פתיחת המושב ה-33 של מועצת העיר כפר סבא, צילום רמי זרנגר
פתיחת המושב ה-33 של מועצת העיר כפר סבא, צילום רמי זרנגר

מחכים לתקציב: העירייה קיבלה ארכה נוספת, ביקורת באופוזיציה

משרד הפנים אישר לעירייה ארכה להעברת התקציב עד ה-31.8. באופוזיציה מבקרים ואף פנו אל שר הפנים

פורסם בתאריך: 4.7.24 16:25

מתי יאושר תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2024? חברי האופוזיציה במועצת העיר ביקרו השבוע את ראש העירייה, רפי סער, על כך שתקציב העירייה לשנה הנוכחית עדיין לא הובא לאישור מועצת העיר וזאת בניגוד למרבית העיריות בארץ ובאזור שכבר העבירו את התקציב.

בהצעה לסדר שעלתה אתמול בישיבת מועצת העיר, כתבו 6 חברי סיעת "כפר סבא מתקדמת": "חמור מאד שהגענו כרשות למצב כזה, וזאת חרף בקשות והתראות רבות של חברות הסיעה חברות ועדת כספים, שעה בערים רבות כבר אושר התקציב בחודשים אפריל ומאי. העיכוב הניכר שמוביל ראש העיר באישור התקציב, חרף ההתראות הרבות בנושא, יגרום לכך שלא יוכל להתנהל דיון עומק מספק וכי יתקבלו החלטות ויקבעו עובדות בשטח ללא כל דיון במועצה. כך לדוגמא, הוחלט על פיטורי צמצום ופיטורי עובדים ללא כל דיון ומבלי שידונו חלופות ראויות לצורך כך. כמו כן עד כה לא הוצגו כל עקרונות לתכנית התייעלות עירונית ונדמה כי כפר סבא נותרת מאחור גם בכל הקשור להתנהלות הכלכלית של העיר בעת משבר זה".

חברי האופוזיציה הציעו כי טיוטת התקציב העירוני תישלח לחברי ועדת כספים בתוך 7 ימים ממועד הישיבה, כאשר עקרונות תכנית ההתייעלות העירונית יגובשו במסגרת ועדת הכספים ויוצגו לכלל חברי וחברות המועצה וזאת בטרם ישיבת התקציב העירוני. עוד הוצע כי יוקפאו לאלתר פיטורי עובדים או אי הארכת העסקת עובדים או הוצאה לפנסיה מוקדמת והללו יובאו לאישור מועצת העיר במסגרת דיוני התקציב. עוד הוצע כי ישיבת תקציב תיקבע בתוך 45 יום ולא יאוחר מכך. ההצעה הוסרה מסדר היום ברוב קולות הקואליציה.

בתוך כך, לפני שבוע קיבלה העירייה ארכה ממשרד הפנים לאשר את התקציב העירוני לשנת 2024 עד לתאריך 31 באוגוסט. במכתב ששיגר מנכ"ל המשרד, רונן פרץ, לראש העירייה, רפי סער, הוא ציין: "בהתאם לפקודת העיריות ועל רקע כך שתקציב העירייה לשנת 2024 טרם אושר במועצת העיר, אני מאריך בזאת את התקופה לאישור תקציב העירייה לשנת 2024 עד ליום 31.8.24 וזאת על מנת לאפשר לעירייה הזדמנות נוספת לאשר את התקציב עד המועד האמור".

 

 

בתוך כך, שיגרו 6 חברי האופוזיציה מכתב חריף ונוקב לשר הפנים, משה ארבל, ובו הלינו על כך שתקציב העירייה לשנה הנוכחית עדיין לא אושר. חברי האופוזיציה טוענים כי בחלוף 4 חודשים מיום הבחירות עדיין לא נעשו פעולות בניהול העירוני: טרם הוצגה טיוטת תקציב לוועדת הכספים וכמובן שלא הובאה לאישור מועצת העיר, טרם מונו דירקטוריונים לחברות העירוניות, ועדת המשנה לתכנון ובנייה התכנסה פעם אחת מאז הבחירות. "אנו חשים דאגה אמיתית לאיתנותה הכלכלית של העירייה, למינהל התקין בעירייה וכן בחברות העירוניות ומבקשים את התערבותך הדחופה בכדי להבטיח את התנהלותה התקינה של העיר כפר סבא", סיימו את פנייתם לשר הפנים.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "העיר כפר סבא כמו כל יתר הרשויות בישראל, מתמודדת בימים אלה עם השלכותיה הפיננסיות של מלחמת חרבות ברזל מאז פרצה ב-7/10/23. העבודה על התקציב העירוני הינה עבודה מקצועית הנעשית בשום שכל תוך השקעת משאבים ותשומות ולא כלאחר יד.
"בצוק העיתים בו נמצאת המדינה כולה והרשויות המקומיות בפרט, חובה עלינו להתנהל תוך אחריות תקציבית ולכן אישר לנו משרד הפנים דחייה בהגשת התקציב עד לתאריך 31/08/2024. מיותר לציין כי טיוטת התקציב תובא לדיון ולאישור בוועדת הכספים ולאחר מכן לאישור מועצת העיר כפי שנדרש. אימרות ופרסומים כי העירייה מגדילה כספי פיתוח ללא מקורות נאותים וכדומה אינם נכונים כלל וכלל ומוטב היה כי לא היו נאמרים בעת הזו. עיריית כפר סבא תמשיך להוביל את העיר לשגשוג כלכלי ולשמירה על איכות חיים גבוהה ממנה נהנים תושבי העיר במקצועיות ואחריות, חרף המציאות הקיימת".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר