עצים ברחוב בכפר סבא. צילום פרטי
עצים ברחוב בכפר סבא. צילום פרטי

כהנא תוהה: האם היעד של נטיעת עשרות אלפי עצים אכן יושג?. פדוה: "שיצטרף לעשייה"

חבר המועצה משתף נתונים מהשנים האחרונות וטוען כי מדובר ביעד לא ריאלי. סגן ראש העירייה, קובי פדוה: "אחד היעדים המרכזיים שהצבנו הוא להכפיל את קצב הנטיעות"

פורסם בתאריך: 25.7.24 07:53

האם עירייה שנטעה במשך 5 שנים כ- 4,600 עצים יכולה בשש השנים הקרובות לנטוע מעל מאה אלף עצים חדשים? את השאלה הזו שואל חבר המועצה, פנחס כהנא, שהנושא קרוב לליבו.

לאחרונה פרסמנו ב"צומת השרון" כי עיריית כפר סבא יוצאת בתכנית נטיעות גדולה שתכיל נטיעה של עשרות אלפי עצים עד שנת 2030, כאשר אחד היעדים המרכזיים בתכנית ההיערכות העירונית לשינוי אקלים הוא עץ לכל תושב עד שנת 2030.

פנחס כהנא צילום פרטי

פנחס כהנא צילום פרטי

מי שפחות מתלהב מההצהרות הוא חבר המועצה פנחס כהנא שאומר: "אנחנו נמצאים במתקפה של העירייה בפייסבוק על כך שיינטעו עשרות אלפי עצים בכפר סבא עד 2030, כך שבעיר יהיה יותר צל וקירור. אין כמוני מי שיהיה שמח שהדבר יתבצע ואעשה הכל כדי שכך יהיה. הקמתי את משמר האילנות בעיר וגם עזרתי להפיץ הרעיון בארץ. צר לי להגיד ששנים העירייה מבטיחה נטיעות בהיקף ולא מקיימת".

לטענת כהנא מדובר ביעד לא ריאלי במיוחד לאור העובדה שבחמש שנים (2016 עד 2020, כולל) ניטעו ברחבי העיר כ- 4,600 עצים בלבד לפי הפירוט הבא: 2016 – 691 עצים, 2017 – 804 עצים, 2018 – 806 עצים, 2019 – 840 עצים, 2020 – 1456 עצים.

כהנא מסביר: "רק לפני מספר שנים, בריכוז היחידה האזורית לאיכות הסביבה, פורסם דו"ח של הפורום להיערכות והתמודדות עם משבר האקלים. הצוות המקצועי בעיר היה שותף למחויבות ולכתיבת החומר. נקבעו יעדים לשנת 2030. כשקוראים את החוברת עולה שאלת היישום. כבר בעבודה הזו יש מחויבות לעץ לכל תושב עד 2030. זו מחויבות לכ-150,000 עצים לעומת 60 אלף עצים שנטועים בעיר כיום. המחויבות לטעת כ- 9000 עצים בשנה במשך 10 שנים. עברו שנתיים ואנו נוטעים כ- 800 עצים בשנה".

כהנא מוסיף: הצגנו, סיעת כפר סבא מתקדמת, במועצת העיר, הצעות לסדר ושאילתות בנושא. הצגנו הצעה לסדר בנושא התמודדות העיר עם משבר האקלים. הצגנו הצעה לסדר בנושא תכנית נטיעת עצים בעיר. הצגנו תמונת מצב שיש גומות עצים ריקות למכביר, יש גומות שהיו בהם עצים וכוסו על ידי העירייה לשמש חניה או מדרכה. ביקשנו לקבל החלטה שתוך שנה יינטעו כל הגומות הריקות שכוסו, ייפתחו ויינטעו, אולי מלבד כמה שוועדה משותפת להנדסה ומחלקת גנים ונוף תחליט על כך".

לטענתו הנתונים אינם מוצגים בשקיפות: "אין נתונים באתר שקיפות סביבתית על נטיעות עצים משנת 2021. ולזאת קוראים שקיפות סביבתית. אני מקווה שיהיה שינוי, אבל אינני מתלהב מכל ידיעה בפייסבוק בהכרזה על תכנית נטיעה חדשה. פרויקט כזה מצריך תכנית עבודה מפורטת, איתור מיקום, הזמנת שתילים, בחירת שתילים, הכנת תשתית בורות, מים, טיפול שוטף ועוד. כרגע אפילו לא מסוגלים להגיד בעירייה כמה והיכן ניטעו עצים משנת 2021".

סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיק הקיימות, קובי פדוה, אמר בתגובה: "אחד היעדים המרכזיים שהצבנו בשנים 2024-2025 הוא להכפיל את קצב הנטיעות פי שתיים. בשנתיים האחרונות נטעו אלפי עצים בעיר, פעולה הכרחית לשם המשך הקיום שלנו בעיר. במקביל, אנו פועלים לשמר כל עץ קיים בשיתוף משמר האילנות העירוני שאנו מקיימים עימם קשר רציף בנושא. לא יהיה ניתן להסתובב בעיר אם לא יתקיים רצף של צל. משבר האקלים מחריף משנה לשנה ועומסי החום כבדים יותר וממושכים יותר. חבל שמי שטוען כנגד העירייה לא מצטרף לעשייה העירונית הרחבה הנעשית בנושא על אף היותו חבר אופוזיציה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר