ישיבת מועצת העיר בכפר סבא בה אושר תקציב 2024, צילום דוברות העירייה
ישיבת מועצת העיר בכפר סבא בה אושר תקציב 2024, צילום דוברות העירייה

אושר תקציב 2024 של עיריית כפר סבא: עלייה של יותר ממאה מיליון שקלים

בעירייה מציינים כי ההשקעה העירונית פר תושב עלתה בכ-2,500 שקלים בחמש השנים האחרונות. הסכום המדויק בכתבה. וגם החינוך, הרווחה והאירועים

פורסם בתאריך: 26.8.24 08:39

בצל המלחמה ובסימן תקציב חירום לאומי, אושר במועצת העיר תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2024. בעירייה הדגישו כי התקציב מאופיין ביותר השקעה בכל תושב, יותר תקציב לחינוך, הגדלת תקציב הביטחון והמשך פיתוח והקמת מבני חינוך, ספורט וציבור.

תקציב 2024 כולל כ-513 מיליון שקלים, המהווים כ-45%, שיוקדשו לחינוך. זאת בנוסף לתקציבים לשדרוג מועדונים לחיזוק החוסן הקהילתי, פיתוח של קריית הצעירים שתאפשר דיור במחיר מוזל, חידוש מבני חינוך והקמת מבנה קבע חדש לקריית החינוך הדמוקרטית

תקציב העירייה השוטף לשנה זו יעמוד על כ-1,149 מיליארד שקל – עלייה של כ-107 מיליון שקלים לעומת שנת 2023. כחלק ממדיניות העירייה, הצבת החינוך בראש סדר העדיפות, יעמוד תקציב החינוך הכולל על סכום של כ-513 מיליון שקלים, עלייה של כ-46 מיליון שקל לעומת השנה שעברה – כאשר תקציב זה, המהווה כ-45% מסך התקציב העירוני, כולל בין היתר השקעה בתוכניות פדגוגיות, ביטחון מוסדות חינוך ועוד.

יש לציין כי ההשקעה העירונית פר תושב עומדת על סכום של 10,281 שקלים, עלייה של כ-2,500 שקלים בחמש השנים האחרונות, כאשר על פי נתונים שפורסמו – גדולה ההשקעה העירונית פר תושב של כפר סבא בכ-1,000 שקלים לעומת רשויות אחרות. זאת לצד ההשקעה העירונית פר תלמיד, העומדת כיום על כ-22 אלף שקלים – תקציב הגדול במאות שקלים לעומת רשויות בדירוג סוציו-אקונומי דומה, ואשר עלה בכ-5,000 שקלים בחמש השנים האחרונות.

תקציב הביטחון הוגדל אף הוא בכ-8 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה, כאשר רק מאז פרוץ המלחמה ובשל המצב הביטחוני, השקיעה העירייה עשרות מיליוני שקלים בתגבור כוחות ואמצעי הביטחון, לרבות התקנת עשרות מצלמות אבטחה חדשות ותאורה היקפית, שערי ביטחון חשמליים, הגדלת יחידת האופנועים העירונית ועוד.

גם תקציבי חזות העיר, הניקיון והתברואה בעיר, לצד תקציב הרווחה, הוגדלו באופן משמעותי, וזאת לצד קיצוץ משמעותי בתקציב האירועים העירוני.

לצד התקציב השוטף, אושר גם תקציב הפיתוח העירוני, הכולל השקעה חסרת תקדים של כ-285 מיליון שקלים לפיתוח העיר, עם דגש על תשתיות תחבורה, בניית מוסדות חינוך וחינוך למדעים. בין התחומים המרכזיים שזכו להקצאת משאבים הם בנייה ושיפוץ מוסדות חינוך עם השקעה של 70 מיליון שקלים, הכוללים גם הבנייה והפיתוח מרכז המדעים האזורי בשיתוף עם מכון ויצמן ומרכז שוורץ-רייסמן, 20 מיליון שקלים בשנתיים להקמת אולם כדורסל חדש, 30 מיליון שקלים להקמת מבנה משולב לחינוך ופנאי, 4 מיליון שקלים לשדרוג וחידוש כבישים, הקמת מבנה קבע לקריה הדמוקרטית ועוד.

יש לציין, כי לאורך חמש השנים האחרונות משכה אליה כפר סבא חברות מובילות במשק הישראלי – ביניהן חברת מטריקס, חברת ההייטק הגלובלית parallel wirelless , חברת סודה-סטרים, נקסט אינשורנס, פינסטרה ישראל וסגמנט. מניתוח נתוני תמהיל הכנסות העירייה מארנונה מעסקים, עולה כי במהלך חמש השנים האחרונות, בזכות כניסתן של חברות רבות לעיר והגדלת מקומות התעסוקה לתושבים במקביל, גדל שיעור ההכנסות מארנונה עסקית באופן ניכר.

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "השנה האחרונה הייתה ועודנה שנה מורכבת ומאתגרת במיוחד עבור מדינת ישראל. אירועי ה-7 באוקטובר והמצב הביטחוני הציבו אתגרים משמעותיים בפני המשק והרשויות המקומיות. הצלחנו להתגבר על מכשולים רבים ואתגרים, וזאת בזכות ניהול אפקטיבי וחשיבה יצירתית, ששמרו על המשך התפתחותה של העיר, חיזוק הביטחון ומתן שירות מיטבי לתושבינו. היעד המרכזי שהצבתי לעצמי ולצוות העירייה לאורך השנים הוא שיפור וייעול השירותים הניתנים לתושבים, תוך שמירה על איזון תקציבי ועמידות פיננסית של העירייה, כולל בעיתות חירום ומשבר, הובלה של חינוך מצוין לילדינו, חיזוק החוסן הקהילתי והאישי של כל תושבת ותושב – וכך נמשיך לעשות ולפעול למען רווחת תושבינו, קידום העיר ומיצובה בצמרת הערים בישראל. אני מודה לצוותים המקצועיים על עבודתם בהכנת התקציב ומתן שירות מצוין לתושבינו".

מהאופוזיציה נמסר: "ראש העיר העביר באוגוסט 2024 תקציב ל-2024. למרות החוב הגדול, התקציב שהועבר כלל הוצאה של עשרה אחוזים יותר משנה שעברה, כשברקע פיטורי מאות עובדים מאחורי הקלעים, העדר תכנית התייעלות כלכלית ולראשונה גם העדר תכנית עבודה. כולנו צריכים להתבייש ולעמוד על המשמר לאור החוב הגדול והעדר הניהול".

מעיריית כפר סבא נמסר: "צר לנו כי חברי האופוזיציה בוחרים שוב ושוב, בעת מלחמה וחירום במדינת ישראל, לעסוק בריב ומדון והם מוזמנים להצטרף לעשייה למען עירנו כפר סבא".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר