לרונן שמש (51) ההרצלייני יש 12 אלף עוקבים באינסטגרם @ronenshemesh. רובם, כנראה, לא עוקבים אחריו בגלל העיסוק המרכזי שלו, בעלים של חברת "פתרונות סולאריים", אלה בגלל צילומי האוכל שהוא מעלה לשם ושהפכו אותו לסוג של אושיית רשת. וכשכל כך הרבה אנשים עוקבים אחריך כדי לגלות מדי שבוע את היצירה הקולינארית החדשה שלך, אין פלא שהמהלך המתבקש הוא לפתוח מסעדה. וכך אכן עשה שמש, שפתח בשבוע שעבר את מסעדת ריפבליק בהוד השרון.
"האמת היא שהתחלתי להתעניין באינסטגרם ברגע ששמעתי שהחברה נרכשה על ידי פייסבוק", מספר שמש, "המהלך מאוד עניין אותי מבחינה עסקית, ורציתי לדעת למה המדיה הזאת סוחפת את כולם. הבת שלי פתחה לי חשבון, והיות ואני מבשל ואופה כתחביב, התחלתי להעלות תמונות של האוכל שאני מכין .
מהר מאוד צברתי עוקבים רבים שחלקם הפכו להיות חלק מחיי, ומהווים את חבריי במעגל הקרוב ביותר, ביניהם שפים בלוגרים, פודיז ומסעדנים רבים. אני מעלה ומשתף בעיקר תמונות של אוכל שאני מבשל או אוכל במסעדות בארץ ובחו"ל. לא הייתי מודע בכלל לקיומו של המונח, 'פודיז', אבל מהר מאוד התברר שאני משתייך לקבוצה גדולה של אנשים שאוכל הוא חלק מרכזי בחייהם. בישלתי יחד עם עוד שלושה בשלנים באירוע הקולינרי SoFo שיזמו שלושה צעירים, האירוע זכה לסיקור תקשורתי וטלווזיוני רב, מה שסייע לי לצבור לא מעט עוקבים חדשים".
פתחת מסעדה.
"היום אני מנהל את פעילות הסושיאל של המסעדה החדשה שלנו בהוד השרון. אני שותף במקום עם אורי רז ואלי בן הרוש, ומפעיל במקביל את שני הדפים, גם באינסטגרם וגם בפייסבוק. אנחנו מקבלים המון תגובות חיוביות על הדף ואני מנסה לשתף ביום יום את העוקבים בתמונות וסרטונים על הנעשה במסעדה, תמונות של חומרי גלם, או מנות מיוחדות שיוגשו בערב במסעדה. אני דואג לשמור על קשר רציף עם העוקבים והלקוחות ובעיקר משתמש בסטורי כפלטפורמה להעלאת תמונות וצילומים מגרים".
ספר על צילומים מיוחדים.
"אני מאוד אוהב את צילומי ההמבורגר שאני מכין, כי הם תמיד נראים מאוד מושחתים. גם צילום של מנת סלמון שנכבש במלח וסוכר ברוטב יוזו וצ'ילי עושה לי את זה. לאחרונה מאוד אוהב להעלות סרטוני "סטופ מואושן" שהבת שלי רוני שמש מכינה בכישרון רב ובהשקעה רבה לטובת המסעדה. אני עוקב אחרי מספר אנשים מצומצם ומתמקד בעיקר באלה שגורמים לי להזיל ריר הן מהמנות והן מאיכות הצילום. הבולט שביניהם הוא יהב דרייזין @yahavd שמצלם בכישרון".
תגובות