שברי חלון אוטובוס שנופץ על ידי תלמידים בכפר סבא, צילום מהרשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
שברי חלון אוטובוס שנופץ על ידי תלמידים בכפר סבא, צילום מהרשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

תופעה מסוכנת חדשה של תלמידים בכפר סבא: ירי כדורי גומי. וזה ממש לא הכל

שנת הלימודים נפתחה עם שורת מקרי אלימות מדאיגים של תלמידי חטיבות, שמתועדים ועולים לרשתות. מנהלי שלוש חטיבות שלחו מכתבים להורים. העירייה: "מגלים אפס סובלנות ופועלים בנושא"

פורסם בתאריך: 16.9.24 10:25

שנת הלימודים בכפר סבא החלה עם מספר מקרים אלימים של בני נוער, בשעות אחר הצהרים והערב, מחוץ לשעות הפעילות ומחוץ לכתלי בתי הספר. בערבות האירועים החריגים פנו מנהלי שלוש חטיבות ביניים להורי התלמידים במכתבים חריפים.

באחד המקרים נופצה שמשה של אוטובוס מבפנים על ידי אחד מתלמידי חטיבת ביניים שנסע בו. באירוע אחר רוססו עוברי אורח בגז פלפל על ידי תלמידי חטיבה. כמו כן, ישנן עדויות על מספר מקרים בהם תלמידי חטיבות ביניים מסתובבים ויורים כדורי גומי ואף מקרה חמור שבו שתי נערות התקוטטו ונערים ונערות רבים עמדו מהצד ולא הפרידו ביניהן אלא רק צילמו את המקרה שהפך לסרטון ויראלי.

כאמור, מנהלי בתי הספר החליטו שלא להשתיק את המקרים והוציאו בסוף שבוע שעבר מכתבים חריפים להורי התלמידים. אורלי ביטון, מנהלת חטיבת הביניים יגאל אלון, כתבה להורים: "במהלך השבוע האחרון אנו שומעים על אירועי אלימות, שמתרחשים בין בני נוער בשעות הערב ולאחר סיום הלימודים. אירועים, שלעיתים, מקורם בשיח לא מכבד ברשת וממשיך גם במפגשי בני הנוער. האירועים כולם מלווים בילדים צופים ומתבוננים שמתעדים את האירוע בעזרת הטלפונים החכמים ומפיצים אותו ברשתות החברתיות, דבר שגורם להמשכיות והסלמה. כמו כן, לאחרונה התוודענו למשחק חדש של תלמידים עם אקדחים ורובים שיורים כדורי גומי. חשוב לנו לציין שהדבר מסכן את התלמידים שמשחקים עמו, שכן הכדור יכול להיכנס לאוזניים או לפגוע בעיניים. אנו מזכירים שחל איסור חמור להביא אקדחים אלה או דומיהם לבית הספר. באם תלמיד/ה יביאו משחק כזה לביה"ס אנו נחרימו ונזמין הורים. אנחנו מבקשים מכם ההורים לגלות ערנות ובכל אירוע אלימות לשתף את הצוות החינוכי כדי שיחד נפעל למיגורו".

איתי קנטר, מנהל חט"ב בר-לב ומיה נמרי-רייניש, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, כתבו להורים: "במהלך היומיים האחרונים אנו עדים לאירועי אלימות בסיום יום הלימודים מחוץ לכתלי בית הספר, בתחנת האוטובוס ברחוב אז"ר. אתמול תלמידים, מבית הספר שלנו ומבתי ספר אחרים, ריססו גז פלפל על העוברים ושבים בתחנה. היום נודע לנו שתלמידים שיחקו ברובה אוויר עם כדורי גומי באותו המיקום לצד תחנת האוטובוס. בשני המקרים ברור שמדובר בהתנהגות מסוכנת ואסורה ע"פ החוק. התרעתי בפני אגף הביטחון וביקשתי תגבור של אנשי הפיקוח העירוני והמשטרה באזור בשעות שחרור התלמידים".

אבי גרצמן, מנהל חטיבת הביניים שז"ר, כתב להורים: "בימים האחרונים הובאו לידיעתנו כמה אירועים אלימים בהפסקות ולאחר סיום יום הלימודים. האירועים כולם מלווים בתלמידים צופים, מתבוננים ומתעדים את האירוע בטלפונים הניידים. התיעוד, לעיתים ערוך, מופץ לתלמידי השכבה. אירועי האלימות והסרטונים עלולים לייצר סביבה אלימה, המעודדת את התלמידים לפגוע זה בזה ולהפוך את העניין לאטרקציה ולמוקד בידורי. לא נוכל לקבל אלימות מכל סוג שהוא, בביה"ס ובין התלמידים, לא בשעות הלימודים ולא בשעות אחה"צ והערב. אנחנו נבהיר באופן ברור לכל תלמידי ביה"ס שנגיב למעשי האלימות בענישה בהתאם להנחיות חוזר מנכ"ל ואם צריך גם בדיווח לגורמי רשות ופיקוח".

בהנהגת ההורים העירונית התייחסו למקרים האלימים. בהודעה שהוציאו ערן ורנר ורוז ברודו, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, הם כתבו: "בשבועיים האחרונים אנחנו עדים לעלייה מדאיגה במקרי אלימות בקרב תלמידי חטיבות הביניים בעירנו. מדי יום מתגלים עוד ועוד מקרים, אשר לא ניתן לעבור עליהם בשתיקה. קטטות בין בנות כאשר בני נוער נוספים עומדים מסביב ומצלמים את האירועים, הבאת רובי גומי לבתי הספר והשימוש בהם לתקיפת תושבים ברחבי העיר, שימוש בגז פלפל בתחבורה ציבורית, והיום – ניפוץ שמשה של אוטובוס שהסיע תלמידים בסיום יום הלימודים. אתמול, כנציג הנהגת ההורים העירונית, השתתפתי (ערן ורנר – ש.י.) בוועדה למיגור האלימות. בוועדה דרשתי מנציגי המשטרה להתחיל מיד בתוכנית עירונית-קהילתית למיגור האלימות. לא ייתכן שהמשטרה תישאר מחוץ לתמונה בזמן שהמצב הולך ומחמיר. יש להיכנס לכל בתי הספר ולהעביר תכניות הסברה, לבצע אכיפה ולהגביר הרתעה. היום שוחחתי עם מנכ"ל מטרופולין כדי לקבל תיעוד של האירוע בו נופצו שמשות האוטובוס. גם מנהלי חלק מחטיבות הביניים פנו השבוע להורים במכתב המתאר את האקלים האלים המלווה את תחילת השנה. הבוקר דרשתי ישיבה משותפת של נציגי הנהגת ההורים יחד עם אגף ביטחון וקהילה, אגף החינוך ומנהלי בתי הספר. אנו בהנהגת ההורים לא נסבול את האלימות הזו בכפר סבא, ונפעל לגיבוש תכנית עירונית למיגור האלימות".

מאגף החינוך בעירייה נמסר בתגובה: "אנו מגלים אפס סובלנות לכל גילוי אלימות מכל סוג שהוא ונמשיך לפעול על מנת למגרם. המקרים המצוינים התקיימו מחוץ לשעות הלימודים. מנהלי בתי הספר בעיר, בשיתוף הנהגת ההורים העירונית וגורמי מקצוע נוספים, פועלים מערכתית במסגרת שיעורי חינוך בבתי ספר, לרבות מדריכי מוגנות ופעילות סיירת ההורים העירונית בקרב בני נוער, על מנת למנוע הישנות מקרים אחרים בעתיד".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר