ישיבת היערכות בכפר סבא, צילום דוברות העירייה
ישיבת היערכות בכפר סבא, צילום דוברות העירייה

אחרי בוקר סוער ומתקפת המנע של צה"ל: הוסרו המגבלות בגוש דן ובשרון

צה"ל תקף בלבנון ומנע ירי לעבר מטרות אסטרטגיות, בתגובה ירה חיזבאללה לצפון. בצהרים הוסרו המגבלות שהוטלו הבוקר. סער: "היו קשובים והישמעו להנחיות פיקוד העורף"

פורסם בתאריך: 25.8.24 08:55

עדכון אחרון: 25.8.24 13:04

12:45 – עדכון חשוב:

אחרי בוקר סוער, פיקוד העורף הסיר את המגבלות על גוש דן והשרון, מגבלות שהוטלו הבוקר בעקבות מכת המנע של צה"ל והירי של חיזבאללה. אלו ההנחיות המעודכנות:

הנחיות מעודכנות, 25.8, צהרים

הנחיות מעודכנות, 25.8, צהרים

06:00 – צה"ל החל במתקפת מנע בלבנון, ולפנות בוקר (ראשון) תקפו מטוסי חיל האוויר עשרות מטרות בדרום המדינה. זאת לאחר שצה"ל זיהה היערכות של ארגון הטרור חיזבאללה לשגר טילים לעבר מתקנים אסטרטגיים במרכז הארץ בנקמה על מותו של פואד שכר, סגנו של חסן נסראללה, ויצא למתקפה. בהמשך הבוקר הודיע חיזבאללה כי שיגר מאות רקטות לעבר צפון הארץ, לעבר הגליל והגולן, אך גם לעבר עכו, ואזור המפרץ. לפי הודעות צה"ל מכת המנע סיכלה מתקפה נרחבת עוד יותר, כאשר על פי פרסומים (וויינט) חיזבאללה תכנן הבוקר (יום ראשון) לפגוע במתקנים אסטרטגיים באזור הצפון והמרכז, כולל אפשרות של פגיעה בנמל התעופה בן גוריון – אך צה"ל השמיד את המשגרים ולפי שעה מנע זאת.

מעיריית כפר סבא נמסר הבוקר בהודעה מיוחדת לתושבים: היום, לפנות בוקר, פתחה ישראל במתקפת מנע כנגד יעדי חיזבאללה בלבנון. דובר צה"ל הדגיש כי תגובה צבאית של ארגון הטרור עשויה להתרחש בקרוב. עיריית כפר סבא ערוכה ומוכנה לכל תרחיש, יחד עם כוחות הביטחון, צוותי העירייה ופיקוד העורף.

⬅️כל המקלטים הציבוריים בעיר פתוחים.
לרשימת המקלטים: https://did.li/HxxIw
⬅️ למידע עירוני ״חוברת מידע לשעת חירום״: https://did.li/fUrZH
⬅️ המוקד העירוני בכוחות מתוגברים לשירותכם 24/7 בטלפון 106.
⬅️בהמשך היום, בהתאם להנחיות פיקוד העורף, נעדכן לגבי קיום פעילויות ואירועים עירוניים שתוכננו לימים הקרובים.
על פי ההנחיות בשלב זה, ניתן לקיים פעילויות ולצאת למקומות העבודה באזורנו, במקום ממנו ניתן להגיע למרחב מוגן.
⬅️ אנא היו קשובים לאמצעי התקשורת על מנת לעקוב אחר הנחיות צה"ל והנחיות העירייה.

הנחיות פיקוד העורף, 25.8

הנחיות פיקוד העורף, 25.8

בהמשך נמסר מהעירייה: הסתיימה הערכת מצב ביטחונית בעיריית כפר סבא, בעקבות מתקפת המנע בה פתחה ישראל הבוקר נגד יעדים של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. ראש העירייה, רפי סער: "הנחיתי את כלל גורמי החירום והביטחון להיות ערוכים, כלל המקלטים הציבוריים פתוחים ואנו מקיימים הערכות מצב שוטפות עם פיקוד העורף. בנוסף, גורמי הרווחה נמצאים בקשר עם מי שזקוקים לסיוע ופעילויות עירוניות יתקיימו בהתאם להנחיות פיקוד העורף. חשוב לי להעביר מסר לתושבי העיר: היו קשובים והישמעו להנחיות פיקוד העורף, אלה הנחיות מצילות חיים".

בהודעתו הבוקר מסר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "לפני זמן קצר זיהינו היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בעקבות כך, אנחנו תוקפים באופן יזום להסרת האיום על אזרחי מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר תוקפים כעת מטרות טרור בלבנון, שמהן אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך לשגר איומים לשטחנו. בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, לעבר שטח מדינת ישראל. בהתאם לכך, יופצו הנחיות מצילות חיים של פיקוד העורף באזורים השונים. פיקוד העורף יעדכן מהם האזורים שבהם יש לשהות סמוך למרחב המוגן או בתוך המרחב המוגן".

הגרי ביקש לעקוב אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה"ל ופיקוד העורף. הוא שיגר אזהרה לתושבי לבנון: "אנחנו מזהירים את האזרחים הלבנונים בדרום לבנון – אנחנו מזהים שחזבאללה נערך כעת לירות באופן נרחב לשטח ישראל סמוך לביתכם. אתם נמצאים בסכנה. אנחנו תוקפים ומסירים איומים של חזבאללה. כל מי שנמצא בסמוך למרחבים שבהם חזבאללה פועל נדרש להתרחק מהם מיד על מנת להגן על עצמו ועל משפחתו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר