נירה שרעבי בעצרת בכיכר החטופים, צילום פאולינה פטימר
נירה שרעבי בעצרת בכיכר החטופים, צילום פאולינה פטימר

נירה שרעבי: "אלי ויוסי חייבים לחזור אלינו. יוסי לקבורה, אלי לחיבוק שלא ייגמר"

אשתו של יוסי שרעבי ז"ל שנרצח בשבי וגיסתו של אלי שרעבי, ששניהם עדיין מוחזקים בשבי החמאס, ריגשה את אלפי הנוכחים בעצרת בכיכר החטופים. עצרות מחאה נגד ההפקרה המתמשכת התקיימו בערים נוספות באזור

פורסם בתאריך: 27.10.24 10:05

"זה הזמן להכות על הברזל בעודו חם ולמנף את ההישגים הצבאיים לעסקה כוללת, שתחזיר את כל החטופים בפעימה אחת" – כך קראו אמש (מוצ"ש) משפחות החטופים בעצרת בכיכר החטופים.

ערב יום האבל הלאומי, המתקיים היום, וערב יציאת משלחת המו"מ לפסגה בדוחא, קיימו משפחות החטופים עצרת המונית בכיכר החטופים בקריאה להשבת כל החטופים בפעימה אחת – החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם.

יפעת הימן בעצרת בכיכר החטופים, צילום פאולינה פטימר

יפעת הימן בעצרת בכיכר החטופים, צילום פאולינה פטימר

אביבית יבלונקה בעצרת בכיכר החטופים, צילום פאולינה פטימר

אביבית יבלונקה בעצרת בכיכר החטופים, צילום פאולינה פטימר

יפעת הימן, אמה של ענבר הימן ז"ל מפתח תקוה שנחטפה ונרצחה וגופתה עדיין מוחזקת בידי החמאס, אמרה: "ענבר עדיין מוחזקת בעזה בשבי החמאס, ואנחנו נאבקים להשבתה לקבורה ראויה, באדמת ארץ ישראל. לאחר שנה ואין ספור טקסי זיכרון, אני מרגישה שכל פעם אנו נרצחים מחדש והלב שלי נשרף. אין לנו קבר לבכות עליו, לשים נר ופרח וכל פעם כשמדברים על עסקה, אנחנו ברכבת הרים רגשית מטלטלת. אנחנו נמצאים באבל מושהה, כי אי אפשר לבכות עכשיו, אנחנו צריכים את הכוחות כדי להחזיר את ענברי שלנו ואת כל 100 החטופים הנוספים. לאחר ההישגים הצבאיים הרבים, זה הזמן להכות על הברזל בעודו חם ולמנף את ההישגים הללו לעסקה כוללת, שתביא את כל החטופים, חיים ומתים, ביחד בפעימה אחת. אין לנו זמן, משיכת הזמן תביא עלינו "רון ארדים" נוספים שיפצעו את החברה הישראלית".

העצרת בכיכר החטופים, צילום אדר איל באדיבות מטה המשפחות

העצרת בכיכר החטופים, צילום אדר איל באדיבות מטה המשפחות

נירה שרעבי, אשתו של יוסי שרעבי ז"ל שנרצח בשבי וגיסתו של אלי שרעבי, ששניהם עדיין מוחזקים בשבי החמאס, אמרה בעצרת: "גם גיסי האהוב אלי, נמצא בשבי. מעל שנה שאנחנו מחכות לחבק אותו כשיחזור, נצטרך כולנו להתמודד עם המציאות הנוראה שמשפחתו הגרעינית – איננה. ליאן האהובה ושתי בנותיהם נויה ויהל נרצחו בביתן. המשפחה שלנו חוותה אובדנים כה רבים, ונאלצת לשאת על גבה את תוצאות השבעה באוקטובר שעה אחר שעה, כבר מעל שנה. אלי ויוסי חייבים לחזור אלינו. יוסי לקבורה, אלי לחיבוק שלא ייגמר. רק כששניהם יהיו כאן, אוכל אני ונוכל כמשפחה – להעז להסתכל על הפצעים. אבל זה לא רק הסיפור שלנו. רק כש- 101 חטופים וחטופות יחזרו אלינו – נוכל כמדינה וכעם להסתכל על הפצעים שלנו ולהבין לאט לאט איך ממשיכים קדימה, אחרי שהערכים שהאמנו בהם בכל ליבנו, שגדלנו עליהם כילדים, ואנחנו מגדלים עליהם את ילדינו – לא יושמו סביב נושא החטופים מעל שנה".

נירה המשיכה: "הבחירה להמשיך ולא להוציא לפועל עסקה להחזרת החטופים כולם – היא בחירה אקטיבית. כשיורדת השמש על כל יום שבו לא נחתמה עסקה – זה יום נוסף שבו בחרו במדינת ישראל שלא לקדש חיים. שלא לקדש קבורה. שלא ליישם את החוזה הבסיסי ביותר בין אזרח ואזרחית למדינתם״

אביבית יבלונקה, אחותו של חנן יבלונקה ז"ל, שנרצח על ידי חמאס וגופתו חולצה והושבה לקבורה במאי האחרון, אמרה: "חנן הוכנס למנהרה בג׳בליה בתוך שק והיה שם בתוך מנהרה במשך שמונה חודשים של חוסר וודאות אם חנן חי או מת. שמונה חודשים נלחמנו וסיפרנו על חנן ורצינו אותו חזרה בבית, קיבלנו אותו במקרה כי החיילים החליטו להיכנס למנהרה. אבל תחשבו לרגע מה היה קורה אם הם היו מפוצצים את המנהרה מבלי לרדת אליה. לצערנו, הילדים של חנן יהיו יתומים מאבא, אבא שכל כך אהב אותם והם אותו. אני מתפללת מכאן שלילדים של טל, צחי, עמרי, שגיא וכל השאר – להם יחזירו את אבא".

המחאה בפתח תקווה, צילום פרטי

המחאה בפתח תקווה, צילום פרטי

ההפגנה בצומת רעננה. צילום פרטי

ההפגנה בצומת רעננה. צילום פרטי

ההפגנה בכפר סבא. צילום לירית שפיר שמש

ההפגנה בכפר סבא. צילום לירית שפיר שמש

בפתח תקווה התקיימה כמידי מוצאי שבת הפגנה בכיכר גורן בהשתתפות תושבים רבים. מחאות נוספות התקיימו בערים השכנות. אירוע מחאה התקיים בכיכר העיר בכפר סבא תחת הכותרת "עסקה עכשיו! בחירות עכשיו!". בערב המחאה נאמו בזה אחר זה אלוף (מיל') וח"כ לשעבר איל בן ראובן, חבר הכנסת נאור שירי ממפלגת יש עתיד, גלית אבינועם – חברת מועצת נס ציונה, והאקטיביסט נאור נרקיס. את האירוע ליווה בשירה, היוצר עמרי ויטס.

נאור שירי פתח את דבריו בהבעת תמיכה והערכה לטייסות ולטייסים שהשתתפו בתקיפה באיראן בליל שבת: "אני רוצה להודות לטייסים, ובמיוחד לטייסות והנווטות. על הראש של אבי מעוז, סמוטריץ' וכל אלה שמתנגדים לשירות נשים, בזמן שאתם ישבתם בבית, הן עשו היסטוריה".

האקטיביסט נאור נרקיס, המגדיר עצמו כפועל למען חילון החברה החרדית, אמר: "מה שמאיים על הדמוקרטיה, זאת הדמוגרפיה. ישנם חרדים צעירים רבים שלא רוצים להיות חרדים. כל מה שעלינו לעשות הוא להושיט להם יד ולתמוך בהם בדרך החוצה. ביחד עם עשרות חרדים לשעבר".

בצומת רעננה התקיימה ההפגנה השבועית בנוכחות עשרות מפגינים שקראו לתרגם את ההישגים הצבאיים מתוך עמדה של כוח להסדרה מדינית, הסכם להחזרת כל החטופים, השבת השקט לצפון והחזרת העקורים ליישוביהם. בהפגנה השתתפו נחום חופרי, ראש העירייה לשעבר, חגי פרנקל, משנה לראש העירייה וליאור בשן, מוביל מחאת רעננה.

בהרצליה, בה מתקיימת כמעט מידי מוצאי שבת מחאה רבת משתתפים, לא התקיימה עצרת.

 

 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר