חברות מועדון כיסופים והספרים של מועדון עלייה ומועדון כיסופים, צילום באדיבות רוטרי
חברות מועדון כיסופים (חנה פיק, הילה גרון, אסתר האס, חני ברקת גלנצר, צילה רשטיק). והספרים של מועדון עלייה ומועדון כיסופים, צילום באדיבות רוטרי והמועדונים

פרויקט מיוחד של רוטרי כפר סבא: שני ספרים עם סיפוריהם של ותיקי כיסופים ועלייה

בשיתוף שני מועדוני אזרחים ותיקים, הוציא מועדון רוטרי שני ספרים ובהם סיפוריהם של ותיקי העיר: "ביקשנו גם לשמר מנהגים ומאכלים והוספנו רקע רחב על הקהילות מהן באו"

פורסם בתאריך: 27.6.23 09:04

שימור סיפורי העלייה והקליטה בכפר סבא: מועדון רוטרי כפר סבא, בשיתוף שני מועדוני אזרחים ותיקים של העירייה, יצאו בפרויקט מיוחד להוצאת שני ספרים ובהם מסופרים סיפוריהם של ותיקי העיר.

הספר "על כנפי נשרים" שמספר את סיפורי העלייה והקליטה המרתקים של חברות מועדון עליה, הנמצא ברחוב ויתקין בשכונת עליה, הוא הספר השני שיוצא לאור על ידי מועדון רוטרי כפר סבא, כאשר קדם לו ספר של מועדון כיסופים (שנמצא ברחוב גולד) שנקרא "לך נכספה נפשי".

אפיק הקהילה של מועדון רוטרי כפר סבא, בהובלתה של יו"ר האפיק, ההיסטוריונית ד"ר חני ברקת גלנצר, תורם כבר שנים רבות למועדוני הקשישים בעיר, אם זה במעורבות חברי רוטרי במסיבות לקראת החגים, ביצירת אווירה שמחה וחגיגית על ידי שירה וריקודים משותפים, בתרומה לכיבוד העשיר, וגם בהרצאות שנותנת ד"ר חני ברקת גלנצר בפני חברי המועדון מספר פעמים בשנה ויצירת שיח משותף על נושאים מגוונים.

חני מספרת על תהליך הוצאת הספרים: "מטרתנו היא לשמח את חברי המועדונים, ליצור שעה של הנאה ורצון טוב. יחד אנחנו מרגישים שותפות בחיי הקהילה בעיר. פרויקט הדגל השנה, שנת נשיאותו של יחיאל שיטרית, הוא שימור סיפורי העלייה והקליטה של חברי מועדוני האזרחים הוותיקים בעיר, השנה של חברות מועדון עליה בשכונת עליה. תהליך הוצאת שני הספרים היה זהה. חברות מועדון רוטרי הגיעו למועדוני הוותיקים וראיינו את החברים שרצו בכך. 12 קשישים במועדון כיסופים ושבעה במועדון עליה. על בסיס ראיונות אלה נכתבו הספרים שכוללים תמונות וסיפורי רקע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


מטרת הפרויקט היא לספר את סיפוריהם של האנשים שעלו ארצה, עבדו קשה ולקחו חלק בבניין העיר, אולם לא התפנו לכתוב את סיפוריהם, כפי שאמרה חברת מועדון עליה: "עבדנו קשה, אבל לא התלוננו, שמחנו שאנחנו בארץ ישראל". חני הוסיפה: "כדי שסיפוריהם ילמדו יחד עם סיפורי העיר בכלל, הבאנו חלק מהספרים שהוצאנו לאור לארכיון העיר ושם הם נגישים לכל תלמיד ולכל מתעניין. יחד עם סיפורי העלייה והקליטה, ביקשנו גם לשמר מעט מהמנהגים, ההרגלים והמאכלים שהביאו איתם העולים ארצה, והוספנו רקע רחב על חיי הקהילות היהודיות מהן באו המספרים ושימרנו ממנהגיהם".

הילה גרון, מנהלת מועדון כיסופים: "מועדון רוטרי כפר סבא מתמיד בפעילות למען חברי מועדון כיסופים באופן רציף ומשמח. אי אפשר שלא להתרגש למראה השמחה וההנאה על פניהם של חברי וחברות מועדון כיסופים בכל פעם שמגיעים חברי מועדון רוטרי כפר סבא, להשתתף בחגיגות שלנו, או להרצות בפניהם, זהו שיתוף פעולה מרשים ששכרו ניתן במטבעות של הנאה ונחת".

יעל רודוי, מנהלת מועדון עליה, מודה גם היא על שיתוף הפעולה המרשים: "הספרים שימחו מאוד את חברי המועדון ובני משפחותיהם, שלמדו הרבה על סיפורי העלייה של הוריהם. אני מודה לחברי מועדון רוטרי בכלל ולאסתר וחני שעשו במלאכה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר