רפי סער במפגש עם מורים חדשים בתיכון כצנלסון, צילום דוברות העירייה
רפי סער במפגש עם מורים חדשים בתיכון כצנלסון, צילום דוברות העירייה

בצל השנה המורכבת והמלחמה: שנת לימודים מיוחדת יוצאת לדרך בכפר סבא

לצד השיפוצים, המגמות, ופתיחת מרכז המדעים באזורי, ישימו דגש במערכת החינוך בכפר סבא על העצמת היכולות האישיות וחיזוק החוסן האישי. כל מה שצריך לדעת על שנת הלימודים החדשה בעיר

פורסם בתאריך: 1.9.24 07:30

שנת לימודים חדשה יוצאת הבוקר לדרך: 24,010 תלמידים ותלמידות בכפר סבא ילמדו השנה במוסדות החינוך בכפר סבא, חלקם יישארו היום בבית בגלל השביתה בתיכונים עליה הכריז יו"ר ארגון המורים רן ארז, למרות המלחמה. מתוך סך כל התלמידים, 3,953 ילדות וילדים ילמדו בגני הילדים, מעל 2,500 ילדים ונוער ייקחו חלק בפעילות הקונסרבטוריון, כ-3,500 בתנועות הנוער, כ-19 אלף בחוגי ספורט וכ-14 אלף בחוגי פנאי והעשרה.

בעיריית כפר סבא הדגישו השבוע כי שנת הלימודים החדשה בכפר סבא תיפתח עם תפיסה חינוכית-עירונית המאפשרת העצמת יכולות אישיות וחיזוק החוסן האישי של התלמידים, ההורים וצוותי החינוך. בעירייה הוסיפו כי "חינוך בדרך שלך" היא לא רק סיסמה בכפר סבא, אלא תפיסה עירונית כוללת, שתלווה את מערכת החינוך בעיר במהלך שנת הלימודים הקרובה תשפ"ה. תפיסה חדשנית, המאפשרת העצמת יכולות אישיות, יוזמות חינוכיות ייחודיות וחיזוק החוסן האישי של התלמידים, ההורים וצוותי החינוך.

זאת בין היתר בזכות השקעה עירונית יוצאת דופן בכל תחום החינוך, הבאה לידי ביטוי בין היתר בכ-46 אחוז מסך התקציב העירוני השוטף שמושקע בחינוך, סכום הנאמד בכ-513 מיליון שקלים, בהשקעה עירונית פר תלמיד העומדת על כ-22 אלף שקלים, בחידוש ושדרוג גני הילדים ובתי הספר, בהקמת מרחבי למידה חדשניים, אולמות ספורט, מאות רבות של חוגים ופעילויות פנאי ועוד.

בעירייה מתגאים גם בתכנית "להקשיב לפעיות הלב", תוכנית להעמקת הקשב העצמי והקשב לזולת. זאת מתוך הבנה שהשנה האחרונה שהייתה מורכבת בצל המלחמה המתמשכת, הביאה עימה אתגרים חדשים, וכי המציאות העכשווית מחייבת התמודדות שונה ויצירת מסלול חיים מיטבי שיש בו יכולת של קבלה עצמית, הכלה, למידה ובעיקר הקשבה וחיזוק החוסן האישי של התלמידים, ההורים וצוותי החינוך וההוראה.

מרכז המדעים האזורי החדש בכפר סבא, צילום דוברות העירייה

מרכז המדעים האזורי החדש בכפר סבא, צילום דוברות העירייה

התוכנית תושק ותפעל בשותפות עם המרכז לחינוך קשוב ואכפתי, השירות הפסיכולוגי-החינוכי בכפר סבא, מנהלי מוסדות החינוך וכלל הצוותים החינוכיים, והיא תאפשר לתלמידים ולתלמידות לפתח מודעות לחוזקות האישיות של כל אחת ואחד מהם, מיומנות ויסות רגשי והתנהגותי, אמפתיה וערכים פרו-חברתיים – אשר יסייעו להם להיות סוכני חוסן במרחב האישי, המשפחתי והחברתי. בעירייה מציינים כי
מטרת התוכנית היא להטמיע ידע וכלים פרקטיים להתמודדות מיטבית עם המציאות המשתנה תדיר, והיא שמה דגש על טיפוח הרווחה הנפשית של אנשי חינוך והורים כמפתח למימוש הפוטנציאל שלהם, כמודל מיטיב וגורם מקדם עבור ילדיהם.

התכנית מקדמת פדגוגיה של אכפתיות ומדגישה את האינטראקציה בין המבוגרים לילדים בבית או בקהילה החינוכית, כבסיס להתפתחות רגשית ומוסרית. אסנת חכמון, מנהלת אגף החינוך, מסבירה: "התוכנית כוללת למידה של מיומנויות חברתיות, הטמעה של חשיבות ההקשבה, חיזוק הקשר מורה-תלמיד והורה-מורה וטיפוח ערכים של סובלנות, אמפטיות, מניעת הדרה של תלמידים וכדומה".

בעירייה מציינים עוד כי השנה ייפתח בכפר סבא מרכז המדעים האזורי הראשון מסוגו באזור, בשיתוף מכון ויצמן ומרכז שוורץ/רייסמן. מרכז המדעים האזורי יוביל חינוך ואוריינות למדעים ויאפשר לתלמידות ותלמידי העיר והאזור איגום הלמידה של תחומי הפיזיקה והכימיה, במרכז מדעי מתקדם וחדשני, אשר יהווה חלק מתוכנית הלימודים של תלמידי מגמות המדעים

מערכת החינוך בכפר סבא מציעה תכניות ומגמות ייחודיות לתלמידיה. התיכונים בעיר יציעו השנה מגמות חדשות לתלמידיהם, ביניהן מגמת מנהיגות בתיכון רבין, מגמת מכטרוניקה בבית הספר תורה ומדע, מגמת אומניות העיצוב בתיכון כצנלסון בשיתוף שנקר, בלט קלאסי בתיכון הרצוג ותוכנית "אקדמיה בתיכון", המאפשרת המרה של בחינות בגרות בקורסים אקדמיים.

בתיכון שמיר יחל לפעול לראשונה מזנון ייחודי שיוקם ויופעל על ידי התלמידים, במסגרת מגמת מנהיגות ויזמות עסקית ולקיום תזונה בריאה ובאולפנית הראל יובילו תוכנית חדשה למיומנויות למידה, לקידום הפעלת שיקול דעת ומתן כלים לבחירה של דרכי למידה המותאמות לכל תלמידה. בחטיבת רמון תיפתח בשנה הקרובה תכנית גינון ייחודית, במסגרתה יקימו התלמידים גינה בית ספרית במטרה לחזק את תחושת האחריות. בנוסף, בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו 9 קבוצות רובוטיקה בבתי הספר העל יסודיים בעיר ולצידן תפעל זו השנה השנייה נבחרת התיכונים שתתחרה בליגת האף.טי.סי.

בגני הילדים תפעל תוכנית "מהגינה לצלחת", במסגרתה מגדלים ילדי הגנים ירקות בגינות ירק בני הילדים ואוכלים את הירקות שגידלו, כחלק מחינוך לחיבור לטבע, קידום ערכי הקיימות וקידום הבריאות בקרב ילדים. זאת בנוסף לתוכנית ספריית פיג'מות לעידוד הקריאה וחיבור לספרות, פרויקט "שישי שיתופי" לקידום ערכי סובלנות וקבלת האחר באמצעות חיבור ופעילות משותפת של גני הילדים של החינוך הממלכתי והחינוך המיוחד, ותוכנית לקידום אורח חיים בריא באמצעות שילוב תחום הבריאות בתוכנית הלימודים לאורך השנה.

לאורך חופשת הקיץ ביצעה עיריית כפר סבא עבודות בנייה שיפוץ וחידוש של בתי ספר וגני ילדים ברחבי העיר בעלות של כ- 28 מיליון שקלים. העבודות כללו בין היתר את סיום בניית שלב ב' של בית הספר הצומח 80, בניית 16 כיתות חדשות בבתי הספר השונים ביניהם בתיכון כצנלסון, בבית הספר אופירה נבון, בבית הספר גורדון, בבית הספר המונטסורי ועוד, עבודות ניקיון, גינון, ובטיחות בכל מוסדות החינוך.

בנוסף, בוצעו שיפוצי עומק מקיפים ופיתוח חצרות משחק בגני ילדים, הקמת מרחבים מוגנים חדשים בחמישה גנים ומרחב מוגן מוסדי גדול בבית הספר אוסישקין, הקמת חצר לימודית בבית הספר ברנר, והעירייה מקדמת, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, את הקמת מבנה הקבע של קריית החינוך הדמוקרטית הייחודית לכפר סבא – קריה הכוללת את זרמי החינוך הדמוקרטי, הסאדברי והמונטסורי.

בנוסף, ביצעה העירייה במהלך חופשת הקיץ עבודות הנגשה, הכוללות הנגשות שמע, ראיה והנגשה מוטורית בשמונה גני ילדים כמו גם ב-16 בתי ספר, וזאת בנוסף לעבודות בטיחות בכל בתי הספר וגני הילדים, תחזוקה שוטפת, צביעת 40 גני ילדים ו-40 בתי ספר ואולמות ספורט, החלפת החול בכל ארגזי החול שבכל בתי הספר וגני הילדים, הצללה חדשה בבית הספר רחל המשוררת ובתיכון רבי ועבודות ניקיון וגינון בכל מוסדות החינוך בעיר.

ראש העירייה, רפי סער, אמר לקראת פתיחת שנת הלמודים: "לאור השנה האחרונה והמלחמה המתמשכת, הנחיתי את גורמי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי להעצים את המעטפת המחבקת לכל הגילים. מחובתנו לאפשר סביבה לימודית והתפתחותית מעצימה. כעיר פורצת דרך בחינוך, גם בשנה הקרובה ייהנו תלמידות ותלמידי העיר מפעילויות חווייתיות, תכנים פדגוגיים ייחודיים וצוותים מקצועיים, הרואים את טובת התלמידות והתלמידים לנגד עיניהם. אנו שמים דגש רב על חיזוק החוסן האישי של תלמידינו, מתן יחס אישי ואפשרות לכל תלמיד ותלמיד להתקדם כל אחד בהתאם ליכולותיו והחוזקות שלו. נמשיך להשקיע בדור העתיד ולהוביל את החינוך בישראל. מדעני העתיד של ישראל יצאו מכפר סבא, עם פתיחתו של מרכז המדעים האזורי והראשון מסוגו, בשיתוף מכון ויצמן, אשר יאפשר לתלמידות ותלמידי מדעים מכפר סבא והאזור ליהנות ממרכז חדשני ללימודי כימיה ופיזיקה. אנחנו משקיעים את מירב המשאבים בחינוך ילדינו ומפתחים מגמות ותוכניות לימוד ייחודיות ופורצות דרך. לאורך כל תקופת חופשת הקיץ עבדנו במרץ על מנת לאפשר לכל תלמידינו לפתוח את השנה החדשה בבתי ספר וגני ילדים משודרגים ומוגנים. אני רוצה להודות לכל הצוותים המקצועיים ולאגף החינוך, על המסירות והעבודה לאורך ימי החופשה, במטרה לפתוח את שנת הלימודים תשפ"ה כסדרה. החינוך נמצא בראש סדר העדיפות העירוני ונמשיך לפעול למען דור העתיד בכפר סבא".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר