עליזה זיידלר גרנות (צילום פרטי) ורפי סער (צילום דוברות העירייה)
עליזה זיידלר גרנות (צילום פרטי) ורפי סער (צילום דוברות העירייה)

המכתב, התגובות והטענות להשמצות: המאבק על פיטורי המהנדסת עולה מדרגה

ראש העירייה שיגר מכתב תגובה לפניית איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים: "משבר קשה מאוד ואירוע מתמשך". וגם: תגובת זיידלר גרנות

פורסם בתאריך: 18.7.24 09:20

המאבק להפסקת עבודתה של מהנדסת העיר כפר סבא עולה מדרגה: השבוע שיגר ראש העירייה, רפי סער, מכתב תגובה לאיגוד מהנדסי ואדריכלי ערים וזאת במסגרת ניסיונו להביא להפסקת עבודתה של המהנדסת, אדר' עליזה זיידלר גרנות. זאת מצידה השיבה במכתב תגובה משלה.

תקציר הפרקים הקודמים: לפני כחודש שיגר סער מכתב לזיידלר גרנות ובו בישר לה על כוונתו לפטר אותה מתפקידה וזאת בשל התנהלותה הלא תקינה לטענתו. הנושא היה אמור לעלות בישיבת המועצה בתחילת החודש, אבל יום לפני הישיבה הודיעה העירייה כי הישיבה לא תתקיים מאחר והעירייה מנסה להגיע להסכמה הדדית עם המהנדסת על פרישתה. זיידלר גרנות סירבה לקבל הצעה זו ועומדת על כך שטיעוניה יושמעו במועצת העיר.

בשבוע שעבר פרסמנו ב"צומת השרון" על מכתב ששיגר איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים לסער ובו הוא קבל על הניסיון לפטר את זיידלר גרנות מתפקידה. השבוע הגיע, כאמור, מכתב התגובה של סער לאיגוד ובו למעשה חוזרים אותם נימוקים לפיטוריה של המהנדסת כפי שעלו במכתב המקורי אליה לפני כחודש.

בפתח המכתב, שנשלח על ידי עו"ד חן סומך, המייצג את ראש העירייה, נכתב: "לא למותר לציין, כי היה זה ראש העיר, מר סער, שתמך במינויה של הגב' גרנות, כמהנדסת העיר כפר סבא, לפני כ- 5 שנים, וזאת חרף טענות לעבר התעסוקתי הלא מחמיא, במקומות העסקה הקודמים בהם הועסקה הגב' גרנות אשר אף נכתבו בדו"ח מבקר המדינה על התנהגותה של הגב' גרנות, כמהנדסת עיריית רמת גן, מול עובדת הכפופה אליה. חרף האמור לעיל, ולאחר שיחות הבהרה ותיאום ציפיות עם גב' גרנות, סבר ראש העיר כי מינויה, לעת ההיא, היה מינוי ראוי. לצערנו, התברר כי לטענות בדבר התנהגות העבר של גב' גרנות היו בסיס איתן, וראש העיר מצא עצמו במהלך כל תקופת הקדנציה הקודמת מתמודד עם טענות של אין ספור יזמים, חברי מועצה, תושבים וגורמים, אשר באו עם הגב' גרנות במגע שוטף והתריעו והתלוננו על התנהלותה, וכך גם על דרך ביצוע מדיניות הרשות המקומית בנושאים המופקדים על ידה".

בהמשך נכתב: "טענתכם, כאילו והנימוקים העומדים ביסוד כוונתו של ראש העיר, להביא לסיום העסקתה של הגב' גרנות על ידי פנייתו למועצת העיר, הם נימוקים שאין בהם ממש, מעידים על האינטרס הפנימי אותו הינכם מייצגים. היה ראוי שתבחנו את הפרטים לעומקם טרם שליחת המכתב, תשוחחו עם בעלי התפקידים השונים אשר באו במגע ישיר בעבודתם עם גב' גרנות ותיווכחו בחוסר המקצועיות שהציגה גרנות לאורך השנים האחרונות ובצדקת דרכו של ראש העיר. כיוון שמדובר בתקופה ארוכה שבה קיים נתק בין ראש העיר למהנדסת, הרי שברור שלא מדובר באירוע גחמתי אלא באירוע מתמשך, ומשבר קשה מאוד, בין מי שנבחר בבחירות ישירות להיות ראש העיר, ובין מי שהיא, אכן עובדת חשובה במערך העירוני, אך כזאת שחייבת לבצע מדיניות עירונית, לא כלוויין עצמאי, ובוודאי שכזאת הנדרשת לתת שירות יעיל וחיוני לתושבים ואינה עושה כך. כאשר דבר כזה לא קורה תקופה ארוכה, זו לא זכותו של ראש העיר להביא את זאת להכרעת מועצת העיר המוסדרת להכריע בעניין, זו חובתו לעשות כן.

בסיום המכתב צוין: "עניין זה, מערכת היחסים וסדרי העבודה בין ראש העיר והמהנדסת, נשברו מהיסוד ובנסיבות אלה, פעל ראש העיר, שנבחר ע"י תושבי העיר כפ"ס באופן ישיר לנהל אותה, לפנות למועצת העיר ולבקש לפטר את הגב' גרנות מעבודתה בעירייה. סיכומו של דבר, עיריית כפר סבא וראש העיר, דוחים את תוכן מכתבכם".

כעבור יומיים מקבלת המכתב, שיגרה זיידלר גרנות מכתב תגובה לאיגוד מהנדסי ואדריכלי ערים ובו תקפה את סער: "קראתי בעיון את תגובת ראש העירייה במכתב הנ"ל, וחשתי צער וגם תמיהה מדוע נכתבו טענות ואמירות שגויות ומטעות, חסרות יסוד עובדתי. במכתב הנ"ל אין טענה אחת נכונה מלבד השמצות ודברי בלע שנועדו להכפיש ולפגוע בשמי הטוב".

זיידלר גרנות מפרטת: "בענין "תלונות היזמים" כביכול, נטען כי קיימות תלונות אין ספור של יזמים, חברי מועצה, תושבים וגורמים אשר באו איתי במגע שוטף. אלא שמדובר בטענה כוזבת. ראש העירייה לא צירף אסמכתא כלשהי לטענתו, ולא בכדי, לא למכתב הנ"ל ולא לזימון לשימוע. התלונות היחידות שנשמעו הן מפי אדריכל העיר הקודם, שעבד בעירייה לפני יותר מעשור, והתלונן על בקשות להיתר שהגיש ושלא התקדמו בקצב משביע רצון, לפי דעתו. התלונות הללו רק מעידות על חוסר יכולת להתרגל למצב החדש ולהסדרה התכנונית והרגולטורית שנעשתה בעיריית כפר סבא".

מהנדסת העיר טוענת כי גם הטענה לנתק מקצועי בינה לצוות המקצועי והנהלת העיר היא חסרת אחיזה במציאות וכי העבודה המקצועית נמשכת כסדרה וללא כל דופי. "אני מקיימת ישיבות עבודה מקצועיות עם כל עובדי מינהל ההנדסה, באופן תדיר, שוטף ויומיומי. כך גם עם אנשי מקצוע, מתכננים, יזמים ותושבים המגיעים למשרדי או באמצעות הזום. מעבר לכך, ישיבות רשות רישוי וועדת משנה מתקיימות, בקשות להיתר נדונות, היתרים ואישורי תחילת עבודה ניתנים, וכך גם צווי הפסקה וצווי הריסה ועוד כהנה ככל שתפקיד מהנדס העיר דורש".

זיידלר גרנות טוענת כי היא עדיין מחכה להביא את טענותיה בפני מועצת העיר: "אני ממתינה לקביעת מועד חדש על מנת שאוכל לענות בפירוט לכל הטענות שהועלו במכתב הזימון. עצם מצב הדברים שבו שמי הוכפש על ידי ראש העיר והפרסום של הזימון לשימוע ברבים (כנראה מתוך כוונה תחילה לפגוע בשמי הטוב ולהתיש אותי) אך לא ניתנת לי ההזדמנות להגיב לדברים בפני חברי מועצת העיר – היא חמורה ופוגעת באופן קשה ביותר בעובדי הציבור המסורים, שרואים ומתרשמים עד כמה קל להכפיש ולפגוע בעובד ציבור".

 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר