קבוצת הנשים בכדורסל של הפועל כפר סבא. צילום עודד קרני
קבוצת הנשים בכדורסל של הפועל כפר סבא. צילום עודד קרני

גם הנשים וגם הגברים עלו: עונה מצוינת למועדון הכדורסל של הפועל כפר סבא

עונה מדהימה למועדון הכדורסל של הפועל כפר סבא, בו, שימו לב: 2,800 שחקניות ושחקנים במחלקת נוער גדולה במיוחד

פורסם בתאריך: 9.7.24 15:51

הישג עצום למועדון הכדורסל של הפועל כפר סבא: קבוצות הגברים והנשים עלו ליגה בתום עונה קשה ומפרכת – קבוצת הגברים עלתה מהארצית ללאומית וקבוצת הנשים מהלאומית לליגת העל, בה תשחק לראשונה בתולדותיה.

קבוצת הגברים חוזרת לליגה הלאומית לאחר חמש עונות בליגה השלישית. "בכל חמש העונות בארצית המטרה הייתה לחזור לליגה הלאומית ושלוש פעמים סיימנו במקום השני. השנה עמדנו במשימה", מסביר בני חזן, מנכ"ל המועדון מזה 16 שנים.

כפר סבא סיימה את המחוז הצפוני במקום הראשון אבל בפלייאוף נוצחה על ידי מגדל העמק/עמק יזרעאל ונאלצה להתמודד על הכרטיס הנוסף לעלייה מול מכבי אשדוד, נציגת המחוז הדרומי, בסדרה של הטוב משלוש עם יתרון ביתיות לזכותה. בשני המשחקים הראשונים כל קבוצה שמרה על הביתיות וכפר סבא ניצחה במשחק השלישי והמכריע אצלה וזכתה בכרטיס הנכסף לליגה הלאומית, בה שיחקה בעבר במשך עשר עונות עד שירדה לארצית.

קבוצת הגברים בכדורסל של הפועל כפר סבא. צילום עמית ברגמן

קבוצת הגברים בכדורסל של הפועל כפר סבא. צילום עמית ברגמן

חזן מסביר מה היה סוד ההצלחה של הקבוצה העונה: "היתרון הגדול שלנו היה ההמשכיות, כאשר כל הסגל משנה לפני כן המשיך ביחד והשחקנים הכירו זה את זה והייתה התחברות חברתית מצוינת. מאמן הקבוצה הוא אלעזר יעקובי, שזו הייתה העונה השנייה שלו בבוגרים ובסך הכל 12 שנה במועדון, ללמדכם על ההמשכיות שדיברתי עליה. כמובן שהוא יישאר המאמן גם בלאומית. בחמישייה עצמה היו שניים מבוגרי מחלקת הנוער ובסך הכל בסגל ההתחלתי היו שישה מבוגרי מחלקת הנוער. קבוצה צעירה מאוד, רעבה ושאפתנית שחלקם כמובן ימשיכו ללאומית. צריך לציין שעלינו דווקא בעונה שבה התקציב שלנו היה הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות בארצית ונמוך בהרבה מהתקציבים של מגדל העמק ואשדוד".

על העונה הבאה אומר חזן: "תהיה לנו בעיה תקציבית כי יש קבוצות בליגה הלאומית שזוכים לתקציבים גבוהים יותר מהעיריות שלהם. שלא יובן לא נכון, אין לנו טענות לעיריית כפר סבא על התקציב, אלא אני רק מציין עובדה שנצטרך להתמודד איתה. אנחנו נתבסס על מתווה השר שמעניק מיליון שקלים לכל קבוצה אבל עדיין נהיה עם התקציב הכי נמוך בליגה ונדע להתמודד עם זה על הצד הטוב ביותר. כמובן שנביא שני זרים. חשוב לציין כי דווקא בעונה עם התקציב הכי נמוך בלאומית הגענו בעבר למשחק אחד מעליית ליגה, כך שתקציב לא בהכרח משפיע על המיקום הסופי. אנחנו גם מתחילים שיתוף פעולה עם מכבי ר"ג מליגת העל שבמסגרתו שחקנים מוכשרים שלנו יעברו אליהם ואולי יושאלו ונוכל לקלוט גם שחקנים שלהם ואולי אפילו זרים בתחילת דרכם".

אצל קבוצת הנשים מדובר, כאמור, בעלייה היסטורית לליגת העל והשתייכות לטופ הכדורסל בארץ. לפני שנתיים הקבוצה סיימה ראשונה אבל במועדון ויתרו על עליית ליגה בשל בעיות תקציב. חזן מסביר: "ברגע שראינו שנצטרך להעביר לקבוצת הנשים תקציב על חשבון הילדים והנוער העדפנו לוותר על העלייה. העונה, שוב בעזרת מתווה השר, נוכל להעמיד תקציב לליגה הבכירה".

סיפור העלייה הוא מעניין בפני עצמו. הקבוצה סיימה את המחוז הצפוני ללא הפסד והתייצבה לסדרת גמר מול נס ציונה בשיטה, הלא הוגנת יש לציין, של שני משחקים בלבד. במשחק הראשון ניצחה כפר סבא בחוץ בהפרש של 21 נקודות, אבל במשחק הבית נוצחה כפר סבא בהפרש של 20 נקודות והייתה קרובה סל אחד בלבד מאובדן העלייה, שכה הגיעה לה. את הקבוצה מאמן יניב פילו שהיה אחראי גם על המקום הראשון לפני שתי עונות, שכאמור לא מומש. פילו ימשיך לאמן את הקבוצה גם בעונתה הראשונה בליגת העל.

חזן מסביר שגם אצל הנשים, התקציב יכול להוות בעיה: "ככל הנראה שאנחנו נהיה עם התקציב הנמוך בליגה, אבל אנחנו מאמינים שכמו אצל הגברים, גם בנשים נדע להתמודד עם עובדה זו. החתמנו כבר שתי זרות, שחקנית אירופאית ועוד חמש שחקניות שלנו שימשיכו, כך שיש לנו כבר את הבסיס לעונה הבאה".

מעבר לשתי עליות הליגה, של הגברים הנשים, הגאווה הגדולה של המועדון היא מחלקת הנוער הגדולה בארץ. למי שלא בקיא, שימו לב למספרים יוצאי הדופן: במועדון ישנם 2,800 שחקנים ושחקניות, מתוכם כ- 700 ב- 50 קבוצות ליגה ועוד כ- 2,100 שחקנים ושחקניות צעירות בבתי ספר לכדורסל ב- 15 מוקדים ברחבי העיר, כולל מחלקת עתודה בת 200 שחקנים, ששומרים על מסגרת אבל לא משחקים בקבוצות ליגה.

חזן מתמלא סיפוק: "מחלקת הנוער והנערות זאת הגאווה הגדולה שלנו. מעבר למספרים העצומים של השחקנים והשחקניות הצעירות, חשוב לציין שהקבוצות הבכירות במחלקה, נוער נערות ילדים ילדות, מסיימים כל שנה בטופ 8 של הליגות הבכירות. השנה קבוצת ילדים הפסידה בגמר את האליפות להפועל ת"א, הנוער נשרו ברבע גמר הפלייאוף, נערות ב' סיימו במקום השלישי ונערות א' במקום החמישי".

מה סוד הצלחה ההצלחה של מחלקת הנוער?

"הסיפור של המועדון הוא היחס המטורף בין כמות פעילים לכמות האוכלוסייה, עיר של קצת יותר ממאה אלף תושבים. הסוד שלנו הוא בבעלי תפקידים שנמצאים במחלקה הרבה שנים ועובדים עם הלב והנשמה למען השחקנים והמועדון. יש לנו 15 מוקדים בכל בתי הספר שהם מעורבים בפעילות חברתית בבית ספר. המועדון שלנו הוא הרבה מעבר לכדורסל, מועדון חברתי, ממש חצי תנועת נוער. אנחנו עושים פעילויות חברתיות וקהילתיות רבות, כולל כמובן בתקופת המלחמה, אם זה בתרומות של אלפי שקלים, אריזות משלוחים ועוד הרבה. אלו דברים שלא פחות חשובים לנו מההצלחה המקצועית".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר