר באליפות העולם באקרובטיקה עד גיל 18, שנערכה בפורטוגל

פורסם בתאריך: 29.9.24 08:09

יש לנו אלופת עולם: תנו הרבה כבוד לאופק בירן מכפר סבא, שהיא חלק מהרכב של 3 ספורטאיות שזכו באליפות העולם באקרובטיקה, בקטגוריית גיל 12 עד 18, שנערכה לאחרונה בפורטוגל.

אופק, בת 16.5, תלמידת כיתה י"א בתיכון כצנלסון בכפר סבא, במגמת הנדסת תוכנה, סיפרה כיצד הגיעה לענף ואיך התקדמה בו: "אני מתאמנת מגיל חמש, התחלתי בחוגים ועברתי לנבחרת האקרובטיקה ברעננה ומכיתה ב' התחלתי להתחרות. לאגודת ההתעמלות בגין חולון עברתי בסוף כיתה ח' ומאז כיוונתי לזהב באליפות עולם".

מתברר שבמקרה של אופק התפוח נפל ממש קרוב לעץ כפי שהיא מספרת: "אמא שלי הייתה מאמנת התעמלות ומשם הגעתי לתחום. היא ראתה את הפוטנציאל והציעה לי את הנבחרת ברעננה. הרצון שלי לעשות הכל בצורה הכי טובה הוביל אותי להחלטה להשקיע ולנסוע כמעט כל יום בשבוע לבגין חולון ולהגשים חלום ולהיות אלופת עולם".

בשנה שעברה זכתה אופק באליפות ישראל לגילאי 11 עד 16, ביחד עם אריאל ביאלו ותום לוי אייזנר. השלוש היו אמורות לייצג את ישראל באליפות אירופה בחודש אוקטובר האחרון, אבל השתתפות המשלחת בוטלה בעקבות המלחמה.

אופק, ספרי איך הגעתן לאליפות העולם הנוכחית?

"בשנה האחרונה, שהייתה לא פשוטה לכל עם ישראל אנחנו כצוות עלינו דרגה לגילאי 12-18. אריאל החליטה לפרוש, אני עברתי ניתוח בברך וכחודשיים לפני אליפות ישראל התחלנו לעבוד במרץ בהרכב החדש – ואנסה בבל, תום לוי אייזנר ואני. לאחר שהשגנו את הקריטריון באליפות ישראל יצאנו לייצג את המדינה באליפות העולם".

 

איך הייתה התחרות עצמה?

"אליפות העולם הייתה אמורה להתקיים באפריל בישראל, אבל בשל המלחמה היא נדחתה והועברה לפורטוגל. במקצה שלנו התחרו 48 צוותים מכ- 30 מדינות. התחרות בנויה מיומיים של מוקדמות, אותה סיימנו במקום הראשון, דבר שהביא לנו כרטיס לגמר של 10 השלשות הטובות ביותר. מדינת ישראל היא בין המדינות המובילות בתחום בעולם, אבל כדי שהענף יגיע ליותר מדינות יש חוק אכזרי שמאפשר רק לצוות אחד ממדינה לעלות לגמר. הצוות השני סיים במקום השני את המוקדמות. תרגיל הגמר איתו ניצחנו כולל את השיר ״עם ישראל חי״, כאשר פוזת הסיום נגמרת בקריאה מרגשת של "עם ישראל חי".

בטח התרגשתן בטירוף כשזכיתן במקום הראשון.

"ברור. בסוף התרגיל, אחרי תחושה של תרגיל מוצלח, רק חיכינו לשיר את התקווה בגאווה על הפודיום. זה היה מחזה מטורף של דגל ארה"ב ודגל בריטניה מתנופפים מתחת לדגל ישראל בהמנון. כל הקהל שהגיע לעודד שר את ההמנון והתרגש איתנו ועם עוד צוותים נוספים כי המשלחת הישראלית חזרה עם 10 מדליות שמתוכן 7 זהב".

ספרי קצת על השותפות שלך להישג.

"ההישג שלי הוא צוותי כי אני חלק משלושה. ואנסה בבל, הגבוהה ובתפקיד בסיס היא בת 15 מחולון כשנתיים בענף אחרי שהתאמנה שנים בהתעמלות אומנותית. תום לוי אייזנר היא הצעירה בינינו, בת 12 מחולון. צוות המאמנים בחולון השקיע בנו שעות של אימונים, שיחות ודיוק ואת הכל הובילה המאמנת האישית יארוסלבה בקרנב, שהיא בעצמה אלופת עולם בקטגוריה הזו".

חשתן בגילוי אנטישמיות או להיפך, גילוי אהדה לישראל?

"במהלך התחרות לא הורגשה אנטישמיות. מדינת ישראל מוערכת בענף האקרובטיקה וקהל ההורים הגדול מישראל שהגיע השמיע את קולו והיה מאד דומיננטי".

מהן השאיפות המקצועיות שלך להמשך?

"אני מאד מקווה שהענף יהפוך לאולימפי ושיתאפשר לי לייצג את ישראל באותו אופן. עד אז, מי ייתן והמלחמה תסתיים ואליפות העולם הבאה תתקיים בשנת 2026 בישראל והשאיפה שלי שאייצג את ישראל בכבוד גם שם. לסיום, חשוב לי מאד להודות לכל הצוות המקצועי בבגין חולון שמלווה אותי ובלעדיו כל זה לא היה קורה – שרל׳ה, צינה, ליאון, שירן, אמיר, לידר, אפי, רודריגו, גיל, יונתן, ארבל ויארוסלבה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר