50 נוסעי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 – הרוג אחד בכל שבוע בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה כי 583 נוסעי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון – 59 בממוצע בכל שנה. בנוסף להרוגים הרבים, 6,465 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה כאשר 397 מהם נפצעים קשה. יודגש כי מדובר בנוסעי רכבים פרטיים ולא בנהגים.
1,575 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים וישובים בשנת 2023 וחמישה נוסעים נהרגו (שלושה יותר מאשר בשנת 2022). בעשור האחרון נפגעו 27,863 נוסעי כלי רכב פרטיים בתאונות דרכים בערים, 78 נהרגו ו-1,524 נפצעו קשה.
בפתח תקוה נפגעו 44 נוסעי כלי רכב פרטיים בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם ארבעה נפצעו קשה. 694 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, שלושה נהרגו ו-28 נוסעים נפצעו קשה.
בכפר סבא נפגעו 17 נוסעי כלי רכב פרטיים בתאונות דרכים בשנת 2023, כולם באורח קל. 274 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, 10 נוסעים נפצעו קשה.
ברעננה נפגעו 10 נוסעי כלי רכב פרטיים בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם אחד קשה. 161 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם הרוג אחד וחמישה נוסעים נפצעו קשה.
בהרצליה נפגעו 10 נוסעי כלי רכב פרטיים בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם אחד נפצע באורח קשה. 203 נוסעי כלי רכב פרטיים נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, שבעה נוסעים נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשנים האחרונות פותחו אמצעים טכנולוגים רבים ומגוונים במטרה לצמצם את היפגעותם של נוסעי כלי הרכב. המכוניות הפכו בטיחותיות כדי להגן על הנוסעים וסקרים המתפרסמים בעולם מצביעים על מגמה עולמית חיובית של הפחתה יחסית במספר הנפגעים בתאונות דרכים וצמצום בחומרת הפגיעות, וזאת כתוצאה משיפור הבטיחות בכלי הרכב. למרות זאת, עדיין ניתן לראות נוסעים שלא חגורים בחגורות בטיחות. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את המודעות לחשיבותן של מערכות בטיחות מצילות חיים כדי לעודד יותר ויותר נהגים ונהגות לרכוש ולהתקין את אותן מערכות שלעתים יכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות לא רק עבור הנוסעים אלא גם עבור הנהגים. במקביל, על המשטרה מוטלת האחריות להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים לא חגורים בחגורת בטיחות כדי ליצור הרתעה והבנה כי נסיעה ללא חגורות בטיחות היא לא רק מסוכנת אלא גם לא משתלמת".
תגובות