רפי סער במפגש עם תלמידים, צילום דוברות העירייה
רפי סער במפגש עם תלמידים, צילום דוברות העירייה

חינוך בדרך שלך: שנת הלימודים תשפ"ה תיפתח בכפר סבא עם תפיסה חינוכית-עירונית המאפשרת העצמת יכולות אישיות, יוזמות חינוכיות ייחודיות וחיזוק החוסן האישי

תקציב החינוך מהווה כ-46 אחוז מסך התקציב העירוני השוטף וההשקעה העירונית פר תלמיד היא מהגבוהות בישראל. ראש העיר, רפי סער: " לאור המצב הרגשי אותו הילדים והמבוגרים חווים במהלך השנה האחרונה, הנחיתי את גורמי החינוך להעצים את המעטפת התומכת והמחבקת לכל הגילים. מחובתנו לאפשר סביבה לימודית והתפתחותית מעצימה"

פורסם בתאריך: 22.8.24 13:48

חינוך בדרך שלך: העיר כפר סבא פותחת את שנת הלימודים החדשה תשפ"ה עם תפיסה חינוכית-עירונית המאפשרת העצמת יכולות אישיות, יוזמות חינוכיות ייחודיות וחיזוק החוסן האישי של התלמידים, ההורים וצוותי החינוך.

תקציב החינוך שאושר השבוע במועצת העיר, עומד על כ-513 מיליון שקלים ומהווה כ-46 אחוז מסך התקציב העירוני השוטף. ההשקעה העירונית פר תלמיד היא מהגבוהות בישראל ועומדת על כ-22 אלף שקלים

ראש העירייה, רפי סער: "לאור המצב הרגשי אותו הילדים והמבוגרים חווים במהלך השנה האחרונה, הנחיתי את גורמי החינוך להעצים את המעטפת התומכת והמחבקת לכל הגילים. מחובתנו לאפשר סביבה לימודית והתפתחותית מעצימה. כעיר פורצת דרך בחינוך, גם בשנה הקרובה ייהנו תלמידות ותלמידי העיר מפעילויות חווייתיות, תכנים פדגוגיים ייחודיים וצוותים מקצועיים, הרואים את טובת התלמידות והתלמידים לנגד עיניהם".

"חינוך בדרך שלך", היא לא רק סיסמה בכפר סבא, אלא תפיסה עירונית כוללת, שתלווה את מערכת החינוך בעיר במהלך שנת הלימודים הקרובה – תשפ"ה. זו תפיסה חדשנית המאפשרת העצמת יכולות אישיות, יוזמות חינוכיות ייחודיות וחיזוק החוסן האישי של התלמידים, ההורים וצוותי החינוך. זאת בין היתר בזכות השקעה עירונית יוצאת דופן בכל תחום החינוך, הבאה לידי ביטוי בין היתר בכ-46 אחוז מסך התקציב העירוני השוטף שמושקע בחינוך, סכום הנאמד בכ-513 מיליון שקלים, בהשקעה עירונית פר תלמיד העומדת על כ-22 אלף שקלים, בחידוש ושדרוג גני הילדים ובתי הספר, בהקמת מרחבי למידה חדשניים, אולמות ספורט, מאות רבות של חוגים ופעילויות פנאי ועוד.

מקשיבים, משוחחים ומחזקים

התפיסה החינוכית-עירונית בכפר סבא כוללת תוכנית חדשה שתחל לפעול בשנה הקרובה בכל גני הילדים ובתי הספר – "יישוב קשוב – להקשיב לפעימות הלב".

מדובר בתוכנית להעמקת הקשב העצמי והקשב לזולת, מתוך הבנה שהשנה האחרונה שהייתה מורכבת בצל המלחמה המתמשכת, הביאה עימה אתגרים חדשים, וכי המציאות העכשווית מחייבת התמודדות שונה ויצירת מסלול חיים מיטבי שיש בו יכולת של קבלה עצמית, הכלה, למידה ובעיקר הקשבה וחיזוק החוסן האישי של התלמידים, ההורים וצוותי החינוך וההוראה.

התוכנית הייחודית "יישוב קשוב" תושק ותפעל בשותפות עם המרכז לחינוך קשוב ואכפתי, השירות הפסיכולוגי-החינוכי בכפר סבא, מנהלי מוסדות החינוך וכלל הצוותים החינוכיים, והיא תאפשר לתלמידים ולתלמידות לפתח מודעות לחוזקות האישיות של כל אחת ואחד מהם, מיומנות ויסות רגשי והתנהגותי, אמפתיה וערכים פרו-חברתיים – אשר יסייעו להם להיות סוכני חוסן במרחב האישי, המשפחתי והחברתי.
מטרת התוכנית היא להטמיע ידע וכלים פרקטיים להתמודדות מיטבית עם המציאות המשתנה תדיר, והיא שמה דגש על טיפוח הרווחה הנפשית של אנשי חינוך והורים כמפתח למימוש הפוטנציאל שלהם, כמודל מיטיב וגורם מקדם עבור ילדיהם.

"התוכנית מקדמת פדגוגיה של אכפתיות ומדגישה את האינטראקציה בין המבוגרים לילדים בבית או בקהילה החינוכית, כבסיס להתפתחות רגשית ומוסרית", מסבירה מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון. "התוכנית כוללת למידה של מיומנויות חברתיות, הטמעה של חשיבות ההקשבה, חיזוק הקשר מורה-תלמיד והורה-מורה, טיפוח ערכים של סובלנות, חמלה, אמפטיות, חיזוק החוסן האישי והקהילתי, מניעת הדרה של תלמידים וכדומה".

ראש העירייה, רפי סער, בכנס שלום כיתה א' לקראת פתיחת שנת הלימודים, צילום דוברות העירייה

ראש העירייה, רפי סער, בכנס שלום כיתה א' לקראת פתיחת שנת הלימודים, צילום דוברות העירייה

חדשנות ויזמות פדגוגית וחינוכית

שנת הלימודים בכפר סבא תיפתח עם 24,010 תלמידות ותלמידים, 3,953 מהם ילמדו בגני הילדים העירוניים.
כעיר מובילה בחדשנות חינוכית, ייפתח השנה בכפר סבא מרכז המדעים האזורי הראשון מסוגו באזור, בשיתוף מכון ויצמן ומרכז שוורץ/רייסמן. מרכז המדעים האזורי יוביל חינוך ואוריינות למדעים ויאפשר לתלמידות ותלמידי העיר והאזור איגום הלמידה של תחומי הפיזיקה והכימיה במרכז מדעי מתקדם וחדשני, אשר יהווה חלק מתוכנית הלימודים של תלמידי מגמות המדעים.

מערכת החינוך בכפר סבא מציעה תוכניות ומגמות ייחודיות לתלמידיה, אשר מובילים בצמרת הארצית בהישגים השונים, בין היתר כ-91 אחוזי זכאות לבגרות, כולל החינוך המיוחד. התיכונים בעיר יציעו השנה מגמות חדשות לתלמידיהם, ביניהן מגמת מנהיגות בתיכון רבין, מגמת מכטרוניקה בבית הספר תורה ומדע, מגמת אומניות העיצוב בתיכון כצנלסון בשיתוף שנקר, בלט קלאסי בתיכון הרצוג ותוכנית "אקדמיה בתיכון", המאפשרת המרה של בחינות בגרות בקורסים אקדמיים.

פעילות לחיזוק החוסן האישי וטיפוח גינות ירק בגני הילדים, צילומים דוברות העירייה

פעילות לחיזוק החוסן האישי וטיפוח גינות ירק בגני הילדים, צילומים דוברות העירייה

בתיכון שמיר יחל לפעול לראשונה מזנון ייחודי שיוקם ויופעל על ידי התלמידים, במסגרת מגמת מנהיגות ויזמות עסקית ולקיום תזונה בריאה. באולפנית הראל יובילו תוכנית חדשה למיומנויות למידה, לקידום הפעלת שיקול דעת ומתן כלים לבחירה של דרכי למידה המותאמות לכל תלמידה. בחטיבת רמון תיפתח בשנה הקרובה תוכנית גינון ייחודית, במסגרתה יקימו התלמידים גינה בית ספרית במטרה לחזק את תחושת האחריות. בנוסף, בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו 9 קבוצות רובוטיקה בבתי הספר העל יסודיים בעיר ולצידן תפעל זו השנה השנייה נבחרת התיכונים שתתחרה בליגת ה-FTC.

בגני הילדים תפעל תוכנית "מהגינה לצלחת", במסגרתה מגדלים ילדי הגנים ירקות בגינות ירק בגני הילדים ואוכלים את הירקות שגידלו, כחלק מחינוך לחיבור לטבע, קידום ערכי הקיימות וקידום הבריאות בקרב ילדים. זאת בנוסף לתוכנית ספריית פיג'מות לעידוד הקריאה וחיבור לספרות, פרויקט "שישי שיתופי" לקידום ערכי סובלנות וקבלת האחר באמצעות חיבור ופעילות משותפת של גני הילדים של החינוך הממלכתי והחינוך המיוחד, ותוכנית לקידום אורח חיים בריא באמצעות שילוב תחום הבריאות בתוכנית הלימודים לאורך השנה.

נבחרת הדיבייט של בית ספר שרת, צילום דוברות העירייהשרת

נבחרת הדיבייט של חטיבת שרת ייצגה את ישראל בסיאול, צילום דוברות העירייה

מקדמים הישגיות וזוכים להצלחות

שיעור הזכאות לבגרות הגבוה בכפר סבא, כולל עלייה מתמדת בשיעור הזכאות לבגרות מצטיינת ובזכאות לבגרות ב5- יח"ל מתמטיקה ואנגלית ותלמידי העיר זוכים להישגים רבים בתחומים שונים. רק לאחרונה, זכתה קבוצת תלמידות ותלמידי כיתת נחשון בתיכון גלילי במקום הראשון בקטגוריית "חביב הקהל" במסגרת תחרות ארצית "מיזם השנה" – המסכם את הפרויקט השנתי למנהיגות יזמית יצירתית. לאורך השנה שחלפה, הביאו תלמידי העיר וצוותי החינוך וההוראה גאווה רבה, עם לא מעט הישגים בתחום הלימודים, בתחום החברתי, בספורט ועוד. בין היתר, שתי נבחרות של קבוצת "מדעניות העתיד" שזכו במקום השני והשלישי בתחרות ארצית ברוח "קחו איתכם את הזבל", נבחרת הדיבייט של חטיבת שרת, שזכתה בגביעים ומדליות רבות וייצגה את ישראל בתחרות הדיבייט הבין-לאומית שהתקיימה בקיץ בסיאול, תלמידי תיכון רבין שזכו בפרס העריכה הטובה ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים ונבחרות הרובוטיקה של חטיבת אילן רמון ושל חטיבת יורם טהרלב שזכו במקום השני בתחרויות רובוטיקה ארציות.

בית הספר הצומח בשכונה הירוקה 80, צילום דוברות העירייה0 ירוקה

בית הספר הצומח 80, צילום דוברות העירייה

משדרגים, בונים ומתחדשים

לאורך חופשת הקיץ ביצעה עיריית כפר סבא עבודות בנייה שיפוץ וחידוש של בתי ספר וגני ילדים ברחבי העיר, כחלק מההשקעה העירונית המתמשכת בהקמת מרחבי למידה חדשניים, שיפוצי עומק ויצירת מוסדות חינוך המותאמים לפדגוגיית העתיד.

העבודות, הנאמדות רק השנה בסכום של כ-28 מיליון שקלים, כללו בין היתר את סיום השלמת בניית שלב ב' של בית הספר הצומח 80, בניית כיתות חדשות, עבודות ניקיון, גינון, ובטיחות בכל מוסדות החינוך, שיפוצי עומק מקיפים ופיתוח חצרות משחק בגני ילדים, הקמת מרחבים מוגנים חדשים בחמישה גנים ומרחב מוגן מוסדי גדול בבית הספר אוסישקין.

רפי סער בסיור שיפוצי קיץ, צילום דוברות העירייה

רפי סער בסיור שיפוצי קיץ, צילום דוברות העירייה

בימים אלה החלה בנייתו של אולם ספורט גדול וחדשני בחטיבת יהורם טהרלב, שישמש את הקהילה והאזור כולו. כמו כן, העירייה מקדמת, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, את הקמת מבנה הקבע של קריית החינוך הדמוקרטית הייחודית לכפר סבא – קריה הכוללת את זרמי החינוך הדמוקרטי, הסאדברי והמונטסורי.

יש לציין עוד כי העירייה ביצעה במהלך חופשת הקיץ עבודות הנגשה, הכוללות הנגשות שמע, ראיה והנגשה מוטורית בשמונה גני ילדים כמו גם ב-16 בתי ספר, לרבות תוספת מעליות במספר בתי ספר. זאת בנוסף לעבודות בטיחות בכל בתי הספר וגני הילדים, תחזוקה שוטפת, צביעת 40 גני ילדים ו-40 בתי ספר ו- אולמות ספורט, החלפת החול בכל ארגזי החול שבכל בתי הספר וגני הילדים והצללה חדשה בבית הספר רחל המשוררת ובתיכון רבין.

ראש העיר, רפי סער: "לאור המצב הרגשי אותו הילדים והמבוגרים חווים במהלך השנה האחרונה, הנחיתי את גורמי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי להעצים את המעטפת התומכת והמחבקת לכל הגילים. מחובתנו לאפשר סביבה לימודית והתפתחותית מעצימה. כפר סבא ממשיכה להיות בצמרת הערים המובילות בחינוך בישראל ורק השבוע התבשרנו כי שני תיכונים בעיר הוכרזו כבתי ספר מצטיינים על ידי משרד החינוך. כעיר פורצת דרך בחינוך, גם בשנה הקרובה ייהנו תלמידות ותלמידי העיר מפעילויות חווייתיות, תכנים פדגוגיים ייחודיים וצוותים מקצועיים, הרואים את טובת התלמידות והתלמידים לנגד עיניהם. אנו שמים דגש רב על חיזוק החוסן האישי של תלמידינו, מתן יחס אישי ואפשרות לכל תלמיד ותלמיד להתקדם כל אחד בהתאם ליכולותיו והחוזקות שלו. נמשיך להוביל חינוך מצוין בכפר סבא ולהוות דוגמה ומודל לערים אחרות בישראל".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר