ניר סגן בעבודה, צילום יזהר טרמו, באדיבות ניר סגן
ניר סגן בעבודה, צילום יזהר טרמו, באדיבות ניר סגן

"כאב יכול להתפרץ כתוצאה מיציבה לקויה". ניר סגן, ספורתרפיסט ומדריך כושר, מסביר איך נשמור על עצמנו

איך משפרים את היציבה, איך מונעים כאב ואיך שומרים על הגוף? כדאי לכם לקרוא את מה שאומר כאן ניר סגן, ספורטתרפיסט, מעסה רפואי, מורה לעיסוי ומדריך כושר, שנחשב לאחד הטובים בתחום ובטח באזור השרון

פורסם בתאריך: 29.9.24 15:03

הכירו את ניר סגן. הוא בן 53, בעל קליניקה בכפר סבא, הוא ספורטתרפיסט, מעסה רפואי, מורה לעיסוי ומדריך כושר. ניר נחשב לאחד הטובים בתחום ובטח באזור השרון.

"אני מטפל במגוון רחב של בעיות כגון כאבי שרירים, כאבי מפרקים, בעיות גב כרוניות ומורכבות, כאבי ראש, שיקום מפציעות ספורט ועוד", הוא מסביר. "אני בעל ניסיון של כ- 30 שנים ומשלב בטיפול מגוון רחב של טכניקות טיפוליות: עיסוי ספורטאים, עיסוי רפואי, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי שוודי, טווינא, אלקטרותרפיה, אולטרסאונד, כוסות רוח, ארומתרפיה, אבנים חמות, Instrument-assisted, soft tissue mobilization, Soft tissue release ועוד. כמובן שהטיפול מותאם לכל מטופל באופן ספציפי ולבעיה, האם למשל מדובר בכאב, בהגבלה בתנועה או בשילוב של שתי הבעיות גם יחד".

ניר מסביר שרבים לא מודעים לחשיבות של היציבה. "יש קשר הדוק בין יציבה לכאב", הוא אומר. "הכאב יכול להתפרץ כתוצאה מיציבה לקויה, ולחילופין, כתוצאה מהכאב תושפע צורת היציבה ובכך תיגרם שחיקה ותיפגע חלוקת העומסים בגוף".

למה חשוב לשים לב?

"כאשר אדם נמצא בעמידה או ישיבה לא נכונה, הוא מזריק למערכת השרירים והשלד עומסים לא מאוזנים. מצב זה עשוי להוביל לכאב במגוון אזורים בגוף".
• גב תחתון: ישיבה ממושכת עם גב מעוגל יכולה לגרום לכאב גב תחתון.
• צוואר: עבודה ממושכת מול מחשב ללא תמיכה נכונה עלולה לגרום לכאבי צוואר.
• ברכיים: יציבה לא נכונה בעת עמידה או הליכה עלולה להעמיס על הברכיים ולגרום לכאב.

איך משפיע הכאב על היציבה?

"כאשר אדם סובל מכאב, הוא עשוי להימנע מתנועות מסוימות או להימנע מלעמוד או לשבת בזווית מסוימת. זה יכול להוביל לשינויים לא טבעיים בשרירים ובמפרקים, ולגרום ליציבה לקויה.

יש דוגמאות?

ברור. אדם עם כאב בגב התחתון עשוי להטות את גופו קדימה או אחורה, מה שיכול להוביל לשחיקה נוספת. או למשל, כאשר חלק מהשרירים אינם בשימוש כראוי בשל כאב, השרירים האחרים עלולים לעבוד קשה יותר, מה שגורם לעייפות וכאב נוסף".

איך משפרים את היציבה ומפחיתים כאב? 

יש מספר דרכים. 1. תרגול פיזיותרפיה: טיפול פיזיותרפי יכול לעזור להבין את שורש הבעיה ולסייע בשיקום היציבה. 2. תרגילים לחיזוק השרירים: חיזוק השרירים התומכים בעמוד השדרה ובאזורים הכואבים יכול לשפר את היציבה ולהפחית כאב. 3. מודעות ליציבה: שמירה על מודעות ליציבה במהלך היום, הן בעבודה והן בבית, יכולה להפחית את הסיכון לכאב. 4. שימוש בריהוט מותאם: השקעה בכיסאות ושולחנות המותאמים לגובה האדם יכולה לשפר את היציבה בעבודה. חשוב לזכור כי הקשר בין כאב ליציבה הוא מורכב ודינמי. על מנת לשפר את בריאותנו הגופנית ולהפחית כאב, חשוב להיות מודעים ליציבה שלנו, לבצע את השינויים הנדרשים ולפנות לסיוע מקצועי במידת הצורך. על ידי כך נוכל לשפר את איכות חיינו ולהימנע מבעיות נוספות בעתיד".

ניר מסביר גם כמה חשוב ומשמעותי הקשר בין הגוף לנפש. "גוף ונפש פועלים במערכת של יחסי גומלין", הוא אומר, "המצב הנפשי משפיע על מערכות שונות בגוף שלנו. פעילות גופנית מאומצת, חרדה, סטרס, או חוסר שקט, יכולים לגרום להפרעות שינה, עומס על השרירים, חולשה של המערכת החיסונית, עייפות, כאבי ראש ועוד. הקשר בין גוף לנפש הוא קשר עמוק ומשמעותי. המצב הנפשי שלנו יכול להשפיע על הבריאות הפיזית שלנו בדרכים רבות".

פרט והסבר בבקשה.

חרדה ולחץ יכולים לגרום לעלייה ברמות הקורטיזול, מה שמוביל לבעיות כמו חוסר שינה ועייפות. פעילות גופנית מאומצת יכולה להיות מועילה, אך אם היא נעשית ללא מנוחה מספקת, היא עלולה לגרום לכאבים ולחולשה. עומס נפשי יכול לגרום לכאבי ראש ולתסמינים פיזיים נוספים. חשוב לשמור על איזון בין גוף ונפש, ולטפח את הבריאות הנפשית והפיזית שלנו במקביל. יש דרכים רבות לעשות זאת, כמו פעילות גופנית סדירה, עיסוי, טכניקות הרפיה, מדיטציה ותזונה מאוזנת".

יש פעולות שיש להם אפקט מרגיע?

כן. למשל עיסוי מסייע בהרפיית השרירים ומפחית מתח. או טכניקות נשימה מעמיקות שיכולות לשפר את רמת הרגיעה ולהפחית חרדה. גם מדיטציה עוזרת בהפחתת מתחים ומביאה לרוגע פנימי. תרגולים כמו יוגה או פילאטיס וטאי צ'י יכולים לשפר את הגמישות ולהקל על מתח פיזי. שילוב של פעולות אלו יכול לתרום רבות לרווחה הנפשית והגופנית שלנו".

לניר סגן רזומה עשיר. החל משנת 2004 ועד היום הוא הבעלים והמנהל של קליניקה לטיפול, שיקום ואימון. הוא ספורתרפיסט ועסק ועוסק בכך במספר מקומות נחשבים כמו ההתאחדות לכדורגל בישראל, האקדמיה לכדורגל נשים של ההתאחדות לכדורגל במכון וינגייט, האקדמיה למצוינות בבית הנבחרות ובהפועל רמת השרון. בעבר שימש כספורתרפיסט בקבוצת הכדורגל של הפועל ר"ג. הוא עבד בחברת אלטמן, בבית"ר ירושלים ובמכבי טבעי וניהל חדר כושר.

לטיפול וייעוץ אישי מוזמנים לפנות בטלפון/ווטסאפ 0503333979.

לפייסבוק:

https://www.facebook.com/nirsegen1?mibextid=ZbWKwL

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר