בעשור האחרון נפגעו בכפר סבא 13 ילדים ובני נוער (בגילאי 0-19) ברכיבה על אופניים, כך עולה מנתוני "אור ירוק" שיצאו לקראת יום הכיפורים. בשנת 2015 ובשנת 2009 נפגעו בכל אחת מהשנים ארבעה ילדים ובני נוער. בשנת 2013 נפגעו שניים. נפגע אחד היה בשנים 2018, 2016 ו-2014.
כפר סבא ממוקמת באופן יחסי במקום נמוך מבין הערים בסדר הגודל שלה. ברחבי הארץ בכלל נפגעו מעל אלף ילדים ובבני נוער ברכיבה על אופניים בערים, מהם 22 הרוגים ו-300 נפצעו קשה. בשנה שעברה לבדה נפגעו בערים ובישובים 73 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים, שלושה מהם נהרגו ו-24 נפצעו קשה.
העיר שבה נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער רוכבי אופניים בעשור האחרון היא תל אביב יפו שבתחומיה נפגעו 124 רוכבים, בירושלים נפגעו 66 רוכבים. בפתח תקווה, בני ברק ורחובות נפגעו בעשר השנים שחלפו 43 ילדים ובני נוער בתאונות אופניים. מתחילת שנת 2019 נהרגו 12 רוכבי אופניים (מכל הגילאים) ברחבי ישראל. בשנת 2017 כולה נהרגו 12 רוכבים ובשנת 2018 כולה נהרגו 16 רוכבים.
ב"אור ירוק" מספקים טיפים לרכיבה בטוחה ביום כיפור: חובשים קסדה רכוסה הייטב בכל רכיבה, ברכיבה בשעות הלילה יש ללבוש בגדים בהירים ולהשתמש במחזירי אור, בכל רכיבה יש לרוכב עם מגנים לברכיים וכפפות, ילד מתחת לגיל 16 לא רוכב על אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי והוברבורד, וודאו את תקינות האופניים: הצופר, הצמיגים, הבלמים, התאורה ומחזירי האור ויש לוודא כי האופניים מתאימים לגובה של הרוכב כך שקצות האצבעות יגיעו לקרקע.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "האופניים הם כלי תחבורה ירוק, זול, נוח ומתאים לפעילות גופנית אך הרוכבים חשופים לפגיעות קטלניות בהיעדר אמצעי הגנה. על המשרד לבטיחות בדרכים לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה. חייבים להתחיל להתחשב ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים. במפגש עם כלי רכב, רוכב האופניים תמיד יפסיד ועל כן חייבים לדאוג לתשתיות מתאימות עבורם".
תגובות