היציאה מכביש 531 מכיוון סוקולוב לכביש 4 דרום
היציאה מכביש 531 מכיוון סוקולוב לכביש 4 דרום

נהגים בכפר סבא טוענים: הרמפות החדשות ב-531 הגבירו את העומס

שני נתיבים שהובילו מרחוב טשרניחובסקי לכביש 4 צומצמו לאחד. פתיחת הרמפה מ-531 לכביש 4 דרום הגבירה את העומס בסוקולוב

פורסם בתאריך: 27.9.17 08:31

האם שני החיבורים החדשים שנפתחו בשבוע שעבר לקראת החג בין כביש 531 וכביש 4 הן בשורה לנהגים תושבי כפר סבא? על פי תגובות של תושבים, ככל הנראה שהתשובה היא לא.

בשבוע שעבר נפתחו לתנועה שתי רמפות המחברות את שני הכבישים הראשיים. אחת מאפשרת לנוסעים מכביש 531 לכיוון מערב לרדת לכביש 4 לכיוון דרום, השנייה מאפשרת לנוסעים מכביש 4 לכיוון צפון להתחבר לכביש 531 לכיוון מערב.

יחד עם זאת, תושבים בכפר סבא שנהגו עד כה להתחבר לכביש 4 מכיוון רחוב טשרניחובסקי, דרך נתיב האבות, מתלוננים על כך שלצורך פתיחת היציאה מנתיב האבות לכביש 531 צומצמו מספר הנתיבים שמחברים בין נתיב האבות לכביש 4, משניים לאחד. בנוסף, פתיחת היציאה לכביש 4 דרום לנוסעים מסוקולוב דרך כביש 531, טוענים התושבים, הוסיפה גם היא לעומס התנועה.

רובי, תושב מרכז העיר, יוצא מכיוון טשרניחובסקי לכביש 4 לכיוון פתח תקוה מדי בוקר. לדבריו, עם פתיחת היציאות החדשות, הנסיעה לפתח תקוה אורכת שעה במקום 40 דקות. "יש היום שתי יציאות למי שרוצה לצאת מכפר סבא לכיוון כביש 4 דרום, אחת זה מכיוון סוקולוב דרך היציאה שנפתחה מכביש 531 לכיוון כביש 4, והשנייה מרחוב טשרניחובסקי, דרך נתיב האבות. לנסוע לכביש 4 דרך סוקולוב כיום זה פשוט קטסטרופה, כי היציאה נמצאת במרכז העיר שפקוק גם ככה. בנוסף, כשבמקום שני נתיבים יש נתיב אחד שאפשר להתחבר דרכו לכביש 4 מכיוון טשרניחובסקי, גם שם פקוק מאוד. המצב רק החמיר מאז השינויים. שתי היציאות האלה בעייתיות. אין שיפור אמיתי לתושבי כפר סבא, אלא רק עם תושבים בהוד השרון או לבאים מכביש 6".

גם נועה, תושבת שכונת ראשונים, מספרת על עומס ביציאה מטשרניחובסקי לכביש 4. "לקחו נתיב אחד שדרכו אפשר היה להתחבר לכביש 4, לצורך היציאה לכביש 531 מערב. האופצייה הזו נהדרת בסוף השבוע, כשאנשים לא יוצאים בבוקר לעבודה, אבל במהלך השבוע זה יוצר עומס ענק. תמיד נסעתי דרך נתיב האבות לכביש 4, ובדרך כלל לקח לי בין 10 ל-15 דקות לצאת מהעיר ולהתחבר לכביש 4. עכשיו זה עלה ל-25 דקות".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: "כל תקופה של הסדר תנועה מתאפיין בקושי של נהגים לשינוים בהרגלי הנסיעה. תכנון כביש 531 החדש וכביש 4, כמו גם חיבורם לכבישים והצמתים הסמוכים, נערך ונבדק על ידי משרדי תכנון מהמובילים בארץ והתכנון מבוסס על תכניות התנועה המאושרות על ידי משרד התחבורה. יחד עם זאת, החברה תבצע בקרות תנועה וככל שיידרש תבצע שינויים באופן הפעלת הרמזורים בסביבה בתיאום עם העיריות".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. פקקיסט מתוסכל....

    אם היו מפקידים את תכנון הכבישים בארץ בידי אינסטלטורים, ככל הנראה הכל היה זורם.
    כל אינסטלטור מתחיל היה יודע שאם מנקזים צינור עבה לצינור דק, לחץ המים עולה והצינור עלול להתפוצץ.

    לצערי מפקידים את תכנון הכבישים בידי מהנדסים וככה זה נראה. אותם מהנדסים של משרד התחבורה מבינים היטב, שלא רק צמצום הנתיבים יגרום לעומס רב יותר, אלא שלאורך זמן, גם כמות הרכבים על הכביש הולכת וגדלה, והתוצאה כבר ידועה מראש. אפס תכנון קדימה!

    הבנתי מזמן שהפקקים לא יגמרו, וכתושב כפר סבא, צר לי לומר שכנראה נצטרך להתרגל ליציאה בשעה מוקדמת יותר, או שנגזר עלינו לעמוד בפקק הולך וגדל מדי שנה.

    איחולי גמר חתימה טובה, לכל מתכנני הכביש (שכנראה לא גרים בכפר סבא)….

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר