הלן שי
האופניים החשמליים הם ככל כלי נהיגה אחר, ועל כן משרד התחבורה היה צריך מזמן לחוקק חוקים ולאכוף אותם. לצערנו, כ־16 אנשים נהרגו השנה כתוצאה מתאונות האופניים החשמליים, ורבים אחרים נפצעו, בהם קשישים שניתן לראותם במחלקות האורטפדיות בבתי חולים. כולם התעוררו לאחר המוות הטראגי של ארי נשר ורק עכשיו מנסים לחוקק חוקים. לדעתי, צריך להעביר נערים מגיל 16 במבחני תאוריה והדרכה בנהיגה. לחייב אותם לחבוש קסדה, וכמובן באזורים מרכזיים וסואנים לנהוג רק בשבילי אופניים מסומנים. אחוז הנפגעים בתאונות דרכים בכלל האוכלוסייה בארץ הוא גבוה, ויש לנקוט במהפך חינוכי ולתת עדיפות עליונה לנושא. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)
אלי אליהו
לדעתי, ממשלת ישראל וראשי הערים, הם האשמים הבלעדיים בתאונות הדרכים של רוכבי האופניים החשמליים. אם הם היו עושים מסלול מיוחד לאימהות עם עגלות תינוק, רוכבי האופניים היו נשארים לרכוב על המדרכה ולא היו רוכבים בכביש. ובנימה קצת יותר רצינית: האשמה בתאונות נחלקת בין כולם: הממשלה שמאשרת ייבוא כלי כזה מסוכן, המוכר ש"מקמבן" כלפי מעלה את המהירות של הכלי הזה, ההורה שנכנע לתחנונים וקונה לילד שלו את האופניים וכמובן גם הרוכב עצמו, שלא תמיד מציית לכללים – בין אם זו רוח נעורים ובין אם זה כתוצאה של חוסר הבנה של התנהגות בכביש, עקב גיל צעיר. כולי תקווה שמקבלי ההחלטות יתעשתו ויקבלו החלטה אמיצה, לכאן או לכאן: לאסור שימוש באופניים חשמליים, לאלתר, או לחילופין לסלול מסלולים מיוחדים, בכל הארץ, המיועדים אך ורק לרוכבי אופניים!
כאבא לילד בן 14 שלקח סיבוב מחבר לאחר מסע שכנועים מפרך שלא צלח לו לקבל אופניים, והתרסק לתוך רכב ובעקבות זה עבר ניתוח ברגל פלוס 20 תפרים, אני יכול להגיד שזה הדבר הכי לא אחראי שהורים יכולים לעשות. לגדל ילד בכפפות של משי ולהשקיע ולתת לו את הנשמה ואז בגיל 12-13 לשלוח אותו להתאבד עם אופניים חשמליים? לא!!! חובה לאכוף את זה, להציב פקחי/שוטרי תנועה מוסווים שיבדקו את גיל הרוכבים, מי שמתחת לגיל 16 להחרים לו את האופניים וגם להשית קנס כספי כבד. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)
שלי פורפר רוזן
אני חושבת שהאחראים לכך הם גם ההורים וגם המשטרה. כמובן שבנושא האקוטי הזה חשוב חינוך ההורים, ומאיזה גיל הם לוקחים את האחריות לתת לילדיהם אופניים חשמליים, למרות שבחוק מותר לפני. החינוך ללבישת קסדה קשור גם כן להורים. באופן אישי, פעם, מזמן, כשגיליתי שבני הוריד את הקסדה כשרכב על קורקינט בשכונה, נאסר עליו לרכוב זמן רב אחרי כן. הסברנו לו שאם הוא לא מבין את החשיבות של חבישת קסדה ולא מספיק אחראי להשאיר אותה על הראש, הוא גם לא מספיק אחראי לרכוב. במקביל, צריך לתקף זאת בחוק – אי חבישת קסדה כמוה כנסיעה בניגוד לחוק, וכדאי ומומלץ לתת דוח. לכל אחד כאן יש תפקיד: להורים, לחינוך וגם לגורמי אכיפת החוק. (שלי פורפר רוזן היא יועצת זוגית וסקסולוגית בהסמכה, ומנהלת שותפה בקבוצת מאמות בכפר-סבא)
דב עילם
"אין אשם מרכזי, ובוודאי לא אשם יחיד, בתאונות אופניים חשמליים, והדברים כוחם יפה לכל המעורבים: הורים של רוכבי אופניים חשמליים, רוכבי אופניים שאינם שומרים על כללי ביטחון ואינם מקפידים על כללי הזהירות, המשטרה שלא מבצעת אכיפה, הרשויות המקומיות שאינן מבצעות אכיפה ו/או אינן יוזמות יצירת שבילים מיוחדים ובכמות מספקת לרוכבי אופניים. יש להטיל קנסות כבדים על רוכבי אופניים ו/או בני משפחתם (הורים לקטינים רוכבי אופניים) שלא שמרו על כללי בטיחות. על רוכבים שלא שומרים בקפדנות על כללי בטיחות להטיל עליהם שלילת רישיון עתידית אם וכאשר יהיו מעוניינים להוציא רישיון נהיגה בכלי רכב. מאחר ואופניים הם כלי תעבורה, יש לשר התחבורה אחריות גורפת על תנועה בדרכים. לא יתכן שנהגים על כלי רכב רגילים יחששו לעלות על כביש מהפחד לפגוע ברוכבי אופניים חשמליים שאינם שומרים על כללי בטיחות. (דב עילם הוא אמרגן)
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לדעתי האשם היחידי זה שר התחבורה.שמאשר נסיעה באופניים חשמליים בכביש.מהתחלה אמרתי שמורידים את רוכבי האופניים לכביש לההרג