גן יואל המשופץ בשכונת קפלן, צילום פרטי
גן יואל המשופץ בשכונת קפלן, צילום פרטי

הגן בשכונת קפלן ומיליון השקלים: עימות נוסף בין רפי סער להדר לביא

הדר לביא ויעל סער טוענות שהתקציב אושר בדיעבד ודורשות להטיל על ראש העירייה חיוב אישי. העירייה: "מדובר בשקרים וחוסר ידע, לפרויקט גן יואל תקציב מסודר ממפעל הפיס והשלמת תקציב מימון משלים מהעירייה"

פורסם בתאריך: 17.9.24 07:58

חברות המועצה מסיעת "כפר סבא מתקדמת" – הדר לביא, יו"ר האופוזיציה במועצת העיר ויעל סער, חברת ועדת הכספים, הגישו בקשה רשמית להפעלת נוהל חיוב אישי במשרד הפנים נגד רפי סער על סך של מיליון שקלים. הסיבה לטענתן היא היא בקשה לתקצוב שיפוץ גן יואל בשכונת קפלן – שנה לאחר שהגן כבר שופץ בפועל, ללא תכנון ואישור תקצוב עבורו.

השבוע פנו השתיים לרו"ח אבי אגניהו, מנהל אגף בכיר לביקורת ברשויות המקומיות והממונה על החשבונות במשרד הפנים, בדרישה שיורה על חיוב אישי בסך מיליון שקלים כנגד ראש העירייה בטענה כי התקציב לשיפוץ גן יואל אושר הרבה לאחר שהגן שופץ בפועל. בעירייה מגיבים בביטול ובכעס לפנייה ואומרים: "מדובר בהפצת שקרים, הן מגלות שוב חוסר ידע בניהול ותקציבים".

מדובר בגן שעשועים ותיק ברחוב בן יהודה 91 בשכונת קפלן, שהיה זקוק לשיפוץ. במסגרת הבקשות להעברות תקציביות, נתבקשה תוספת של 2,100,000 שקלים לתב"ר (תקציב בלתי רגיל) עבור פיתוח גן ציבורי וגני משחק. הבקשה נומקה בצורך לתוספת לבעיות בטיחות (החלפת משטחי בטיחות) והקמת גן יואל. השתיים טוענות כי בתאריך 24 ביוני, לפני התכנסות ועדת הכספים לאישור הבקשה, הלכה יעל סער לבחון את הצורך בדחיפות הקמת הגן בהיעדר תקציב עירוני לשנת 2024 וגילתה סער כי הגן כבר הוקם, הסתיים ופעיל מזה מספר חודשים.

 

 

כמו כן, איתרה יעל סער לדבריה סרטון סיכום של החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא מיום 18.1.2024 הכולל תמונות גמורות של גינת יואל וזאת כחמישה חודשים לפני הבאת הבקשה לאישור התקציב וכן פוסט ברשתות החברתיות בדבר התחלת העבודות בגן יואל, כשמונה חודשים לפני הבאת הבקשה לאישור התקציב.

בסיום פנייתן כותבות לביא וסער: "נזכיר בשנית כי הבחירות לרשויות המקומיות נערכו ביום 27.2.2024 וכן כי שימוש בכסף ציבורי למטרה אשר לא אושרה על ידי מועצת העיר חמור פי כמה מאשר בתקופות רגילות. ניכר כי ניתנה הוראה להקים את הגן ולסיימו עוד בשנת 2023 טרם מועד הבחירות המקומיות, בהיעדר מקור תשלום מאושר וללא סמכות. על כן, אנו דורשים להורות על חיוב אישי בסכום של 1,000,000 שקלים על ראש העיר רפי סער, אשר בחר ביודעין לפעול בחוסר סמכות, סמכות אשר מוקנית למועצת העיר באופן ייחודי וכפי שמצוין במפורט בהוראות החוק. אנו רואים בחומרה התנהלות של ראש עיר, אשר בוחר בשנת בחירות להתחייב להוצאה של כספי ציבור כאילו היו שלו ולהוציאם ללא האישור מחויב בחוק".

הדר לביא אמרה השבוע: "לא ייתכן שנאשר תקציבים בדיעבד עבור פרויקטים שכבר הושלמו. זה פוגע באמון הציבור ומעורר דאגות לגבי ניהול הכספים הציבוריים. חובתם של נבחרי הציבור היא לוודא שנעשה שימוש נכון בכספי התושבים בצורה שקופה ומבוקרת".

מעיריית כפר סבא נמסר: "חברות האופוזיציה ממשיכות לנסות לפגוע בשמם של עובדי העירייה והחברה הכלכלית על ידי הפצת שקרים ומגלות שוב חוסר ידע בניהול ותקציבים. לפרויקט גן יואל תקציב מסודר ממפעל הפיס והשלמת תקציב מימון משלים מהעירייה, לאור הסתת תקציבי מפעל הפיס לביטחון וצורכי המלחמה. אנו מציעים לחברות האופוזיציה להתגייס למען העיר ולהפסיק לנסות לפגוע בפועלה ובשמה הטוב".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר