מפגש בכפר סבא בנוגע להקמת הפלוגה החדשה, צילום דוברות העירייה
מפגש בכפר סבא בנוגע להקמת הפלוגה החדשה, צילום דוברות העירייה

מוכנים לכל תרחיש: פלוגת מילואים חדשה מוקמת בכפר סבא וברעננה

צה"ל מקים את אוגדת דוד, שתכלול חמש חטיבות, תהיה מבוססת על לוחמים שסיימו את שרות המילואים. פלוגה אחת תהיה אחראית על כפר סבא ורעננה ותתבסס על תושבי שתי הערים

פורסם בתאריך: 21.10.24 09:14

כפר סבא מתגייסת: ראש העירייה, רפי סער, נפגש עם סא"ל במיל' גיא רוסו במסגרת גיוס תושבים לאוגדת דוד, אוגדת המילואים החדשה שמקים צה"ל בימים אלה, למי שסיימו את שירותם. סער אמר: "מאז פרצה המלחמה לפני למעלה משנה, אנו פועלים כל העת בשיתוף הצבא והמשטרה לתגבור הביטחון בעירנו. גיוס פלוגות המילואים החדשות יאפשר מתן מענה מהיר ומיידי של לוחמים מצוידים ומקצועיים בכל תרחיש".

סא"ל רוסו הוא מג"ד גדוד המילואים החדש המוקם באזור השרון במסגרת אוגדת דוד – אוגדת מילואים שמקים צה"ל בימים אלה עבור לוחמות ולוחמים שסיימו את שירות המילואים שלהם ורוצים לחזור למערך הלוחם ולפעול למען הגנת המולדת ואזרחיה. הגדוד יחלוש על כל אזור השרון וגוש דן, כאשר פלוגה אחת תהיה אחראית על כפר סבא ורעננה.

המפגש בין השניים התקיים במרכז ההפעלה העירוני בחירום, וכלל את נציגי אגף הביטחון העירוני וחמ"ל המתנדבים בראשות ניב גרנות. במסגרת המפגש, סקר סא"ל רוסו בפני ראש העירייה את אופן גיוס המועמדים לגדוד החדש ואופן פעילות הגדוד, שיפעל כחלק מחטיבת המילואים יונתן בכל אזור המרכז. יש לציין, כי יתרונו של הגדוד הוא שלחייליו במילואים, אשר יעברו הכשרות ותעסוקה מבצעית שוטפת, יהיה בבתיהם את כלל הציוד הנדרש לכל תרחיש ולכל מקרה חירום בו יוקפצו להגנה על תושבי העיר בזמינות מיידית.

 

בעירייה מציינים לצד זאת פעילויות נוספות שעשתה העירייה מאז השבעה באוקטובר, ביניהם הקמת גדוד מתנדבים עירוני חמוש, תוספת של עשרות מצלמות אבטחה ותאורה היקפית, התקנת שערים חשמליים, הכפלת יחידת האופנועים העירונית, הקמת יחידת ג'יפים ויחידת רחפנים, תגבור הסיורים והשיטור העירוני ועוד.

סער אמר: "מאז פרצה המלחמה לפני למעלה משנה, אנו פועלים כל העת בשיתוף הצבא והמשטרה לתגבור הביטחון בעירנו. גיוס פלוגות המילואים החדשות יאפשרו מתן מענה מהיר ומיידי של לוחמים מצוידים ומקצועיים בכל תרחיש. אני רוצה להודות לצה"ל על שיתוף הפעולה החשוב למען ביטחון תושבינו ונמשיך לפעול לצד כלל גורמי הביטחון, כדי שכל תושבת ותושב בכפר סבא יהיו בטוחים".

להצטרפות לגדוד המילואים: bit.ly/408hXlT

בצה"ל מציינים כי אוגדת 'דוד' (אוגדה 96) הינה אוגדה קלה, ניידת ועוצמתית שמורכבת מכוח מילואים נבחר, בפריסה ארצית. הקמת האוגדה נובעת מהצורך המבצעי בכוח לוחם איכותי, שיסייע בחיזוק מערך ההגנה ובמתן מענה מבצעי לאירועים מתפרצים. האוגדה תיתן מענה למגוון תרחישים בגבולות השונים במרחב התפר, באיו"ש ובתוך גבולות המדינה.

עוד מציינים בצה"ל כי הגיוס מתבצע על בסיס התנדבותי, ללוחמים בעלי הכשרת רובאי 05-07 מינימום, אנשים עם ניסיון קרבי בגילאי 38-58 שאינם משובצים במערך המילואים הפעיל. האוגדה מבוססת על לוחמים בעלי ניסיון מבצעי עשיר, אשר מכירים את השטח בו הם פועלים, "בני האזור". תהליך הגיוס כולל מילוי טפסי מועמדות, ראיון ראשוני, הערכה פסיכולוגית, בדיקות רפואיות, ראיון עם מפקד ותרגיל הערכה מעשי בשטח.
האוגדה תכלול חמש חטיבות – כאשר כל חטיבה מורכבת מחמישה גדודים. היא תהיה בפריסה ארצית ויעודה יהיה לתת מענה למגוון תרחישים בגבולות השונים ולהסיר איומים מתפרצים. המתנדבים לאוגדה יקבלו זכויות ותגמולים של משרתי מילואים. הכשרת הלוחמים כוללת קורס לרענון מיומנות קרב, הכשרות ייעודיות למפקדים ואימונים שוטפים, כמו כן לוחמי האוגדה יהיו מצוידים בנשק אישי ואמצעים נוספים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר