הפגנת הורים לילדים בגני יול"א, צילום פרטי
הפגנת הורים לילדים בגני יול"א, צילום פרטי

המאבק נגד העברת גני יול"א לחברה לתרבות ופנאי מתגבר: "מסרבים להיפגש איתנו"

ההורים טוענים לפגיעה באיכות מאז הועברו גני יול"א מהעירייה לחלת"פ ודורשים להפסיק את המהלך. לאחר שלא הוכנסו לפגישה בנושא, הפגינו בחוץ

פורסם בתאריך: 19.8.24 08:59

נמשך מאבק הורי גני הילדים נגד עיריית כפר סבא בנושא הפעלת גני יול"א: נציגות ועד הפעולה "שומרות על החינוך ביול"א" טוענות כי בכירי העירייה מסרבים להיפגש עימן כדי לדון בטענות ההורים.

כזכור, לפני כשלושה שבועות פרסמנו לראשונה ב"צומת השרון" כי הורים לילדי גני ילדים בכפר סבא דורשים מהעירייה לעצור באופן מיידי מעבר של גני יול"א נוספים להפעלת החברה לתרבות ופנאי. ועד הפעולה "שומרות על החינוך ביול"א" שיגר מכתב לראש העירייה, רפי סער, ובכירי העירייה, ובו נטען כי על פי תכנית עיריית כפר סבא, בשבועות הקרובים עשרות גני יול"א בעיר צפויים לעבור מהפעלתם על ידי העירייה להפעלתם על ידי החברה לתרבות ולפנאי (החלת"פ). לטענת ההורים, בכך מתכננת עיריית כפר סבא להשלים מהלך שהחל לפני מספר שנים ולהעביר את כל גני היול"א להפעלה על ידי החלת"פ.

בוועד הפעולה טוענים כי מהלך העברת הגנים לחלת"פ גרם בשנים האחרונות לירידה משמעותית באיכות החינוך המוענק לילדי הגנים בעיר בשעות הצהריים וכן לירידה ברמת השירותים הניתנים, הן לילדים והן להורים. כך למשל, קוצרו שעות החפיפה בין צוותי הבוקר והצהרים, הוחלפו צוותים ותיקים ומנוסים בגנים שעברו לניהול החלת"פ וגויסו במקומם צוותים חסרי ניסיון בעלי יציבות נמוכה, דבר המתבטא בחוסרים רבים בצוותים לכל אורך השנה. בנוסף, איכות הפדגוגיה והתהליכים החינוכיים המתקיימים בשעות אחר הצהריים פחתו משמעותית, כך לטענת ההורים.

עוד נטען על ידי ההורים כי ההתנהלות של שני גופים נפרדים זה מזה, מקשה על טיפול ופתרון בעיות בזמן אמת. כך למשל, גננות אינן מטפלות בתלונות אודות צוותי הצהריים של החלת"פ, קיים קושי במתן מענה חינוכי אחיד למקרים פרטניים וכן במקרים קיצוניים בהם מתרחשת אלימות בגנים, פיצול הגופים מקשה על מתן מענה מיידי וכולל לגן, הן בהיבט ניהול הצוותים והן במענים הרגשיים וחינוכיים.

ועד הפעולה נקט במספר פעולות שלא הביאו לשינוי החלטתה של העירייה. בין השאר הופץ סקר להורים ממנו עולה כי מרבית ההורים מעדיפים שגני היול"א יישארו תחת אחריות העירייה. בנוסף, ערכו ההורים הפגנה עם ילדיהם. בנוסף, הנושא היה אמור לעלות גם בישיבת מועצת העיר האחרונה על ידי הצעה לסדר של האופוזיציה אבל בעירייה החליטו להעביר את הדיון בהצעה זו לישיבה הבאה, מה שמייתר את ההצעה מכיוון שהישיבה הבאה תתקיים רק לאחר פתיחת שנת הלימודים. בוועד הפעולה טענו כי הדבר נעשה במכוון כדי לא לדון בנושא החם שעל הפרק.

בתוך כך, בוועד הפעולה טוענים כי במשך שבועות ארוכים גורמים בעיריית כפר סבא מסרבים להיפגש עם נציגות ועד הפעולה "שומרות על החינוך ביול"א". ביום חמישי האחרון נערכה בעירייה פגישה בנושא העברת היול"א לחלת"פ (החברה לתרבות ופנאי) בהשתתפות ועד הגנים ומנהלת אגף החינוך, אליה לא הוזמן ועד הפעולה

 

לטענת נציגות הוועד, אמהות מתנדבות מוועד הפעולה הגיעו וביקשו להצטרף לפגישה, אולם סורבו. בתגובה לכך, האימהות המתנדבות עמדו מחוץ לבניין והניפו שלטים הקשורים למאבק. בוועד הפעולה הביעו תמיהה על כך שנציגי ועד הגנים לא דאגו שנציגיהם ישתתפו בפגישה.

מוועד הפעולה נמסר: "המצב בשטח ותוצאות הסקר מחייבים את העירייה לייצר תהליך עבודה עמוק המאפשר לכל ילדי העיר שנמצאים במסגרות יול"א לקבל מענה חינוכי ורגשי ראוי. לא ייתכן שהעירייה תתעלם מכך שמהלך העברת מסגרות היול"א לאחריות החלת"פ פגע באופן אנוש בקיומו בפועל של מודל היול"א. אנחנו קוראות לעירייה לקחת אחריות על חינוך ילדינו ולקיים תהליך של הצבת קריטריונים, תנאי הפעלה, קריטריונים לאנשי צוות, יעדים חינוכיים ופדגוגים וכן תהליך בקרה ופיקוח על מנת לשמור על חינוך ילדינו במסגרות היול"א. יום לימודים ארוך במתכונתו החינוכית עד כה הוא נכס עירוני עבור כפר סבא. אנו נאבקות כדי לשמור על היול"א ככזה. המשך המעבר לחברה לתרבות ופנאי ללא שיפור משמעותי באיכות הצוותים והחינוך מעמיד בסכנה את מודל היול"א הייחודי לעיר".

אסנת חכמון, מנהלת אגף החינוך בעירייה, מסרה בתגובה: "התקיימה פגישה בין נציגי אגף החינוך לבין נציגות ועד הגנים ויו"ר הנהגת ההורים העירונית, כפי שמתבצע באופן שוטף וכחלק משיתוף פעולה מלא עם ההורים. ועד הורי הגנים, שנבחר על ידי ההורים, מייצג את כלל הורי הגנים וככזה הוא זה שתפקידו להעלות סוגיות ושאלות בנושאים שונים – וכך נעשה, תוך מתן מענה מלא לכל שאלה. עיריית כפר סבא תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה עם נציגי ההורים ולמען טובת ילדי העיר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר