בטקס חגיגי שהתקיים בשבוע שעבר, השיקו ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי ומנכ"ל החברה הכלכלית אלעד קנדל את מתקן החנייה
הרובוטי החדש בתחנת הרכבת נורדאו בעיר. עם זאת, מתברר שהמתקן עדיין לא מוכן לשימוש.
בתמונה שהגיעה למערכת נראה המתקן עומד ריק ללא מכוניות, וניכר שהוא עדיין נמצא בעבודה. בעיריית כפר סבא אומרים כי "המתקן יפתח לשימוש בהקדם. בימים אלה, עוסקים הצוותים המקצועיים בבדיקות אחרונות של המתקן טרם פתיחתו לציבור".
"המתקן ריק. עשו רעש וצלצולים של בחירות נוסח סאלח שבתי, אבל בפועל יש רק מעטפת לחניון הרובוטים", אומר תושב העיר, "בפנים הכל ריק. העיקר שעשו פתיחה. קראתי בתוכנית של יובל לוי שהוא מתכוון לפזר מתקני חנייה רובוטיים בעיר, אז כנראה שהעתיקו ממנו. הם קפצו על הרעיון והחליטו באופן מיידי להקים אחד כזה ליד הרכבת. אבל מה זה שווה כשבפנים שום דבר עדיין לא עובד? על מי עובדים פה?".
בעירייה התגאו בשיתוף הפעולה עם חברת TOPP הסינית, שנכנסת לתחום החניונים הרובוטיים בישראל. מדובר בחברה היצרנית הגדולה בעולם למערכות חניה רובוטיות. את המתקן הקימה השלוחה הישראלית חברת Lift Parking, בשיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית.
מטרת המתקן, שיכול להכיל 11 מכוניות בארבעה מפלסים, להקל על מצוקת החנייה בעיר. בעירייה כתבו, בהודעה שהוציאו לתקשורת לפני טקס ההשקה כי "יתרונותיה היחסיים של מערכת החניה של חברת Lift Parking היא בהיותה מותאמת ספציפית לצרכי הלקוח, ומבוססת על הטכנולוגיות, מערכות הפעלה, מנועים וחומרי גלם של החברות Schneider Nord ו-SEW הגרמניות. מערכת החניה מודולרית, חסכונית וירוקה, ובאה לידי ביטוי בחסכון של 75 אחוז בזמן ההקמה לעומת חניון קונבנציונאלי, ושל 68 אחוז בעלויות הבניה. הברזל של TOPP, המשמש להקמת החניונים, מיוצר על ידי קונצרן התשתיות הסיני הענק CNBM, ועומד באותן דרישות קורוזיה כפי שנדרש עי הצי הימי הסיני".
תגובת העירייה: "מהחברה הכלכלית נמסר כי המתקן יפתח לשימוש הציבור הרחב בהקדם. בימים אלה, עוסקים הצוותים המקצועיים בבדיקות אחרונות של המתקן טרם פתיחתו לציבור. חשוב להדגיש כי מתקן החנייה החדשני הינו פיילוט ראשון מסוגו, שממנו ילמדו ויופקו לקחים ברמה הארצית והבינלאומית כאחד".
תגובות