סגן מנהל אגף איכות הסביבה בעיריית כפר סבא, אורן וולשטיין, פנה השבוע במכתב למנהלת פרויקט כביש 531 בנתיבי ישראל, יעל וינקלר, והתלונן על "פגיעה ברוטלית" כלשונו, בעצים ביער אוסישקין במסגרת העבודות להקמת רמפת סוקולוב. בתגובה שהעבירה נתיבי ישראל לצומת השרון, קראה החברה לטענות "מיחזור ספין ישן".
וולנשטיין טוען כי בעירייה התקבלו עשרות תלונות של תושבים על פגיעה שלא לצורך בעצים שבסביבת העבודות. "בעקבות תלונות רבות המגיעות מתושבים בכל הקשור להתייחסותכם הברוטלית וחסרת הרגישות לכאורה לעצי יער אוסישקין אשר נותרו במקום, ואשר נדרשתם לשמרם מכל פגע, נערך סיור במקום ונראה כי אכן יש צדק בדבריהם".
עוד כתב: "כלי הצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) הכבדים שאתם מפעילים במקום ואופן עבודתם הרשלנית פוגעים בעצים שנותרו פגיעה קשה, בעקבותיה הכחדה מוחלטת של פיסת ההיסטוריה הזו כבר אינה דבר רחוק ודמיוני. ערימות של פסולת ושברי בטון נערמים על בסיס בגזעים, העצים נפצעים, כמו גם מכוסים באדמה עד לגובה המונע מהם חמצן, יוצר ריקבון וכיו"ב".
בסופו של המכתב דורש וולנשטיין "להשהות את העבודה ולהצמיד באופן מיידי גורם מקצועי, אגרונום, שייתן הנחיות וימנע את המשך המצב הבלתי נסבל הזה".
בתגובה לטענות מסרה נתיבי ישראל כך: "מצער שגורמים פוליטיים מזלזלים בציבור הקוראים באמצעות מיחזור ספין ישן אשר כלל הערכאות המשפטיות קבעו כי חסר בסיס. כחברה הלאומית לתשתיות תחבורה אנו מזמינים את גורמי המקצוע בעירייה לשיח מקדם באמצעות פגישת המהנדסים בשטח, במקום שיח מפלג באמצעות כתיבת הודעות זרועות רעל לעיתונות על ידי גורמים לא מקצועיים הפוגעים בציבור.
"עוד טרם תחילת העבודות ב'יער אוסישקין' נקבע כי מרבית העצים בו נמצאים במצב הזנחה מתקדם. עוד נוסיף ברמה העובדתית כי ב'יער אוסישקין' נכרתו 30 עצים בלבד, זאת בניגוד ל-170 עליהם מצהירים בעיריית כפר סבא ונמצאים מחוץ לשטח המדובר, שכאמור כלל אינו שייך לשטחם המוניציפלי".
בנתיבי ישראל אף העבירו לנו תמונות של יער אוסישקין כדי להראות שיש בו הזנחה וכלכוך שאינם קשורים לעבודות שהם מבצעים בשטח:
דוד פלדמן
יער? חור שחור שהילדים שלנו נעלמים אליו וקוראים שם דברים מאוד לא רצויים