עליזה זיידלר גרנות (צילום פרטי) ורפי סער (צילום דוברות העירייה)
עליזה זיידלר גרנות (צילום פרטי) ורפי סער (צילום דוברות העירייה)

הניסיון לסיים את עבודת מהנדסת העיר: זה הארגון שהתגייס לטובתה

איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים בישראל שלח מכתב לרפי סער: "קשה להעלות על הדעת מה יכול להביא להחלטה תמוהה זו"

פורסם בתאריך: 8.7.24 09:23

כוונת ראש העירייה, רפי סער, לפטר את מהנדסת העירייה, אדריכלית עליזה זיידלר גרנות, עולה מדרגה: איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים בישראל שיגר מכתב חריף לסער ודרש כי יבחן שנית את המהלך.

כזכור, לאחרונה שיגר סער מכתב לזיידלר גרנות ובו בישר לה כי בכוונתו להביא למועצת העיר את פיטוריה לאור התנהלות בעייתית לטענתו מצידה. הנושא היה אמור לידון ביום רביעי בישיבת מועצת העיר שלא מן המניין אבל יום לפני הישיבה, החליטה העיריה לבטל את הישיבה ומנכ"ל העירייה הוציא הודעה כי הישיבה לא תתקיים וזאת לאור החלטת הנהלת העירייה למצות את ההליכים מול המהנדסת לפרישה בהסכמה הדדית. זיידלר גרנות מצידה טענה כי לא יהיה שום הסכם פשרה וכי אינה עומדת להתפטר מרצונה והיא מחכה בקוצר רוח לישיבת המועצה על מנת להשמיע את עמדתה וטיעוניה לבקשת הפיטורים.

מי שהתערב לטובתה של המהנדסת הוא איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים בישראל ששיגר בשבוע שעבר מכתב חריף לראש העירייה. על המכתב חתומים אדריכל צחי כץ, יו"ר איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים, ואדריכל גיא דוננפלד, מנכ"ל איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים.

בתחילת המכתב ציינו השניים: "לפני כשבוע הוכינו בתדהמה למשמע הידיעה על הזמנתה לשימוע לקראת פיטורין של אדר' עליזה זיידלר גרנות, מהנדסת העיר כפר סבא מזה כ- 5 שנים. בלי לחלוק חלילה על סמכויותיו של ראש העיר, אנו בדעה כי פיטורים של שומר סף, אינם דבר שבשגרה. נראה כי הדוגמאות המפורטות במכתבך המהוות לכאורה (ורק לכאורה) עילה לפיטורין אינן אלא כדי לצאת ידי חובה על מנת להצדיק את פיטוריה של אדר' זיידלר גרנות".

השניים הוסיפו: "כמי שמייצגים את כלל מהנדסי ואדריכלי הרשויות בישראל, ידועות ומוכרות לנו היטב, תלונות של יזמים על התעמרות לכאורה מצד מהנדסי ערים אשר עומדים על משמר זכויותיו של הציבור ונוהגים לטובת העיר בה הם משרתים. יחד עם זאת, כשבודקים את העובדות לעומק, לרוב מוצאים שמהנדס הרשות פעל על מנת לשמור על האינטרסים העירוניים, ובדגש מיוחד על האינטרסים של הציבור, ובכך להגשים את מדיניותו וחזונו של ראש העיר ומועצת העיר. מהנדס העיר הינו יד ימינו של ראש הרשות המקומית ואחראי על פיתוח החזון העירוני ביחד איתו. קשה להעלות על הדעת מה יכול להביא להחלטה תמוהה זו המחייבת ראש רשות מקומית להיפרד ממהנדס עיר, בעיצומה של תקופה לא קלה במדינה בכלל ובתחום התכנון והבניה בפרט".

השניים מציינים גם את ההיכרות המוקדמת בין סער למהנדסת העירייה: "אדר' עליזה זיידלר גרנות כיהנה כמהנדסת העיר והוועדה המקומית בהוד השרון בתקופה בה, למיטב ידיעתנו, כיהנת כמנכ"ל העירייה. עליזה הצליחה להקים שם אגף הנדסה כמו גם וועדה מקומית טובה מאד אשר הוכרה כוועדה מקומית עצמאית ועברה בהצלחה ביקורות של מנהל התכנון בהמשך. מתוך היכרותנו רבת השנים עם אדר' זיידלר גרנות ועם מקצועיותה ונועם הליכותיה, אין חולק, בעינינו, כי יכולה היא לשמש מודל למהנדסת עיר מהשורה הראשונה, בעלת יושרה והבנה מקצועית עמוקה של תפקיד מהנדס העיר. אדר זיידלר גרנות נהנית ממוניטין מקצועי רב ערך ושמה, כבעלת מקצוע מהשורה הראשונה בתחומי התכנון העירוני, הולך לפניה זה שנים".

בהמשך מביעים השניים את דעתם על כוונתו של סער: "מהמכתב ששלחת לאדר' זיידלר גרנות מתקבלת אצלנו כאיגוד מהנדסי ואדריכלי הערים תחושה מאוד לא נוחה בלשון המעטה. יש להצטער על כך שבמקום לשבח ולהעלות על נס את פועלה המקצועי ויושרה המקצועי של אדר' זיידלר גרנות עבור העיר שאתה עומד בראשה אתה בוחר להשתלח בה ולהטיל דופי בתפקודה. נראה כי אדר' זיידלר גרנות מנסה לשמור על העיר כפר סבא, כך שהפיתוח בה יתקיים באופן מושכל ומותאם, תוך שמירת ההיסטוריה התכנונית שיצק לתוכה אדריכל העיר לשעבר יוסף קולודני, אך למרבה הצער, היא לא מקבלת את התמיכה הדרושה לכך מהנהלת העיר".

בסיום המכתב ביקשו השניים מסער כי יבחן שנית את המהלך הלא שגרתי: "לנוכח האמור לעיל, בשם ועד איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, נודה לראש העיר הנכבד באם יבחן מחדש את השיקולים שעומדים בפניו ובפני מועצת העיר, על מנת לאפשר למהנדסת עיר מהשורה הראשונה להמשיך בתפקידה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "ישיבה שלא מן המניין שזומנה לתאריך 3/7 לא תתקיים. לאור החלטת הנהלת העירייה, למצות את ההליכים מול מהנדסת העיר, הגב' עליזה זיידלר גרנות, לפרישה בהסכמה הדדית".

עליזה זיידלר גרנות מסרה: "לא היו ולא יהיו הליכי פרישה מרצון. אני עומדת על דעתי להמשיך בתפקידי ולשרת נאמנה את תושבי העיר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר