שחקני מועדון הכדורסל מכבי צעירי כפר סבא. צילום באדיבות המועדון
שחקני מועדון הכדורסל מכבי צעירי כפר סבא. צילום באדיבות המועדון

המילכוד של מועדון הכדורסל מכבי צעירי כפר סבא: המשך הפעילות בסכנה

המועדון שהוקם מחדש לא מקבל הקצאת מגרשים, מתקשה לפעול ומבקש סיוע מהעירייה. המלכוד: לפי החוק מועדון צריך להיות קיים שנתיים כדי לקבל תמיכות. וגם: מה אמר השופט בבית המשפט?

פורסם בתאריך: 28.8.24 07:33

האם פעילות מועדון הכדורסל מכבי צעירי כפר סבא תופסק? ראשי המועדון ממשיכים לטעון כי העירייה אינה עוזרת להם במתן פתרונות להקצאת אולמות ומגרשי כדורסל כדי שהמועדון ימשיך לקיים פעילות ספורטיבית עבור ילדי העיר. מנגד מסבירים בעירייה כי על העמותה, בהתאם לחוק, לפעול שנתיים בטרם יוכלו לתת לה הקצאות.

רגע לפני שעונה חדשה יוצאת לדרך שיגרו ראשי המועדון מכתב להורים ובו ציינו כי העונה הבאה נמצאת בסכנה. מדובר במועדון קטן שהוקם מחדש לפני קצת יותר משנה, אבל בעירייה לא היקצו לו אולמות ומגרשים.

למרות הקשיים, המועדון פעל בשנה האחרונה עם 70 שחקנים צעירים בגילאי 6 עד 10. רועי ששון, מנכ"ל המועדון, מסביר כיצד הצליחו בכל זאת לקיים שגרת אימונים ללא הקצאת אולמות ומגרשי ספורט: "בשנה האחרונה חווינו קשים מאחר והעירייה לא העמידה לרשותנו אולמות או מגרשים ונאלצנו לקיים את הפעילות במגרשים של חמישה בתי ספר ברחבי העיר, אבל בשיטה של לבוא ולתפוס את המגרש, שזה לא הגיוני ככה לתפעל מועדון כדורסל. העירייה התעלמה מבקשותינו לאורך כל השנה וניסתה להערים עלינו קשיים. גם את הקייטנה האחרונה, שבה נרשמו מאות ילדים, העברנו בלי נגיעה לכדורסל כי לא קיבלנו אולמות".

ששון אומר כי הוא מצפה מהעירייה למאמץ לסייע להם. הוא מוסיך כי כל מה שהם מבקשים הוא שהעירייה תקצה להם מגרשי ספורט באופן מסודר עם שעות קבועות לפעילות.

לדבריו, בשל חוסר הוודאות, הורים רבים חוששים לרשום את ילדיהם לשנת הפעילות שאמורה להתחיל בקרוב: "הרבה הורים לא מוכנים להמשיך בצורה הזאת של חוסר וודאות, כן יהיה מגרש לאימון או לא יהיה וגם מבחינתי זה משהו שאני לא מוכן להמשיך ככה. עשינו זאת שנה אחת בחוסר ברירה ובחוסר נוחות, אבל אי אפשר להמשיך בדרך הזאת. זה לא נכון מבחינה מקצועית, שיווקית וכלכלית. אני רק יכול לומר שאם העירייה הייתה הולכת לקראתנו ומאפשרת לנו תחרות הוגנת היינו יכולים להקים מועדון של 300 עד 400 פעילים כי יש ביקוש לכך מצד ההורים".

 

כאמור, לפני יותר משנה הגיש המועדון עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, נגד עיריית כפר סבא והעומד בראשה רפי סער בדרישה שהעירייה תקצה למועדון אולמות ומגרשי ספורט לקיום הפעילות בעונת 23-24 (שכבר הסתיימה – ש.י). לפני קצת פחות משנה, בסוף ספטמבר 23, דחה השופט עבאס עאסי את עתירת המועדון וקבע כי עמותה או קבוצה חדשה תהיה זכאית לתמיכה או תמיכה עקיפה רק בחלוף שנתיים ממועד תחילת פעילותה". על כך אמר השבוע ששון: "לא ביקשנו תמיכה כספת מהעירייה אלא רק הקצאה של אולמות ומגרשים. בית המשפט קבע קריטריונים שרק לאחר שנתיים של פעילות ניתן לקבל כסף או שווי כסף כמו אולמות ומגרשים, אבל איך בדיוק אפשר להפעיל מועדון כדורסל במשך שנתיים ללא אולמות או מגרשים? זה הרי ממש לא הגיוני".

בנוסף, למרות דחיית העתירה אמר השופט כי יש מקום שהעירייה תפעל לסייע למועדון על ידי העמדת מגרשים ואולמות לקיום פעילותו הספורטיבית המקצועית במועדים פנויים או שיתפנו, זאת בין היתר על מנת לסייע למועדון בתחילת דרכו להוכיח את עצמו ולהציב אלטרנטיבה תחרותית הולמת לטובת תושבי בעיר. ששון אומר: "למרות דברי השופט בהחלטתו, העירייה לא עזרה לנו השנה".

השבוע כתב ששון להורים: "כל עוד הגישה כלפינו בעירייה לא תשתנה בהתאם להבטחותיה ולפסיקת בית המשפט לסייע לנו לפעול או שגוף בעל יכולת כלכלית יוכל לתחזק את המסגרת בפן הממוני (מתקיים כיום משא ומתן עם ספונסר פוטנציאלי), אנו ניאלץ לצערנו שלא לפתוח את עונת האימונים הקרובה".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "כמדי שנה, עמותות ואגודות הספורט מקבלות תמיכה עירונית, בין היתר שימוש באולמות ומגרשי ספורט בהתאם לעמידה בתבחיני ספורט, קריטריונים ובהתאם לחוק. עיריית כפר סבא תמשיך לתמוך בענפי הספורט השונים הפועלים בעיר, בכפוף למינהל תקין".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר