מעל 52 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2021, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. מדובר בעלייה של 12% בהשוואה לנתוני שנת 2020 12% במספר הדוחות, כאשר באותה שנה נרשמו כ-46 אלף דוחות. עוד עולה מהנתונים, כי בשנה החולפת נהרגו 29 אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות לעומת שנת שנה קודם, אז קיפחו את חייהם 24 בני אדם. מדובר בעלייה של 20% במספר ההרוגים.
הכי הרבה דוחות חולקו בירושלים הבירה בשנת 2021 -4,893 במספר, עלייה של 16% לעומת 2020, אז נרשמו 4,228.להבדיל, בתל אביב נרשמו רק 726 דוחות בשנת 2021.
ומה קורה בערי השרון? בערי השרון המרכזיות כפר סבא, הרצליה ורעננה חלה ירידה בין השנים 2020 ל-2021. צריך להדגיש שהנתונים אינם מתייחסים למספר התושבים בכל עיר ולכן מספרי הדוחות בכל עיר אינם בהכרח משקפים את המצב, אך ניתן להתייחס לשינוי בין 2020 ל-2021.
פתח תקוה השכנה רושמת עלייה של 46% במספר הדוחות ב-2021 לעומת 2020, בראש העין השכנה נרשם זינוק של לא פחות מ-190% במספר הדוחות.
הנתונים:
הרצליה – בשנת 2021 נרשמו בעיר 22 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בירידה של 80% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 114 דוחות.
כפר סבא – בשנת 2021 נרשמו בעיר 42 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בירידה של 62% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 113 דוחות.
רעננה – בשנת 2021 נרשמו בעיר 77 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בירידה של 16% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 92 דוחות.
פתח תקוה – בשנת 2021 נרשמו בעיר 306 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בעלייה של 46% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 210 דוחות.
ראש העין – בשנת 2021 נרשמו בעיר 180 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בעלייה של 190% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 62 דוחות.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, דיבר על חשיבות חגירת חגורת הבטיחות: "חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות. חגורת הבטיחות הוא אביזר בטיחות חובה שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב. הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים שאינם חגורים".
עוד ציינו בעמותה, כי על פי ארגוני הבטיחות המובילים בעולם, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון למוות בקרב נהגים ויושבי המושב הקדמי ב -45%-50%, ואת הסיכון למוות ופציעות חמורות בקרב יושבי המושב האחורי ב-25%. השימוש בהתקן ריסון לילדים יכול להוביל להורדה של 60% במקרי מוות.
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות