זהירות, הולכי רגל לפניך: עמותת "אור ירוק" פרסמה את נתוני הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בין השנים 2018 עד 2022. הבדיקה נעשתה בערים מעל 50 אלף תושבים וזאת ביחס לכל אלף תושבים בכל בעיר, כאשר נתוני שנת 2023 עדיין לא סופיים ולא זמינים ולכן לא נכללו בבדיקה.
מהבדיקה עולה כי בת ים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים, יותר מאשר בכל עיר אחרת. 0.77 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בבת ים בכל שנה בממוצע לכל אלף תושבים, כאשר 97 הולכי רגל נפגעו בממוצע בכל שנה בעיר, מעט יותר מתל אביב-יפו שנמצאת במקום השני עם אותו יחס – 0.77 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בשנה לכל אלף תושבים, כאשר 349 הולכי רגל נפגעו בממוצע בכל שנה. עוד בצמרת הטבלה: חיפה עם ממוצע נפגעים בשנה של 0.55 לכל אלף תושבים (772 נפגעים בחמש שנים) ועפולה עם ממוצע נפגעים בשנה של 0.56 לכל אלף תושבים (164 נפגעים בחמש שנים).
במקום בשביעי ברשימה נמצאת חולון עם 0.53 נפגעים לכל אלף איש ובסך הכל 497 נפגעים מקרב הולכי רגל בין השנים 2018 עד 2022, ממוצע של 99 לשנה. אחריה במקום השמיני נמצאת פתח תקוה עם 0.5 נפגעים לכל אלף איש, 628 נפגעים בחמש השנים שנבדקו, ממוצע של 128 לשנה.
במקום ה-12 מבין הערים מעל 50 אלף נמצאת כפר סבא עם 0.43 נפגעים מתוך כל אלף תושבים, 219 נפגעים בחמש שנים, ממוצע של 44 לשנה. הרצליה מדורגת במקום ה-22 עם 0.29 נפגעים לכל אלף איש, 150 נפגעים בחמש שנים, ממוצע של 30 בשנה.
אחריה נמצאת ראשון לציון עם 0.29 נפגעים לכל אלף תושבים, 373 נפגעים בחמש שנים, ממוצע של 75 בשנה. במקום ה- 24 נמצאת רחובות עם 0.28 נפגעים לכל אלף תושבים, 205 נפגעים בחמש שנים, ממוצע של 41 לשנה. רעננה מדורגת במקום ה-27 עם 0.25 נפגעים לכל אלף תושבים, 100 נפגעים בחמש השנים, ממוצע של 20 לשנה. ראש העין נמצאת במקום ה-33: 79 תושבים נפגעו בחמש שנים, ממוצע של 16 בשנה. היחס הוא 0.22 נפגעים לכל אלף תושבים בשנה.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הפכו לשקופים והם למעשה האוכלוסייה החלשה ביותר בשרשרת, בעיקר ילדים ואזרחים וותיקים אשר מהווים חלק גדול מהנפגעים. הולכי הרגל נפגעים בעיקר בערים ולכן על ראשי הערים למפות את נקודות התורפה ואת הרחובות האדומים בהם נפגעים רוב הולכי הרגל, ולטפל באותם מוקדים. הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יובילו מדיניות ארצית של מיתון וריסון תנועה, המקובלת מאוד בערים מערביות רבות. אנחנו מפגרים אחרי הערים הגדולות באירופה אשר מובילות מדיניות ששמה את הולכי הרגל בראש הפירמידה ולא בתחתית סדר העדיפויות. ככל שנצליח להוריד את מהירות נסיעת כלי הרכב ברחובות מרובי הולכי רגל כמו גם בסביבת בתי ספר, גנים ציבוריים ובתי אבות, נוכל לצמצם את מספר הולכי הרגל ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים ולהציל חיים".
תגובות