למרות הודעת משרד התחבורה כי קו הרכבת החדש בין כפר סבא לתל אביב צפוי להיפתח במהלך חודש פברואר, לתושבים צפויה אכזבה: פתיחת הקו צפויה להתעכב במספר חודשים, ועוד אין צפי לתאריך פתיחה. הסיבה: במשרד התחבורה הוחלט כי הנוסעים בקו החדש יחליפו רכבת בהרצליה, אך בגלל עומס הנוסעים ברכבות לכיוון תל אביב שעוברות בהרצליה ועליהן אמורים לעלות הנוסעים מכפר סבא, במשרד התחבורה משהים את פתיחת הקו.
במשרד התחבורה מסבירים שנכון לעכשיו עדיין לא הוסכם על פתרון אלטרנטיבי, אך שני פתרונות נבחנים: הראשון הוא הפעלת רכבות נוספות שיחלו נסיעתם בהרצליה ויגיעו לתל אביב, אך במשרד אומרים כי מדובר בפתרון פחות ריאלי בגלל העומס הקיים על המסילות. הפתרון האפשרי השני הוא שינוי תחנת היעד של הרכבת מירושלים מתל אביב להרצליה, כך שהרכבת תגיע להרצליה ותחזור חזרה לכיוון ירושלים, ואז תעבור דרך תחנות תל אביב כשצפי העומס ברכבות אלה הוא נמוך יותר.
נזכיר כי נושא אילוץ החלפת הרכבות בהרצליה לתושבי רעננה וכפר סבא בקו החדש הפך לסלע מחלוקת בחודשים האחרונים בקרב התושבים, ועורר התנגדות עזה. התושבים, שדרשו רכבת ישירה שתגיע עד לתחנות תל אביב ולא תסיים נסיעתה בהרצליה, אף חתמו על עצומה שפתח תושב רעננה רום גולן, שגרפה מעל 8,000 חתימות בנושא, ונשלחה לשר התחבורה.
ההתנגדות להחלפת רכבות בהרצליה הגיעה גם מצד ראשי העיריות באזור. רפי סער, חיים ברוידא ואמיר כוכבי, ראשי עיריות כפר סבא, רעננה והוד השרון ביקשו לאחרונה, במכתב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרדו קרן טרנר, לדאוג לנסיעה רציפה לתל אביב, ללא עצירת ביניים לצורך החלפת רכבת הרצליה.
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות