עמותת אור ירוק מיפתה 234 צמתים עירוניים מרובי נפגעים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס. הצמתים שמופו הם צמתים שנחשבים למסוכנים, שאירעו בהם לפחות שלוש תאונות דרכים בשנת 2018-2020. לפי הנתונים, בכפר סבא נמצאו שישה צמתים אדומים שבהם נפגעו 93 בני אדם בתאונות דרכים.
צומת הרחובות בן יהודה, טשרניחובסקי ושדרות מנחם בגין הוגדר כצומת אדום ובין השנים 2018-2020 נפגעו בהם 22 אנשים באופן קל. גם צומת הרחובות דרך השרון, טשרניחובסקי ונתיב האבות הוגדר כצומת אדום באותן שנים, שם נפגעו 22 אנשים, 1 קשה ו- 22 קל. צומת נוסף הוא אלקלעי, התע"ש ויצמן, שם נפצעו באופן קל 18 תושבים. (הפירוט המלא בהמשך).
בעיר הרצליה על פי אור ירוק, יש צומת אחד אדום, צומת הרחובות שדרות בגין מנחם, כנפי נשרים, הבריגדה היהודית. סך הכל נפצעו 17 אנשים, מתוכם שניים במצב קשה.
עוד על פי אור ירוק בין ה שנים 2018-2020 נפגעו ברחבי הארץ 3,461 בני אדם בתאונת דרכים, 17 מתוכם נהרגו ו- 218 נפצעו אורח קשה. על פי הנתונים, ניתן לראות שהעיר המובילה בתאונות דרכים היא תל אביב-יפו בה נמצאו 56 צמתים אדומים שבהם נפגעו 738 בני אדם בתאונות דרכים, שבעה מתוכם נהרגו. בירושלים נמצאו 28 צמתים אדומים שבהם נפגעו 571 בני אדם בתאונות דרכים, 30 בני אדם נפצעו קשה.
בחולון נמצאו 17 צמתים אדומים שבהם נפגעו 206 בני אדם בתאונות דרכים, 11 נפצעו קשה ובפתח תקוה נמצאו 16 צמתים אדומים שבהם נפצעו 164 בני אדם בתאונות דרכים, אדם אחד נהרג ו-14 נפצעו קשה. בנוסף, מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 54 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2021 שהיתה שנת שיא במספר ההרוגים בצמתים העירונים בעשור האחרון. 5,968 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בשנת 2021, עליה של 5% בהשוואה למספר הנפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2020.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בצמתים העירוניים מתקיים קונפליקט מובנה בין כלי הרכב שמגיעים מכיוונים שונים לבין הולכי הרגל ורוכבי האופניים. התנהלות בצמתים העירוניים דורשת תשומת לב רבה, ערנות וקריאה נכונה של המצב. בשל כך בצמתים העירוניים מתקיימת היפגעות גבוהה בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים למפות את הצמתים האדומים מרובי התאונות בערים שלהם ולפעול לצמצום הנפגעים. לעיתים שיפור תשתית יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות או הצבת מצלמת רמזור בולטת ומשולטת. בפעילות נכונה ראשי הערים יכולים וחייבים להוביל שינוי אמיתי בכל הקשור למספר הנפגעים בצמתים העירוניים".
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות