תשמרו עליהם: 103 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023, שני הולכי רגל הרוגים בממוצע בכל שבוע, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס. חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות הדרכים בשנת 2023 עומד על 28% – אחד מכל ארבעה הרוגים.
מהנתונים עולה כי שתי אוכלוסיות בולטות בהיפגעות הגבוהה כהולכי רגל – אזרחים ותיקים (37 הרוגים) וילדים (16 הרוגים). שתי האוכלוסיות הללו מהוות 51% מכלל הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023.
מהנתונים עולה כי 69 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים בשנת 2023 (יותר מהרוג אחד בכל שבוע בממוצע) – 67% מכלל הולכי הרגל שנהרגו. פילוח ההרוגים לפי ערים חושף כי בירושלים נהרגו הכי הרבה הולכי רגל (10) בתאונות דרכים בשנת 2023 ואחריה ת"א עם 5 הרוגים בשנת 2023.
בכפר סבא נפגעו 31 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם הרוד אחד ו- 3 נפצעו קשה. 439 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם 4 נהרגו ו- 42 נפצעו קשה.
בפתח תקווה נפגעו 105 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2023, 19 מתוכם נפצעו קשה. 1,332 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון (2014 עד 2023, כולל), מתוכם 20 נהרגו ו-159 נפצעו קשה.
ברעננה נפגעו 23 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם הרוג אחד ו- 3 נפצעו קשה. 222 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם 4 הרוגים ו- 23 נפצעו קשה.
בהרצליה נפגעו 14 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם הרוג אחד ו- 3 פצועים קשה. 316 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם 7 נהרגו ו- 42 נפצעו קשה.
ומה קורה בערים נוספות באזור המרכז?
בבת ים נפגעו 71 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם 5 נהרגו ו- 15 נפצעו קשה. 995 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם 15 נהרגו ו-124 נפצעו קשה.
בחולון נפגעו 63 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם 9 נפצעו קשה. 1,011 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם 18 נהרגו ו- 111 נפצעו קשה.
בראשון לציון נפגעו 45 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם 2 נהרגו ו- 14 נפצעו קשה. 752 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם 25 נהרגו ו- 160 נפצעו קשה.
ברחובות נפגעו 36 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם הרוג אחד ו- 5 נפצעו קשה. 476 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם 12 הרוגים ו- 53 נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה מאחר ואין להם שלדת ברזל ופח שיגנו עליהם במקרה של פגיעת כלי רכב. בכל מפגש בין הולך רגל לבין כלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפגע ויפסיד. לכן חייבים למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב בעיקר בערים. ניתוח הנתונים מראה כי אזרחים ותיקים וילדים נפגעים בשיעור ניכר בתאונות דרכים כאשר הם הולכים ברגל ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקדם ולעודד אזורי מיתון וריסון תנועה באותם מקומות שיש הם ריבוי של אזרחים ותיקים וילדים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, בתי ספר וגנים ציבוריים. חייבים לשנות את החשיבה ולשים במרכז את בטיחותם של הולכי הרגל במטרה לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים".
תגובות