למרות שאמר שישתדל לתת תשובה עד סוף חודש דצמבר, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' טרם פרסם החלטה האם לאלץ נוסעים להחליף רכבת בתחנת הרצליה בקו הרכבת כפר סבא – תל אביב, שצפוי להיפתח במהלך חודש פברואר. בתוך כך, חתמו יותר מ-8,000 אנשים על עצומה נגד החלפת הרכבת הצפויה.
נזכיר כי לפני כחודש וחצי, ח"כ איתן גינזבורג ממפלגת "כחול לבן" חשף בדיון מיוחד של ועדת הכספים בנושא משבר התחבורה הציבורית, כי רכבת ישראל המליצה למשרד התחבורה לחייב נוסעים בקו החדש להחליף רכבת בהרצליה. בכך למעשה, זמן הנסיעה לתל אביב יתארך, במקום להמשיך את הנסיעה הישירה לתל אביב באותה הרכבת. סמוטריץ', כאמור, שבאותו הדיון אמר שישתדל לפרסם החלטתו עד סוף חודש דצמבר, טרם החליט. על פי גורם בממשלה, משרד התחבורה טרם סיים לעבד את הנתונים הנדרשים מרכבת ישראל ולכן השר טרם פרסם החלטתו בנושא.
מנגד, כפי שפרסמנו ביום ראשון, חבר מועצת עיריית כפר סבא אמיר סילבר הביע בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי שעבר חשש שאי-עצירה בהרצליה תגרום להפחתה בחצי של מספר הרכבות בשעה מתחנות כפר סבא לתל אביב. סילבר יצא נגד מכתב של ראשי הערים כפר סבא, רעננה והוד השרון לסמוטריץ', בו הם מפצירים בשר להפעיל רכבת ישירה לתל אביב, מבלי עצירה, וטען שהדבר יביא לצמצום מספר הנסיעות לארבע בשעה במקום לשמונה.
במקביל, תושב רעננה רום גולן שלח לשר התחבורה עצומה עליה חתמו עד כה יותר מ-8,000 איש עד כה, מתוכם 1,300 תושבי כפר סבא, שמתנגדים להחלפת רכבת בהרצליה בקו החדש שייפתח בחודש הבא. "פתחתי את העצומה לפני קצת יותר מחודש עם יעד ראשוני של 500 חתימות אליו הגענו תוך שעתיים", מספר גולן, "תוך שעות היה לי ברור שמדובר ביוזמה שיש לה תמיכה גדולה בקרב תושבי השרון. הפצת העצומה בפורומים העירוניים השונים הובילה ליצירת שיח סביב הנושא והדגישה את הצורך של תושבי השרון בתחבורה ציבורית יעילה, זמינה ומהירה. נכון להיום חתמו על העצומה כ-3,500 תושבי רעננה, 1,300 תושבי כפר סבא ו-2,300 תושבי הוד השרון. בסך הכל חתמו עליה כבר למעלה מ-8,000 תושבי האזור והסביבה, ובכל יום המספר ממשיך לגדול. שלחתי את העצומה לשר התחבורה ביום חמישי האחרון וביקשתי לשקף לו את ההיענות הגבוהה והתמיכה הגדולה של התושבים. אני חוזר ומבקש ממנו לקבל את ההחלטה הנכונה, כזו שתבטיח לנו נסיעה ישירה, יעילה ומהירה לתל אביב".
מטעמו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' סירבו להגיב לנושא.
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות