ארגון צרכני התחבורה הציבורית "15 דקות" פרסם את הדוח הרבעוני לשנת 2017 המאגד את תלונות צרכני התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. בין הקווים שנמצאים בדו"ח ניתן למצוא שני קווים מרכזיים ברעננה. במקום השמיני בכמות התלונות נמצא קו 347 של חברת מטרופולין הנוסע מרעננה לתל אביב במקום ה-13 ניתן מצוא את קו 501 של חברת אגד הנוסע גם הוא לתל אביב.
בתחילת השנה יצא ארגון "15 דקות" עם אפליקציה המאפשרת לנוסעי האוטובוסים והרכבות להתלונן על שירות לקוי. מתוך הנתונים הללו איגד הארגון את הנתונים. מתוך הדו"ח האחרון עולה כי במהלך החודשים אפריל-יוני השנה הייתה עליה של כ-30 אחוזים בתלונות ועד כה היו כ-1,800 פניות על כ-470 קווים שונים בכל הארץ. התלונות הן על תדירות נמוכה של קווים בביקוש גבוה, איחורים, ביטולי נסיעות, צפיפות, ומצב לא טוב של תחנות המתנה.
בתלונות על קו 347 של חברת מטרופולין מרעננה לתל אביב התקבלו תלונות כי למרות שהביקוש לקו גבוה הוא אינו מתוגבר בהתאם וכתוצאה מכך יש עומס והשארת נוסעים בתחנות לאחר שהקו מתמלא. כמו כן התקבלו תלונות על אי ביצוע נסעות על פי הלו"ז המתוכנן.
בתלונות על קו 510 של חברת אגד הנוסע מרעננה לתל אביב עולות תלונות על איחורים קבועים, צפיפות והשארת נוסעים בתחנה וזמני המתנה ונסיעה ממושכים כתוצאה מהפקקים בדרך. גם החלופה של קו 502 קילה תלונות רבות.
מנכ"ל "15 דקות", גיל יעקב אמר: "הדוחות של 15 דקות הם הנתונים היחידים כיום המציגים את המגמות בתלונות הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל. לצערנו, משרד התחבורה לא מפרסם את נתוני התלונות המגיעות אליו, הטיפול שלו בתלונות אטי ואורך למעלה מחצי שנה, ואופן קבלת התלונות מיושן ולא מתאים למאה ה-21. אנו חושפים את נתוני התלונות מדי רבעון כדי לעודד את כל הגופים ללמוד אותם ולהשתמש בהם. אנו קוראים למפעילים להשתפר, למשרד התחבורה להפסיק להסתיר את נתוני תלונות הנוסעים, ולנוסעים אנו קוראים להמשיך ולהתלונן באמצעות האפליקציה שלנו."
מחברות מטרופולין ואגד טרם נתקבלה תגובה. לכשתתקבל נעדכן כאן.
ניתן להוריד את האפליקציה של ארגון "15 דקות" לכל טלפון ולדווח על אוטובוסים שלא מגיעים לתחנה בזמן.
קישור לבעלי אייפון:
תגובות