יותר ילדים נפגעו כהולכי רגל. עלייה משמעותית במספר הילדים (גילי 0-14) שנפגעו בתאונות דרכים כהולכי רגל, כך עולה מדו"ח חדש של עמותת אור ירוק המבוסס על נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).
בערים המרכזיות בשרון הרצליה, כפר סבא ורעננה, נפגעו סך הכל בעשור האחרון 152 ילדים בתאונות דרכים בתחום העירוני. בפתח תקווה לבדה נפגעו 219 ילדים. כמו כן, בהרצליה נרשמה עלייה בולטת המספר הילדים שנפגעו בשנת 2021 לעומת 2020 בתחום העירוני, כאשר גם בראש העין חלה עלייה מדאיגה. בפ"ת נרשם סטטוס קוו במספר הילדים שנפגעו בשנתיים האחרונות.
עפ"י הדו"ח, בשנת 2021 נפגעו 553 ילדים כהולכי רגל בכל הכבישים במדינה, מרביתם, 541, נפגעו בתחום העירוני. מדובר בעלייה של כ-20% לעומת 2020, אז נפגעו 454 ילדים בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו כשהלכו ברגל, 11 מהם נהרגו בשנת 2021. עוד עולה מהנתונים, כי 136 ילדים נפצעו באורח קשה כהולכי רגל בתחום העירוני בשנה האחרונה לעומת 80 ילדים שנפצעו קשה כהולכי רגל בשנת 2020 – עלייה של 59%.
עוד עולה מהנתונים, כי העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל בשנת 2021 היא ירושלים (59 נפגעים) ואחריה בני ברק (49 נפגעים) ותל אביב-יפו (42 נפגעים). סך הכל בעשור האחרון (2012-2021) נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,300 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים, 134 נהרגו ו-1,336 נפצעו באורח קשה.
הנתונים המלאים (היפגעות ילדים בתאונות דרכים בתחום העירוני):
הרצליה: 2020 – ילד אחד, 2021 – 7 ילדים. סה"כ בעשור האחרון (2012-2021) 38 נפגעים – 5 קשה ו-33 קל.
כפר סבא: 2020 – ילדים 10, 2021 – 4 ילדים, סה"כ בעשור האחרון 74 נפגעים – 3 נפגעו קשה ו-71 קל.
רעננה: 2020 – 2 ילדים, 2021 – ילד אחד, סה"כ בעשור האחרון 40 נפגעים – 2 קשה ו-38 קל.
פתח תקוה: 2020 – ילדים 18, 2021 – 18 ילדים. סה"כ בעשור האחרון 219 נפגעים – 16 קשה ו-203 קל.
ראש העין: 2020 – 2 ילדים, 2021 – 5. סה"כ בעשור האחרון 40 נפגעים – 6 קשה ו-34 קל.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, תולה את האחריות במדינה ומציע פתרון: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד בתקופת החופש הגדול כשהילדים נמצאים ברחובות ובגני המשחקים. המדינה צריכה לקחת אחריות לביטחונם של הילדים, להפסיק להאשים אותם בפגיעות של עצמם ולהעלות לראש סדר העדיפויות את ההגנה עליהם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות, חייבים לקדם התקנת פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום, שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים. ככל שנגביר את בטיחות הילדים, נוכל לצמצם את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים".
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות