יעלה דוד נואמת בעצרת. צילום פאולינה פטימר
יעלה דוד נואמת בעצרת. צילום פאולינה פטימר

"אם אח שלי אחרי למעלה משנה עדיין נמצא בגיהינום הזה, כנראה שלא עושים מספיק"

רבים קראו בתל אביב ובמקומות נוספים בארץ לעסקה לשחרור החטופים: "עכשיו כשסינוואר חוסל וסולק מהדרך, כשחמאס מוטט, יש סוף סוף קריאה אחת שמאחדת את כל העם"

פורסם בתאריך: 20.10.24 10:09

הקריאות לשחרור החטופים לאחר חיסולו של יחיא סינוואר: משפחות החטופים והמוני ישראלים קראו אמש (מוצ"ש) לממשלת ישראל: "חוסלו התירוצים – מנפו את ההישג הצבאי לעסקה מיידית להשבת כל החטופים".

אלפי ישראלים הגיעו אמש לעצרת המרכזית של מטה משפחות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב, ובמקביל התקיימו עשרות עצרות מקומיות ומשמרות מחאה, בהן קראו רבים למינוף חיסולו של סינוואר להישג מדיני – עסקה מיידית להשבת כל החטופים, החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם.

שלי שם טוב נואמת בעצרת. צילום פאולינה פטימר

שלי שם טוב נואמת בעצרת. צילום פאולינה פטימר

בין נציגי המשפחות שנשאו דברים בעצרת הייתה גם שלי שם טוב מהרצליה, אמו של עומר שם טוב, שאמרה: ״כשאיתי רגב חזר מהשבי הוא סיפר שהיה לו ולעומר משפט שהם חזרו עליו בלי סוף: "עוד קצת, עוד טיפה". מאז שאיתי חזר עברו 325 ימים שעומר שלי ממשיך לחכות. אני עייפה, דואגת ומתגעגעת לעומריקו שלי. עוד קצת, עוד טיפה. אני פונה אליך ראש הממשלה: עברה שנה בה צה"ל השיג הישגים רבים. הזמן הבשיל, הגיע העת להשיב אותם הביתה. אני קוראת מכאן לך, לכל השרים וחברי הכנסת מכל הקשת הפוליטית: ביום רביעי הקרוב אנו מציינים את שמחת תורה, אין דבר שעם ישראל מתפלל ומבקש יותר מאשר שנחגוג את החג עם כל החטופים ביחד וזה יהיה הניצחון השלם".

יעלה דוד, אחותו של אביתר דוד מכפר סבא שחטוף בעזה, אמרה: "בנקודה הזאת, אחרי שנה ושבועיים אני מרגישה שאין לי למי לפנות יותר. אם אח שלי אחרי למעלה משנה עדיין נמצא בגיהינום הזה, כנראה שלא עושים מספיק. לא הקואליציה, לא האופוזיציה, ולא העולם כולו. איפה הערכים שחונכנו עליהם? איפה ה"לא משאירים אף אחד מאחור"? איפה המחויבות לאזרחי המדינה? בעיקר אחרי החיסול שעליו שמענו ביום חמישי, אני רוצה לשאול אתכם – איך ייראה ניצחון אמיתי?"
"והתשובה היא ברורה, רק בחזרתם של 101 חטופים, החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה. אני רוצה להאמין שיש פה חלון הזדמנויות שלא התאפשר מתחילת המלחמה, בו אח שלי ועוד 100 חטופים חוזרים הביתה. בעסקה אחראית שכוללת את כולם".

אלי שתיוי נואם בעצרת, צילום פאולינה פטימר

אלי שתיוי נואם בעצרת, צילום פאולינה פטימר

אלי שתיוי מפתח תקוה' שהתבשר ב-7.10 השנה כי בנו עידן ז"ל נרצח ב-07.10.23 וגופתו עדיין מוחזקת בשבי החמאס, אמר בעצרת: ״לפני שנה איבדנו את עידן. עידן שלי. הבן האהוב, שהגיע במיוחד למסיבת הנובה כדי לצלם רגעים של אושר ושמחה. במתקפה של מחבלי חמאס עידן נפצע ונחטף. ובמשך שנה לא ידענו מה עלה בגורלו. כמו כל אבא, לא איבדתי תקווה. נלחמתי על עידן שלי. במשך שנה של מאבק, כל בוקר של מאבק היה בוקר של תקווה, שעידן בחיים, שהוא יחזור אלינו. ב-7 באוקטובר, בדיוק שנה אחרי אותה שבת אפלה, קיבלנו את הבשורה המרה. עידן שלנו נרצח. וגופתו עדיין חטופה בידי המרצחים בני הבליעל של חמאס".

אלי הוסיף: "לאורך השנה הזאת הייתי בכל מקום. ישנתי באוהל מול בית ראש הממשלה בקיסריה, וגם טסתי ב״כנף ציון״ לנאום שלו באו"ם. הייתי בכנסת ובמשלחות ברחבי העולם, ואפילו פרצתי את הגדר בגבול עזה, ורצתי אל עידן ונשבעתי להיות בכל מקום שיכו להחזיר לי את עידן שלי והמאבק עדיין לא תם. כי עידן עדיין שם, ואיתו עוד 100 חטופים. רבים מהם עדיין בחיים. עוד לא מאוחר להציל את החיים שלהם, ולהחזיר את החללים, וגם את עידן לקבורה בישראל".

אלי המשיך: "עכשיו כשסינוואר חוסל וסולק מהדרך, כשחמאס מוטט, יש סוף סוף קריאה אחת שמאחדת את כל העם. אנחנו קוראים אל הממשלה שלנו, אל ממשלות העולם, וגם אל תושבי עזה – תחזירו את החטופים הביתה. מעכשיו החטופים לפני הכל. לפני האינטרסים ולפני הפוליטיקה. כשנחזיר אותם, נדע שהשלמנו את המלאכה. החטופים הם הדבר האחרון שחסר לניצחון. החשבון לא נסגר עד שהחטוף האחרון חוזר. אין ניצחון עד החטוף האחרון. עלינו לנצל את ההזדמנות הזאת, ולהחזיר אותם עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. לא נסלח לעצמנו אם נחמיץ אותה. ולך סינוואר, נבלה, יש לי מסר אחד: חשבת שתצליח להפריד בינינו. לפורר אותנו, לא הצלחת. אנחנו עדיין עם אחד. והלב שלנו פועם יחד. ומה שיאחד אותנו יותר מכל דבר אחר – זה האיחוד של המשפחות עם החטופים שלהן. האיחוד בינינו לבין עידן שלנו, שישוב לקבורה באדמת ישראל. כי מה שמאחד אותנו זה לא מות האויבים שלנו, אלא חיי החטופים היקרים שלנו. החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

אלי סיים את דבריו: "לא מספיק לדבר אחדות בסיסמאות. בואו נעשה אחדות. ונחזיר את כולם הביתה. עידן שלי. עשיתי הכל כדי להחזיר אותך. כל רגע בלעדיך הוא דקירה בלב. ואני מבטיח לך שאני ואנחנו נעשה הכל כדי שאתה וכל החטופים תחזרו הביתה. לא נעצור עד שנחזיר את כולם. מילה של אבא".

מיצג מתלבשות כמו נעמה. צילום פאולינה פטימר

מיצג מתלבשות כמו נעמה. צילום פאולינה פטימר

לפני תחילת העצרת התקיים שוב המיצג "מתלבשות כמו נעמה", בו התלבשו עשרות נשים ובהן גם משפחתה של נעמה לוי מרעננה, חברותיה, תצפיתניות לשעבר ואזרחיות רבות, כמו נעמה ברגע חטיפתה, כפי שתועד והפך לאחד מסמלי המלחמה. המראה של מכנס הטרנינג האפור מוכתם בדם, צרוב בזיכרון של כולנו כבר מעל שנה, מסרטון החטיפה המטלטל של נעמה.

לצד זאת ממשיכה עמותת "מחיים לחיים", בשיתוף עם משפחתה של נעמה לוי, בפרויקט החשוב של איסוף מצרכי מזון למען משפחות נזקקות וניצולי שואה ברעננה וזאת כדי להפיץ את אורה של נעמה. בעמותה מספרים כי במשך שלוש שנים ארזו נעמה וחברותיה ארגזים מדי שבוע והמקום של העמותה היה עבורם סמל של חיבור, שותפות ועשייה מיוחדת. חיים בן דוד, מנהל העמותה, ציין: "אני מודה לכל התורמים מכל הארץ שהשתתפו בפרויקט המיוחד הזה, וגם לחברנו ראש העיר חיים ברוידא שהיה שותף פעיל בפרויקט. אנחנו נפגשים עם משפחתה וחברותיה של נעמה ביום ראשון הקרוב, לארוז ולחלק את המצרכים שנתרמו".

פעילות עמותת חיים לחיים ברעננה. צילום פרטי

פעילות עמותת חיים לחיים ברעננה. צילום פרטי

כאמור, היום (ראשון, 14:00) יתקיים טקס בחניון העמותה וזאת לפני חלוקה נוספת של סלי מזון למשפחות נזקקות וניצולי שואה. משפחתה של נעמה וחבריה של נעמה יארזו את המצרכים ובסיום האריזה ייערך הטקס בנוכחות ראש העירייה, מנהלי בתי ספר ומורים של נעמה מתיכון מור מטרווסט. לאחר הטקס ייצאו מתנדבי העמותה ומשפחתה וחבריה של נעמה לחלוקת הארגזים.

אתמול התקיימה גם בצומת רעננה הפגנה בנוכחות עשרות תושבים שקראו לשחרור מיידי של כל החטופים והחטופות.

במחאת "בחירות עכשיו" שהתקיימה במוצאי שבת בכיכר העיר בכפר סבא, נאמו מספר דמויות שהביעו ביקורת חריפה על המצב הפוליטי בישראל, בהם עו"ד יאיר נהוראי, ד"ר יעל אדמי, ונדב תמיר, מנכ"ל ארגון ג'יי סטריט ישראל ודיפלומט, שאמר: "היינו עם שוחר שלום. היינו עם שקידש את הערבות ההדדית. היום אנחנו חיים במדינה שמקדשת רק את הכוח, מדינה שיודעת לצאת למבצעים צבאיים נועזים, אך מפחדת לשבת לשולחן הדיונים. בלי דיפלומטיה, אי אפשר להפוך הישגים צבאיים להישגים מדיניים, וגרוע מכך – אי אפשר לסיים מלחמות". את ההפגנה ליווה בשירה וגיטרה המוזיקאי טל קרביץ.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר