פחים וסחורות על המדרכה בסמוך לאום האירועים נועלה, צילום פרטי
פחים וסחורות על המדרכה בסמוך לאום האירועים נועלה, צילום פרטי

סיוט או מיעוט? עימות בין תושבים לבין אולם אירועים בכפר סבא

שכנים של אולם אירועים ברחוב משעול גיל מתלוננים על מפגעי רעש ועל פחים מלאים על המדרכות. בעלי האולם: "אנו מקפידים על תנאי הרישוי וביחסים טובים עם מרבית התושבים"

פורסם בתאריך: 3.9.24 08:30

"החיים שלנו הפכו לסיוט של ממש", כך טוענים תושבים בשיכון ותיקים בכפר סבא (הנמצא מערבית לרחוב טשרניחובסקי), להם טענות כלפי אולם האירועים "נועלה בשרון" ברחוב משעול גיל.

מדובר באולם אירועים שבעבר נשא את השם "אולמי השרון", נסגר בתקופת הקורונה ונפתח מחדש לפני כשנתיים בבעלות חדשה. התושבים המתגוררים ברחובות הסמוכים (משעול גיל, אנילביץ', יקותיאל אדם, מורדי הגטאות ועוד) טוענים למפגעי רעש, מפגעים בטיחותיים ותברואתיים, חסימת מדרכות וכבישים ועוד. בעלי האולם אומר כי הוא מקפיד על תנאי רישוי העסקים, כי מדובר במיעוט תושבים וכי הוא ביחסים טובים עם רוב התושבים באזור.

לטענת התושבים חלה חובת הצבת סדרן באירועים לצורך שמירה על הסדר הציבורי, דבר שלא מתקיים וכך מתרחש כאוס גדול בעקבות מאות כלי הרכב המגיעים לאירועים מדי ערב ויוצרים מפגעי רעש גם על ידי סיבובי שמחה וצפירות בכיכר. טענה נוספת קשורה לנושא התברואתי, כאשר לטענת התושבים הפחים של האולם מוצאים כל ערב וחוסמים את המדרכה ומעבר הולכי הרגל עד ליום למחרת. לטענתם, מדובר במטרד יומי שגם מביא ריחות לא נעימים ולכלוך. לטענתם, הפתרון הוא להציב את הפחים בחניון הפרטי של האולם ולא על המדרכה העירונית. "השארת פחי האשפה כל ערב מחדש עד לשעה 10 בבוקר למחרת על המדרכות גורמת למפגע בטיחותי ובריאותי", ציינו התושבים בפנייתם לעירייה.

טענה נוספת נוגעת לגבי פריקת הסחורות לאולם שמתבצעות לטענתם תוך כדי חסימת ציר הנסיעה ומעבר על המדרכה. בנוסף, הסחורה מושארת לפנות בוקר למשך מספר שעות מול דלת הכניסה וחוסמת את המעבר להולכי הרגל ביחד עם הפחים.

התושבים מספרים על אירוע חריג שהתרחש בשבוע שעבר, כאשר במהלך אירוע נורו זיקוקים על גבי טנדר, דבר אשר גרם לבהלה עצומה עד כדי כך שתושבים נכנסו לממ"דים.

תושב המתגורר ברחוב משעול גיל, סמוך לאולם, ציין: "פניתי פעמים רבות למוקד העירוני ולמחלקת רישוי עסקים וכל הזמן מקבלים את אותן תשובות של נבדוק, נראה, נטפל, אבל בפרקטיקה שום דבר לא משתנה. לא ייתכן שהמדרכה והכביש יהיו חסומים באופן קבוע בפחי אשפה ובסחורות שמגיעות לאולם. זה מהווה מפגע בטיחותי ותברואתי קשה שממנו אנו סובלים. גם אם העירייה נותנת קנסות לאלו שחונים שלא כחוק זה לא עוזר לנו כי ערב למחרת זה חוזר על עצמו".

תושבת נוספת אמרה: "יש גם מפגעי רעש גדולים שמתבצעים בגלל שלפעמים פותחים את הגג ומשאירים את הדלת פתוחה. אנחנו לא צריכים לשמוע בחצות הלילה רעש של מוזיקה חזקה או שיכורים מתחת לבית ואנשים מצפצפים. אי אפשר לחיות, אנחנו חיים בסיוט כל ערב מחדש".

התושבים מצפים שהעירייה תפעל ותגן עליהם: "אנחנו מצפים מהעירייה, כמי שאחראית על הסדר הציבורי, שישלחו כל ערב פקח שיבדוק שיש שם סדרן שמכוון את התנועה ואם זה לא מתבצע אז שישללו מהם את הרישיון להפעלת עסק. העירייה צריכה לדאוג שהמדרכות והכביש יהיו ריקים מסחורה ופחי אשפה ושנוכל לחיות בשקט ללא מפגעים של רעש ולכלוך".

לטענת התושבים, עד כה העירייה לא עוזרת להם: "לצערנו, העירייה מתנערת מהאירוע ונותנת תשובות הזויות במקום לקנוס ולטפל באולם האירועים. לא ברור לנו למה גורמים בעירייה נמנעים מלטפל בבעיות שבאולם שנמצא בלב שכונת מגורים".

עידו קסנטיני, מבעלי האולם, מסר בתגובה לטענות התושבים: "בכל ערב יש סדרן בחניה ומאבטח בכניסה וזאת על פי דרישת רישוי עסקים. את פחי האשפה אנו מציבים על שפת המדרכה כפי שנאמר לנו על ידי רישוי עסקים. הסחורה מגיעה לפנות בוקר ומוצבת בכניסת ספקים ולא חוסמת מעבר הולכי רגל וגם זאת מתוך הנחיה של רישוי עסקים. אנחנו מקפידים לסגור את הגג כך שמחוץ לאולם לא שומעים כל רעש. אירוע הזיקוקים לא קשור לאירוע שהיה באולם. הטענות מגיעות ממיעוט של תושבי השכונה שלא רוצים שיהיה אולם שמחות לידם שקיים כבר 50 שנים. אנחנו ביחסים טובים עם מרבית תושבי השכונה, אני מעסיק בני נוער מהשכונה ותורם אוכל לתושבי השכונה. דלתי תמיד פתוחה בפני התושבים וכל מי שפנה אליי השבתי לו על כל טענה. אנחנו לא מחפשים שיהיה רע לאף אחד אלא רק יחסי שכנות טובים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר באולם שמחות אשר קיים בסמוך לאזור מגורים זה עשרות שנים ופועל ברישיון, כדין. אנו ערים לפעילות המקום ובהתאם, מפקחת האזור מקיימת ביקורות שוטפות. בביקורות אלה נמצא שהכניסה למתחם, המדרכה והחניות הצמודות אליה – נקיות. הסדרי תנועה וחנייה, כולל פריקה וטעינה, ומפגעי רעש, מבוקרים ונאכפים על ידי הפיקוח העירוני אף הם באופן שוטף ובהתאם לקריאות המתקבלות במוקד העירוני. זאת בנוסף לדרישה מבית העסק להציב סדרן מטעמו בכל אירוע. אנו קוראים לתושבים ומבקשים לפנות בכל בקשה למוקד העירוני. עיריית כפר סבא תמשיך לאכוף את חוקי העזר העירוניים ולפעול למען איכות חייהם של תושבי העיר ורווחתם, לצד עידוד בעלי העסקים המקומיים".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. המגניב

    פעם הבאה שהם משאירים פחים וסחורה על המדרכה, תיקחו להם אותם.

    תודה רבה אני הייתי המגניב!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר