בעשור האחרון נפגעו ברעננה 158 בני אדם בתאונות חזית אחור. בשנת 2016 נפצע אדם אחד בכפר סבא באורח קשה בתאונת חזית אחור ושמונה אחרים נפצעו באורח קל. גם בשנת 2015 נפגע אדם אחד בכפר סבא באורח קשה בתאונת חזית אחור, ו-12 אחרים נפצעו באורח קל. בשנת 2012 נהרג אדם אחד בכפר סבא בתאונת חזית אחור ושבעה נפצעו באורח קל. בשנת 2010 נפצעו 32 בני אדם בכפר סבא באורח קל.
את הנתונים פרסמה עמותת אור ירוק לזהירות בדרכים, והם מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בסך הכל, בעשור האחרון, נהרג בכפר סבא אדם אחד בתאונת חזית אחור, שלושה בני אדם נפצעו באורח קשה ו-154 נפצעו באורח קל.
תאונות חזית אחור נגרמות פעמים רבות בגין היסח דעת, אי שמירת מרחק, מהירות גבוהה, החלקה על הכביש, בלימות פתע ועוד שלל סיבות. על פי נתוני העמותה, בעשר השנים האחרונות (2007-2016) נפגעו בתאונות מסוג חזית-אחור יותר מ-43 אלף בני אדם ברחבי הארץ.
לפי נתוני העמותה מדי שנה נהרגים ברחבי הארץ 31 בני אדם בממוצע מתאונות חזית אחור. בשנת 2016 נהרגו 45 בני אדם, עליה של כ-50% הרוגים מאשר בשנת 2015. באור ירוק מציינים כי מספרי התאונות אשר מוגדרות כתאונות חזית אחור גדולים ומדאיגים כאשר בשוק קיימות מערכות שיכולות לסייע ולצמצם את התאונות. בשנים האחרונות פותחו מערכות אוטונומיות שיכולות לאפשר לרכב לעצור באופן עצמאי כשהוא מזהה סיכון ממשי לתאונה אך לפי מספרי הנפגעים שממשיכים להיות רבים ניכר כי הציבור אינו מודע למערכות או שאינו מעוניין לשלם עבורן.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות חזית אחור יכולות להימנע בדרך פשוטה באמצעות מערכת לבלימה אוטונומית שמזהה את הסיכון להתרחשות תאונה לפני שהיא קורית ובולמת את הרכב. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לחייב התקנה של מערכות לבלימה אוטונומית ברכבים החדשים, בעזרתן ניתן יהיה להפחית את התאונות והנפגעים. אם כל כלי הרכב החדשים יהיו בטוחים יותר, בעוד מספר שנים גם לחלקי האוכלוסייה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב חדיש יהיה רכב יד שנייה עם אביזרי בטיחות מצילי חיים".
תגובות