פחות רעש לתושבים: בעקבות עתירה שהגישו עיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון, פסק בית המשפט המחוזי מרכז-לוד כי נתיב טיסתם של מטוסים קלים, הממריאים משדה התעופה הרצליה, יעבור מספר ק"מ צפונה.
מדובר בעתירה שהגישו שתי הרשויות המקומיות נגד רשות התעופה האזרחית, במסגרתה נתבקש בית המשפט להורות לרשות התעופה האזרחית לאסור טיסות מטוסים קלים אשר חורגות מן הגובה המזערי המותר בתקנות הטיס מעל שטחים מאוכלסים של שתי הרשויות.
על פי העתירה, במפת אזורי האימון של שדה התעופה הרצליה, קיימים נתיבי טיסה ואזורי אימונים מעל השטחים המאוכלסים של כפר סבא ויישובים בדרום השרון, אשר הגובה המזערי לטיסה בהם נמוך באופן משמעותי מזה המצוין בתקנה, מה שעלול לסכן את בטיחות תושבי האזור כולו. עוד נטען בעתירה, כי פניות עיריית כפר סבא לרשות התעופה האזרחית בנושא לשינוי גובה הנתיבים וציון הגובה המזערי באזור הטיסה נענו בשלילה, וזאת לאחר התכתבות ארוכה בנושא, תוך שרשות התעופה האזרחית, על פי העתירה, חוזרת בה מהתחייבותה לתקן את הגובה.
בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד ביום חמישי האחרון, התקבלה העתירה בנושא נתיב הטיסות, והנתיב ישונה כך שיוזז מספר ק"מ צפונה ולא יעבור מעל בתי התושבים. בנושא גובה הטיסות, בהמלצת בית המשפט תתקיים הידברות בין הצדדים כדי להביא לצמצום הבעיה. כאמור, יש לציין ולהדגיש כ מדובר בטיסות המטוסים הקלים היוצאים משדה התעופה הרצליה בלבד.
השופט דרור ארד אילון כתב בהחלטתו: "לאחר דיון הודיעה המשיבה (מדינת ישראל – ש.י.) כי היא תערוך תיקון מסוים במפה כמתואר בפרוטוקול. העותרת ראתה בכך מענה מספק ולפיכך העתירה בעניין זה הגיעה לסיומה. בכל הקשור להערה בנוגע לגובה המזערי באזור, בהמלצת בית המשפט יידברו הצדדים כדי שהמשיבה תבחן אפשרות להוסיף הערה קצרה בקשר לגובה המזערי באזור 3 מבלי שעצם ההידברות בעניין זה מחייבת את המשיבה".
ראש העירייה, רפי סער: "לא ניתן לפגיעה ויצירת סכנה בטיחותית לתושבינו להימשך ולא נתפשר על נושא חשוב זה. אני שמח שבית המשפט ומדינת ישראל הבינו את חשיבות הנושא, ושהוחלט לבצע תיקון במפת הטיסות, ואני מקווה כי גם נושא גובה הטיסות המזעריות יגיע לכדי הסכמות. עיריית כפר סבא מציבה את בטיחות ואיכות חיי תושביה".
תגובות