הסיפולוקס המיתולוגי שנשבר במרתף היינות של רוזנר, צילום באדיבות החנות
הסיפולוקס המיתולוגי שנשבר במרתף היינות של רוזנר, צילום באדיבות החנות

"ערך רגשי גדול": כך נשבר הסיפולוקס המיתולוגי של בעלי המרתף של רוזנר

סוג של מעשה ונדליזם שצולם: נערים ניסו לפתוח מבעד לסורגים חלון בחנות הוותיקה. התוצאה, סיפולוקס שהיה של אבי המשפחה ומככב בכל סדנה במקום נשבר

פורסם בתאריך: 14.8.24 08:02

מעשה ונדליזם מטופש שהסתיים בשבירת בקבוק סיפולוקס בעל ערך רגשי באחת החנויות הוותיקות בכפר סבא: ביום ראשון בבוקר הגיעו בעלי החנות "המרתף של רוזנר", חנות יינות ברחוב התע"ש בכפר סבא, ונדהמו לגלות כי מספר פריטים נשברו עקב מה שנראה בתחילה כניסיון פריצה כושל. אחד מהפריטים הוא בקבוק הסיפולוקס המיתולוגי של אלתר רוזנר ז"ל, מייסד החנות לפני 74 שנים.

המרתף של רוזנר, הכוננית שמתחת לחלון שנפרץ, באדיבות החנות

המרתף של רוזנר, הכוננית שמתחת לחלון שנפרץ, באדיבות החנות

החנות, הידועה לכפר סבאים רבים, הוקמה בראשיתה ברחוב ירושלים אך בשנות השמונים עברה לרחוב יוחנן הסנדלר באזור התעשייה ולפני כארבע שנים, בתקופת הקורונה עברה למיקומה הנוכחי, ברחוב התע"ש 11. בעליה הם דור שלישי לבעלות על החנות – יניב, נכדו של אלתר ובנו של יהודה רוזנר ואשתו ענבר שמספרת על שאירע: "יש לנו סרטון שבו רואים קבוצת נערים ונערות, ארבעה במספר, שהם פשוט דוחפים את החלון מבעד לסורגים וכך למעשה נפלו לרצפה ונשברו מספר פריטים שהיו מונחים על הכוננית מתחת לחלון בחדר הטעימות שלנו".

 

ענבר מסבירה מדוע הם כה נסערים: "אחד הפריטים שנשברו הוא בקבוק הסיפולוקס המפורסם שנמצא בחנות מהרגע הראשון להיווסדה בשנת 1950 והיה שייך לאלתר רוזנר. הסיפולוקס הזה מוזכר בכל סדנא או קורס שבהם אנו מספרים בגאווה על ההיסטוריה והמסורת של החנות ואנו מראים אותו לכולם ועכשיו הפריט היקר שבור. אין פה נזק כספי גדול, אבל זה כואב לנו כי מדובר במשהו שיש לו ערך רגשי גדול מאוד עבורנו".

מה המסר שלך לאותם נערים והוריהם?

"אני רואה את זה כסוג של מעשה ונדליזם או קונדס. אני חושבת שהם בכלל לא הבינו מה הם עושים כשהם דחפו את ידיהם בעד הסורגים אל החלון וניסו לפתוח אותו. בסרטון רואים אותם היטב, נער ושלוש נערות, מעריכה בגילאי 15-16. אני רוצה לדבר איתם ועם הוריהם ולספר להם את הסיפור של החנות ולהסביר להם על חשיבות בקבוק הסיפולוקס הישן עבורנו כי הם לא מבינים איזו עוגמת נפש הם גרמו לנו. המסר שלי הוא שאם אין לכם משהו יותר טוב לעשות פשוט תישארו בבית".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר