נבחרת כיתת נחשון בתיכון גלילי לאחר הזכייה בתחרות הארצית, צילום נאו מדיה באדיבות דוברות העירייה
נבחרת כיתת נחשון בתיכון גלילי לאחר הזכייה בתחרות הארצית, צילום נאו מדיה באדיבות דוברות העירייה

פיתוח של תלמידים בכפר סבא: טבעת שתגלה אם הוחדר סם אונס למשקה

מיזם ייחודי של כיתת נחשון בתיכון גלילי בכפר סבא זכה במקום הראשון בקטגוריית חביב הקהל בתחרות ארצית

פורסם בתאריך: 23.7.24 08:17

מיזם ייחודי של כיתת נחשון בתיכון גלילי בכפר סבא – לגילוי סם אונס במשקאות, זכה במקום הראשון בקטגוריית "חביב הקהל", במסגרת תחרות ארצית "מיזם השנה" – המסכם את הפרויקט השנתי למנהיגות יזמית יצירתית שהתקיים לאורך שנת הלימודים שהסתיימה לאחרונה.

תכנית נחשון היא מיזם משותף של הטכניון ומשרד הביטחון. התוכנית מתקיימת כבר 16 שנה בחטיבות ביניים ובתיכונים בכל רחבי הארץ ואומצה על ידי עיריית כפר סבא כחלק מפיתוח מנהיגות מדעית למדינת ישראל. זאת כחלק ממדיניות עירונית של חשיבה פדגוגית ייחודית פורצת דרך, אותה מקדמת העירייה באמצעות מיזמים ופרויקטים שונים – ביניהם הקמת מרכז מדעים אזורי בשיתוף מכון ויצמן ומרכז שוורץ-רייסמן ואשר החל לפעול השנה, הקמת מרחבי למידה חדשניים, פיתוח תוכניות מנהיגות חברתית בקרב התלמידים דוגמת "עמיתים ומשפיעים" למניעת התנהגויות מסכנות והתמודדות עם מצב לחץ בקרב בני נוער, ועוד.

במסגרת המיזם, פיתחו התלמידות והתלמידים, בהובלתם של מחנכת כיתת נחשון כוכבית בוקר והמלווה העסקי ארז פלג, את dRing – טבעת ייחודית אותה טובלים במקרה והיא מגלה האם הוכנס למשקה סם אונס.

נבחרת התיכון השתתפה עם המיזם בתחרות "פותרים עתיד" שהתקיימה לאחרונה בטכניון בחיפה, מול 72 קבוצות יזמות מרחבי הארץ ו-650 תלמידים, וזכו במקום הראשון. זאת במסגרת פרויקט מנהיגות יזמית יצירתית של עמותת יוניסטרים – המכשירה בני נוער ליזמות עסקית וחברתית, יחד עם תוכנית נחשון ובשיתוף קרן טראמפ. במהלך סוף השבוע האחרון השתתפה נבחרת תיכון גלילי באירוע היזמות הארצי לנוער.

"זה לא היה קל", מספרת חברת הקבוצה מהתיכון, תמר פרייס זייתוני. "תחילה המצאנו רעיון ופיתחנו אותו. עבדנו קשה על המיזם שכולל אבן חן בטבעת, שכאשר היא באה במגע עם טיפת משקה, היא משנה את צבעה בהתאם, במידה ויש במשקה סם אונס, באמצעות אינדיקטור חלבון ותרכובת של כימיה אורגנית. ההצלחה של המיזם היא בזכות שילוב הכוחות שיצרנו בקבוצה. אנחנו שמחים שזכינו, זה נותן לנו תחושת גאווה והרגשה שהשקעה של חודשים רבים השתלמה".

מחנכת הכיתה, כוכבית בוקר: "תכנית נחשון מציעה בכל שנה אופציה להשתתפות בפרויקט שנמשך לאורך השנה. בכל שנה הנושא הוא אחר, והשנה הנושא היה 'פותרים עתיד – פיתוח מיזם עם תרומה חברתית-קהילתית'. נהניתי מאוד לראות את ההתמודדות של התלמידים עם תהליך מתמשך, עם עבודת צוות, עם מכשולים בהם נתקלו לאורך הדרך ועם זאת לדעת לא לוותר ולפתור בעיות. אני גאה בתלמידות והתלמידים שחשבו על פתרון לבעיה אמיתית שנוגעת לשכבת הגיל שלהם ולחשש ממצבים של הכנסת סם אונס לכוס השתייה שלהם והובילו מיזם חשוב".

ראש העירייה, רפי סער: "עיריית כפר סבא פועלת לקידום המצוינות והמנהיגות החברתית והפדגוגית במערכת החינוך העירונית ומובילה תכניות ומיזמים לפיתוח מנהיגות מדעית וחברתית. אני גאה בתלמידות והתלמידים שלנו ובצוותי החינוך, הממשיכים להוביל חשיבה מחוץ לקופסה ולפתח מיזמים ורעיונות לטובת החברה כולה. העיר כפר סבא תמשיך להוביל את החינוך בישראל ונמשיך לפעול למען תלמידינו, החל מהגיל הרך".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר