עליזה זיידלר גרנות (צילום פרטי) ורפי סער (צילום דוברות העירייה)
עליזה זיידלר גרנות (צילום פרטי) ורפי סער (צילום דוברות העירייה)

דרמה בעיריית כפר סבא: סער הפסיד בהצבעה על פיטורי המהנדסת ושלל את סמכויות סגנו

הליך ארוך שהוביל ראש העירייה לפיטורי המהנדסת הסתיים ברוב במועצה נגד פיטוריה, ושלילת סמכויותיו של סגן ראש העירייה שסיעתו הצביעה נגד הפיטורים

פורסם בתאריך: 22.9.24 14:39

דרמה בכפר סבא: הפסד משמעותי לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, במועצת העיר, כאשר בתום ישיבת מועצה שלא מן המנין שהתקיימה ביום חמישי האחרון, קבעו חברי המועצה ברוב גדול כי מהנדסת העירייה, עליזה זיידלר גרנות, תישאר בתפקידה ולא תפוטר, בניגוד לדעת סער. בתגובה לכך אמרו בעירייה כי "צר לנו ששיקולים פוליטיים גברו על טובת העיר". בהמשך החליט סער לשלול את סמכויות סגנו, קובי פדוה, אשר עומד בראש סיעת "כפר סבא חופשית שהצביעה נגד הפיטורים. פדוה מחזיק בתיקי התחבורה, הקיימות וקהילות מגוונות.

בכך מגיע לסיומו תהליך שהחל בסוף חודש יוני, כאשר אז הודיע סער למהנדסת על כוונתו לפטר אותה בטענות להתנהלות לא תקינה מצידה. למרות זאת, סער התעכב עם הבאת הנושא למועצה מכיוון שידע שאין לו רוב להדחתה. מאחר שלהדחת מהנדסת עיר צריך רוב של שני שליש מקולות חברי המועצה, כלומר 14 חברי מועצה, בעוד הקואליציה שבראשותו מונה רק 13 חברי מועצה.

בסופו של דיון ארוך במועצה, התברר שאפילו את מספר האצבעות האלו אין לסער מאחר ושתי סיעות הקואליציה – כפר סבא חופשית ויש עתיד הצביעו נגדו ולכן בעד הדחתה של המהנדסת הצביעו רק 8 חברי קואליציה לעומת 11 שהתנגדו להדחתה, ואחד שנמנע.

את הישיבה פתח סער והשמיע את טיעוניו מדוע יש צורך לפטר את המהנדסת. לאחר מכן ניתנה לזיידלר גרנות זכות הדיבור להציג את טיעוניה כפי שדרשה לאורך כל ההליך. במשך כמעט שעתיים שטחה זיידלר גרנות את טענתיה ואמרה כי נסיון הפיטורין נעשה לא מסיבות מקצועיות אלא עקב אי הסכמת המהנדסת לכופף את הרגולציה והאכיפה. עוד טענה כי טענותיו של סער שהועלו במכתב הזימון לשימוע היו טענות בעלמא ובמהלך השימוע המהנדסת הביאה הוכחות ממוסמכות לכך שאין כל ממש בטענות אלה. היא ציינה עוד כי משרת מהנדס עיר אינה משרת אמון כמו משרת מנכ"ל עירייה לדוגמא וכי האמון של מהנדס העיר הינו לחוק ולתקנות התכנון והבנייה, להחלטות מועצת העיר ולפעולה לטובת העיר ותושביה.

זיידלר גרנות הוסיפה עוד כי תפקיד מהנדס העיר הינו אחד מתפקידי שומרי הסף בעירייה כדוגמת היועץ המשפטי, הגזבר ומבקר העירייה ולכן הנסיון להביא להדחתה הינו נסיון לפטר שומר סף. היא הביאה דוגמאות לנושאים בהם המהנדסת ניסתה לשמור על מינהל תקין. בנוסף טענה כי על מנת להדיחה, השתמש סער באמצעים שונים שמקומם לא במערכת עירונית כגון אי זימון המהנדסת לישיבות עבודה בתחום אחריותה, גירושה מישיבת קבלנים שבתחום עיסוקה, אי זימונה לישיבות מועצה בהתאם לנדרש בפקודת העיריות ובחוק מהנדס הרשות, ניסיון להוציאה מחדרה ועוד אמצעים שנועדו להתיש את המהנדס על מנת שתתפטר מיוזמתה.

זיידלר גרנות ציינה עוד כי נסיון לשלוח אליה שליחים שטענו כי יש בידי סער רוב להדחה, היה נסיון לא תקין אשר שומט את הקרקע מתחת להליך של שמיעת טענות המהנדסת בהליך שימוע שנקבע ע"פ חוק ובו על חברי המועצה לשמוע את המהנדסת ולהחליט.

לאחר שסיימה להשמיע את טענותיה, סער השיב לטענות אלו ולאחר מכן ניתנה לה אפשרות להשיב בחזרה לסער ולשאלות של חברי מועצה. לאחר מכן עזבה זיידלר גרנות את אולם הישיבות והישיבה נמשכה בלעדיה עד ההצבעה שהכריעה: הפסד לראש העירייה והמשך עבודתה של המהנדסת בעיריית כפר סבא.

לאחר הישיבה אמרה זיידלר גרנות לצומת השרון: "אני מודה לחברי המועצה על האמון שנתנו בי, מקווה להמשיך בעבודה עניינית ומקצועית לטובת העיר כפר סבא ותושביה"

הדר לביא, יו"ר האופוזיציה, אמרה: "אני שמחה שהמועצה התעלתה מעל אינטרסים קואליציוניים וראש העירייה אפילו לא התקרב לגייס את הרוב הנדרש להדחתה. זאת תעודת עניות לראש העירייה, על ההתנהלות ועל חוסר היכולת לגשר מחלוקות".

הסכם קואליציוני ראשון, מימין דני הרוש, קובי פדוה, שלי סבר, רפי סער, לירית שפיר שמש, איציק מנהיימר צילום דוברות העירייה

לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני: מימין דני הרוש, קובי פדוה, שלי סבר, רפי סער, לירית שפיר שמש, איציק מנהיימר צילום דוברות העירייה

סיעת "כפר סבא חופשית" בראשות סגן ראש העירייה כפר סבא, קובי פדוה, מסרה: "סיעתנו "כפר סבא חופשית" הוזמנה, יחד עם יתר חברי המועצה, לישיבת מועצה שלא מן המניין לשימוע לפני הדחה של מהנדסת העיר. לאחר האזנה קשובה לטיעוני הצדדים, הגענו למסקנה שלא נפל רבב בתפקודה של מהנדסת העיר. למרות הערכתנו הרבה לראש העירייה, הצבענו נגד הדחתה".

*מעיריית כפר סבא נמסר: "צר לנו ששיקולים פוליטיים גברו על טובת העיר. במהלך כהונתה, מהנדסת העיר הפגינה דפוס התנהלות שאינו עולה בקנה אחד עם האינטרסים של תושבי כפר סבא ועם חזון העיר. פעולותיה לא תאמו את הסטנדרטים המקצועיים והאתיים המצופים מבעל תפקיד בכיר כל כך ונוצר נתק ומשבר עמוק בינה ובין הדרג הניהולי".

בהמשך נמסר כי ראש העירייה, רפי סער שלל את סמכויותיו של סגנו קובי פדווה. בהודעה זו נמסר: "סגן ראש העיר בחר שלא לכבד את ההסכמים הקואליציוניים עליהם חתם, ובכך פגע באמון שניתן בו ובתפקוד התקין של הנהלת העירייה. יתרה מזאת, התנהלותו לא עלתה בקנה אחד עם האינטרסים של תושבי כפר סבא והצרכים האמיתיים של העיר. אנו מאמינים כי תפקיד ציבורי מחייב אחריות, יושרה ומחויבות לטובת הציבור. לצערנו, סגן ראש העיר לא עמד בסטנדרטים אלה. פעולותיו שיקפו העדפה של אינטרסים אישיים או מפלגתיים על פני טובת העיר ותושביה. החלטה זו נועדה להבטיח כי הנהלת העירייה תמשיך לפעול ביעילות ובשקיפות למען תושבי כפר סבא. אנו מחויבים להמשיך ולקדם את העיר ולפעול לרווחת כל תושביה".

סגן ראש העירייה, קובי פדוה מסר בתגובה: "העובדות נכונות, אכן קבלתי מכתב השולל ממני את סמכויותיי".

 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר