ביום חמישי הקרוב תתכנס הוועדה הלאומית לתשתיות על מנת לדון בתוואי הסופי של קווי המטרו בגוש דן ובשרון. הבוקר חשף דה מרקר שבתום מהלך תכנוני, שעלה לפי הפרסומים כחצי מיליארד שקל, השלימה נ.ת.ע תוכנית המורכבת משלושה קווים עיקריים: קו על ציר צפון-דרום המכונה מטרו 1, שאורכו 73 ק"מ והוא כולל 53 תחנות ב–14 יישובים; קו על ציר מזרח-מערב המכונה מטרו 2, שאורכו יהיה 28 ק"מ ויהיו לו 27 תחנות בשמונה יישובים; וקו חצי מעגלי בין דרום לצפון המכונה מטרו 3, באורך 39 ק"מ, ובו 29 תחנות בעשרה יישובים.
היעד שהוצב לחברת נ.ת.ע הוא לסיים את הקמת רשת המטרו הראשונית עד שנת 2030 מבלי לפגוע בחיי העיר ובפעילות המסחר, התעסוקה והמגורים וכמובן מבלי לסכן את הציבור.
לפי התוכנית שפורסמה, בכפר סבא יהיו חמש תחנות כחלק מקו מטרו 1: התחנה הראשונה תמוקם במזרח העיר ליד מושב נווה ימין; התחנה השנייה ליד קניון G; התחנה השלישית בפינת הרחובות ויצמן ותל חי; התחנה הרביעית בפינת הרחובות ויצמן וסוקולוב; והתחנה החמישית תמוקם 500 מטר דרומית לבית החולים מאיר.
ברעננה יהיו ארבע תחנות כחלק מקו מטרו 1: התחנה הראשונה ליד תחנת הרכבת החדשה בדרום העיר בגבול עם הרצליה; התחנה השנייה בפינת הרחובות אחוזה וגורדון; התחנה השלישית ליד קניון רננים והתחנה הרביעית באזור התעשייה הצפוני סמוך לכביש 4.
בהרצליה יהיו שלוש תחנות כחלק מקו מטרו 1: תחנה במרכז הבינתחומי; תחנה ליד מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית; ותחנה בפינת הרחובות בן גוריון ורבי עקיבא. בנוסף, בהרצליה יהיו עוד שלוש תחנות כחלק מקו מטרו 3: תחנה במרינה הרצליה; תחנה בפינת הרחובות נעמי שמר ואבא אבן בהרצליה פיתוח; ותחנה בין מחלף שבעת הכוכבים לתחנת הרכבת של הרצליה.
לקריאת הכתבה המלאה בדה מרקר הקליקו כאן.
תגובות