ניידת, משטרה צילום jomahepu@gmail.com depositphotos.com
ניידת, משטרה צילום [email protected] depositphotos.com

נחשפות השכונות המובילות בעבירות פליליות. איזו שכונה מכפר סבא ברשימה?

גניבת רכב, פריצה לבית, עבירות סמים או רצח וניסיון לרצח: נחשפות השכונות המובילות בסוגי העבירות השונים, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 26.7.24 08:35

האם שכונת מגוריכם היא בטוחה מפני גניבת רכב, פריצה לבית, עבירות סמים או חס וחלילה ניסיון רצח? בסוגייה הזאת בדיוק עוסק אתר מדלן, כאשר לפני כשנה, ערך לראשונה ניתוח של מפת הפשיעה בישראל וחילק אותה לשכונות וזאת לאחר שמשטרת ישראל הנגישה לראשונה את נתוני הפשע של שנת 2022 לציבור הרחב. כאשר ניגשו אנשי מדלן השנה לערוך ניתוח המתבסס על נתוני 2023, לא היו הנתונים זמינים. לאחר בקשות חוזרות ונישנות, ואף התערבות של התנועה לחופש המידע, נאותה המשטרה לחשוף את הנתונים.

באתר מדלן מציינים כי משטרת ישראל אמנם מנגישה את נתוני הפשע לפי חלוקה אזורית, אבל היא עושה זאת לפי אזורים סטטיסטים בלבד, מה שלא אומר הרבה לאדם הממוצע. המטרה של מדלן היא לספק לציבור מחפשי הדירות את כל המידע שהם זקוקים לו גם על הדירה וגם על הסביבה. מדלן למעשה היא הגוף הראשון בישראל שביצע אנליזה מתקדמת של התאמת האזורים הסטטיסטים לשכונות, כך שנתוני המשטרה לא יישארו בלתי מובנים לציבור הרחב.

אז בואו ונצלול לנתונים המעניינים ברשימת השכונות המובילים בסוגי פשע שונים ונתחיל עם השכונות המובילות בפריצות לבתים לפי מספר תיקים בשנת 2023: תל אביב יפו/לב תל אביב מובילה עם 103 תיקים ואחריה נתניה, דרום ת"א, באר שבע, חיפה, כאשר ראשון לציון/רמב"ם במקום התשיעי עם 44 תיקים לפני בת ים/מרכז העיר עם 43 תיקים בשנת 2023.

את טבלת גניבות הרכב מובילה ירושלים/פסגת זאב עם 181 תיקים בשנת 2023 לפני נתניה/מרכז העיר עם 148. הרצליה/מרכז תופסת את המקום השלישי והלא מחמיא עם 134 תיקים, פתח תקוה/המרכז השקט במקום הרביעי עם 129 תיקים, כפר סבא/מרכז העיר ודרום במקום השישי עם 123 תיקים, ראש העין/פסגות אפק במקום התשיעי עם 96 תיקים וסוגרת את הרשימה במקום העשירי חולון/קריית שרת עם 91 תיקים.

את רשימת השכונות בעבירות רכוש מובילה חיפה/הדר כרמל עם 866 תיקים, כאשר פתח תקוה/מרכז העיר במקום השישי עם 552 תיקים ובת ים/צפון מערב במקום התשיעי עם 496 תיקים.

בעבירות ביטחון מככבת בעיקר ירושלים, כאשר 8 שכונות ואזורים שלה נמצאות ברשימת העשירייה המובילה יחד עם רמלה/ג'ואריש ובית"ר עילית/הגפן.

בסעיף עבירות סמים מובילה חיפה/הדר כרמל עם 117 תיקים, ואת השאר תופסות שכונות מעכו, ירושלים, תל אביב ובאר שבע, כאשר במקום העשירי נמצאת ראשל"צ/רמב"ם עם 60 תיקים.

בסעיף השכונות המובילות ברצח וניסיון רצח נמצאות בראש פתח תקוה/מרכז העיר עם 12 תיקים בדיוק כמו ירושלים/בית חנינא. בהמשך הטבלה נמצאות שכונות מרמלה, חיפה, ירושלים, ת"א, לוד, אשקלון ואשדוד.

בשכונות מובילות בעבירות תקיפה מובילה שכונה ד' בבאר שבע עם 346 תיקים, כאשר אחריה פתח תקוה/מרכז העיר עם 333 תיקים. אחריהן נמצאות שכונות מחיפה, ירושלים, נתניה, באר שבע, ת"א ובת-ים.

טל קופל, מנכ"ל מדלן: "אנחנו רואים שמכת הפשיעה מגיעה לכל חלקי החברה הישראלית, וממש אינה נחלתן רק של 'שכונות פשע' – להיפך, בין השכונות שמככבות בטבלאות הפשיעה נמצאות גם שכונות מבוקשות עם אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי גבוה, שהמחירים בהן למ"ר הם מהגבוהים ביותר בישראל. למרבה הצער, מהנתונים עולה שהפשע כבר אינו בעיה של אוכלוסיות שוליים בישראל, אלא מחלחל לכל מקום כמעט".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר