פארק כפר סבא. צילום זאב שטרן
פארק כפר סבא. צילום זאב שטרן

"גם אם יוענק שבוע חופשה לא יגדל מספר המצביעים"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם הנהגת יום שבתון תעלה את אחוז ההצבעה בבחירות המקומיות, או שהתושבים בלאו הכי אדישים?

פורסם בתאריך: 27.10.18 18:59

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

הנהגת יום שבתון לפני הבחירות לא תשפיע על האדישות לבחירות. גם אם יוענק למצביעים אדישים שבוע של חופשה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות לא יגדל מספר המצביעים בבחירות. הבחירות לרשויות המקומיות הרוויחו ביושר את האדישות של המצביעים. בנוסף אובדן האימון. רק חלק קטן מהמצביעים מגלים עניין בבחירות לרשויות המקומיות ו/או בכפר-סבא. רבים מבעלי זכות ההצבעה רואים בבחירות לרשויות המקומיות מוקדים של קבלת טובות הנאה הרחוקים מיושרה. עברו חלפו הימים שפוליטיקאים ראו בהתמודדות בבחירות ברשויות המקומיות שרות ציבורי ותרומה לחברה. אני רוצה להאמין שהבלון שהתמלא עד גדותיו באוויר לא נקי יתפוצץ ובמקומו נקבל אוויר נקי שיחזיר את הניקיון לשרות הציבורי. חדש ימינו כקדם. (דב עילם הוא אמרגן)

 

אורי נגר

אורי נגר

לדעתי, יום השבתון מיותר. לצורך הבחירות הקלפיות פתוחות מהשעה שבע בבוקר ועד עשר בערב. כל אדם שרוצה לבחור יכול לבחור, גם אם הוא עובד בוקר ו/או ערב. תמיד יש את האפשרות להיכנס לחמש דקות ולבחור. אנחנו רק לא לוקחים בחשבון שיום שבתון כזה עולה מאות מיליונים למשק המדינה. ולא מדובר בתרומה של המדינה מכיוון שהיא דואגת לגבות מאיתנו את המימון הזה בחזרה על ידי העלאת מחירי הדלק, הדיור ומיסים. כבר הוכח שיום שבתון לא מעלה את אחוז ההצבעה, ולכן הוא ממש מיותר. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

הלן שי

הלן שי

חשוב שאזרחי כפר סבא, שידעו שנתיים של טלטלה בהנהגה, יבחרו וישפיעו בדרך דמוקרטית בראש או בראשת העיר ובחברי מועצת העיר. חשוב לכולנו כאזרחים להגיע ולבחור זו זכות וגם חובה. איני יודעת אם יום השבתון משפיע על אחוזי המצביעים. אני חושבת שללא קשר לשבתון יגדל מספר התושבים שיגיעו לקלפיות. לאזרחים אכפת והם אינם אדישים. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת נשים)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

יום שבתון הוא הכרחי כדי לתת לכל תושבי העיר לממש את זכותם, ובוודאי שהוא מעלה את אחוזי ההצבעה. בנוסף, אחוזי ההצבעה בבחירות הקרובות יהיו הגבוהים ביותר מזה שלושה עשורים. ריבוי המועמדים ופרישת ראש העיר לפני תום הכהונה יביאו המונים לקלפיות. זו ללא ספק מערכת הבחירות הכי מעניינת ומרתקת שהיתה בכפר סבא. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר