אמיר כהנא
"אני מאוד אוהב את נושא החווה החקלאית והחיבור לאדמה. טוב שילדים יבינו מאיפה בא האוכל, יגדלו ויביאו הביתה פירות וירקות. מאוד חשוב לחזק את נושא המיחשוב והמתמטיקה, זה העתיד. הייתי מוסיף שיעורי ציור, אמנות, פיסול, ספורט חופשי. ילדים צריכים מרחב לרוץ להוציא אנרגיה ומקום להביע יצירתיות באופן חופשי ואישי. זה מפתח את החשיבה וזה המקור לבניית האישיות ויעזור לצעירים בהמשך הדרך בכל עבודה ודרך בה יבחרו כמבוגרים". (אמיר כהנא הוא הבעלים של חוגי הכדורסל לילדים ומבוגרים "כדורסל באהבה").
הלן שי
"מערכת החינוך בארץ צריכה רה-ארגון בכל מה שקשור לכיתות הלימוד והתכנים. לפני ההמלצה על מקצועות הלימוד, חשוב לצמצם את מספר התלמידים בכיתה. מורה בעידן שלנו חייב להיות קודם כל מנהיג ודוגמה לתלמידיו ואחר כך מלמד, כי כיום, כידוע, גוגל מספק את כל הידע שנמצא בהקלדה במחשב. לכן, לדעתי, חשוב לצייד את התלמידים בכישורי חיים ובידע כללי. להגביר שיעורים בנושאים כמו תנועה, ספורט, משחקי כדור, ג'ודו, ריקוד ויוגה. להעשיר בנושאי תרבות, אמנות, מוזיקה ונגינה. בתיכון הייתי ממליצה להגביר הרצאות מפי מנהיגים ומובילי דעת קהל בתחומם בנושאי מניעת אלימות, שוויון בין המינים, סמים ואלכוהול, הכנה לקראת הגיוס ותרומה לקהילה. לסיכום, צריך מקצועות שיעשירו את עולמם ויציידו אותם בכלים ובכישורי חיים מיטיבים וגם באינטליגנציה רגשית גבוהה". (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצות נשים כפר סבא ורעננה).
אירית מרק
"מקצוע חובה שיש להכליל במערכת החינוך הוא ידע וכלים להתמודדות בחיים. נראה כי פוסחים על אחד הנושאים החשובים ביותר שאמורים לסייע לילד שיהפוך לנער וגבר והיינו הך לגבי נערה או אישה. הנושא החשוב אמור לכלול מידע מקיף על התמודדות במצבים שונים בחיי החברה ופתרונם, כולל בחברה, בעבודה ובחיי המשפחה". (אירית מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית).
דב עילם
"אין מדובר במקצוע לימודי מוגדר, ואולי בכל זאת מדובר ב'אבי אבות' מקצועות הלימוד. הכוונה ללמד ולהשריש לתלמידים את העמקת הלימוד, או בשפה פשוטה ללמדם כיצד ללמוד ובד בבד לטפח קריאת ספרים וחומר נוסף. החתום מטה מופקד על ארגון ההרצאות של סופרים רבים בבתי ספר ובספריות ציבוריות. ההרצאות זוכות להצלחה ואהדה אך אינן מצליחות לעודד מספיק את התלמידים ליתר קריאה ולהעמקת יתר של הלימודים. משרד החינוך פועל לעידוד לימוד חמש יחידות במקצועות ריאליים בתיכון ומן הראוי לעודד גם מקצועות הומאניים ולהתחיל זאת בבתי הספר היסודיים. במקביל ובנוסף, אני מציע את צירוף המקצוע 'חינוך לדמוקרטיה' ומלחמה בשחיתות ונגד שלטון יחיד, שהוא פרי באושים של בחירה ישירה לראשות העירייה. כפר סבא שילמה, משלמת ותמשיך לשלם מחיר כבד על כישלון הדמוקרטיה והתחזקות השחיתות לכאורה". (דב עילם הוא אמרגן).
אורי נגר
"מקצוע שחשוב לחזק אותו בכלל בתי הספר הממלכתיים, הדתיים והחרדים, הוא ציונות וחינוך לאהבת ארץ ישראל ועם ישראל. נפגשתי כמה פעמים עם תלמידים בכיתות י'-י"ב. חוסר הידע שלהם מי הם, לאיזה עם נבחר הם שייכים, מדוע ארץ ישראל חשובה לעם היהודי ובעקבות מה הוקמה. ידע רב זה חסר להם. מציאות בה יש אזרחים יהודים ישראלים שפועלים נגד המדינה ואזרחיה, טמונה עמוק בחינוך הכושל שקיבלו בבית ובבית הספר. תלמיד ממוצע כמעט ולא מכיר את דתו, לאומיותו ועמו אשר סביבו. כל מה שמעניין אותו זה להצליח ולעבור לעבוד מעבר לים. זה עצוב ולא לזה התכוון המשורר (בן גוריון ואחרים). אם חפצי חיים אנחנו, מקצוע הציונות אהבת ארץ ישראל ועם ישראל חייב להיות מתוגבר בכלל בתי הספר בארץ". ( אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה).
תגובות