גן ילדים Paha_L depositphotos.com
גן ילדים Paha_L depositphotos.com

ההורים דורשים לא להעביר ניהול גני יול"א נוספים מהעירייה לחברה לתרבות ופנאי

הורים מעלים טענות שונות ודורשים מהעירייה לא להמשיך במהלך העברת ניהול גני היול"א מהעירייה לחלת"פ שהחל לפני מספר שנים. כל ההסברים והתגובות בפנים

פורסם בתאריך: 30.7.24 08:21

הורים לילדי גני ילדים בכפר סבא דורשים מהעירייה לעצור באופן מיידי מעבר של גני יול"א (יום לימודים ארוך) נוספים להפעלת החברה לתרבות ופנאי. ועד הפעולה "שומרות על החינוך ביול"א" שיגר מכתב לראש העירייה, רפי סער, ובכירי העירייה, ובו נטען כי על פי תכנית עיריית כפר סבא, בשבועות הקרובים עשרות גני יול"א בעיר צפויים לעבור מהפעלתם על ידי העירייה להפעלתם על ידי החברה לתרבות ולפנאי (החלת"פ). לטענת ההורים, בכך מתכננת עיריית כפר סבא להשלים מהלך שהחל לפני מספר שנים ולהעביר את כל גני היול"א להפעלה על ידי החלת"פ.

בוועד הפעולה טוענים כי מהלך העברת הגנים לחלת"פ גרם בשנים האחרונות לירידה משמעותית באיכות החינוך המוענק לילדי הגנים בעיר בשעות הצהריים וכן לירידה ברמת השירותים הניתנים, הן לילדים והן להורים. כך למשל, קוצרו שעות החפיפה בין צוותי הבוקר והצהרים, הוחלפו צוותים ותיקים ומנוסים בגנים שעברו לניהול החלת"פ וגויסו במקומם צוותים חסרי ניסיון בעלי יציבות נמוכה, דבר המתבטא בחוסרים רבים בצוותים לכל אורך השנה. בנוסף, איכות הפדגוגיה והתהליכים החינוכיים המתקיימים בשעות אחר הצהריים פחתו משמעותית, כך לטענת ההורים.

עוד נטען על ידי ההורים כי ההתנהלות של שני גופים נפרדים זה מזה, מקשה על טיפול ופתרון בעיות בזמן אמת. כך למשל, גננות אינן מטפלות בתלונות אודות צוותי הצהריים של החלת"פ, קיים קושי במתן מענה חינוכי אחיד למקרים פרטניים וכן במקרים קיצוניים בהם מתרחשת אלימות בגנים, פיצול הגופים מקשה על מתן מענה מיידי וכולל לגן, הן בהיבט ניהול הצוותים והן במענים הרגשיים וחינוכיים.

בוועד הפעולה טוענים: "כעת, למרות הידרדרות איכות החינוך בצהרוני החלת"פ, בוחרים בעיריית כפר סבא להעביר גנים רבים נוספים להפעלת החלת"פ, אך ורק בשל הסכם השכר החדש שחל על סייעות עובדות העירייה. ראוי שצעד כבד משקל שכזה יעשה לאחר בדיקה מקיפה של העירייה אודות האיכות החינוכית הקיימת בגני החלת"פ ולא בשל מניעים כלכליים".

כאמור, דרישת ההורים היא לעצור באופן מיידי את המעבר של גני יול"א נוספים להפעלת החלת"פ, עד אשר ייעשה תהליך מקיף לשיפור איכות השירות והחזרת הסטנדרט החינוכי לגני היול"א. כדי להחזיר את מסגרות היול"א להיות מסגרות חינוכיות, פדגוגיות ומיטביות עבור הילדים, מבקש ועד הפעולה לבצע מספר צעדים: יצירת מסגרת ניהולית-חינוכית אחת לגן, הגדרת סטנדרט מקצועי והכשרה עבור נשות ואנשי צוות ביול"א, שמירה על שעות החפיפה בין צוותי הבוקר לצוותי הצהריים, כפי שהעירייה התחייבה בעבר, וזאת על מנת לאפשר הן עבודה בקבוצות קטנות והן תקשורת מיטבית בין הצוותים בכל הנוגע למתרחש בגן, בקרה ובדיקה של האיכות החינוכית בגני יול"א תחת ניהול החלת"פ.

 

 

 

בסיום הפנייה לעירייה מציין ועד הפעולה: "אנחנו מצפים מעיריית כפר סבא, אשר חרטה על דגלה את חשיבות החינוך בעיר, לשמור על מסגרות היול"א כמסגרות חינוכיות אשר מאפשרות התפתחות רגשית חברתית וחינוכית עבור ילדינו, ולהימנע מביצוע צעדים אשר יחריפו את מצבן הקשה של מסגרות היול"א. אנחנו מבקשים מהעירייה לקחת אחריות מלאה על החינוך של ילדי הגן הרכים בכל שעות הפעילות של המסגרת החינוכית".

כחלק ממאבק ההורים הופץ סקר ביניהם ועצומה שעליה כבר חתמו כ- 200 הורים.

מעיריית כפר סבא והחברה לתרבות הפנאי נמסר: "צר לנו כי יש מי המנסים להרוויח הון פוליטי על חשבון גב הילדים. אגף החינוך והחברה לתרבות הפנאי נמצאים בימים אלה בעיצומה של עבודת מטה מקיפה בנושא השלמת מהלך מעבר צוותי היול״א בגני הילדים לניהול החברה לתרבות הפנאי, האמונה כבר כיום על ניהולם של מרבית גני היול״א בעיר. זאת בשיתוף הנהגת ההורים העירונית. החברה לתרבות תקפיד על קליטת צוותים מקצועיים ואיכותיים, פיקוח והמשך הפעילות החינוכית לילדים. עם סיום עבודת המטה, ההורים יעודכנו בכל הפרטים ויקבלו מענה לכל שאלה. נמשיך לשים את טובת הילדים והתלמידים ורווחתם בראש סדר העדיפות העירוני".

ערן ורנר ורוז ברודו, יושבי ראש הנהגת ההורים, מסרו: "הנהגת ההורים עומדת בקשר רציף עם עיריית כפר סבא כדי להבטיח שבגני הילדים ישובצו צוותי חינוך איכותיים ויציבים, שתתקיים פעילות גם בחופשות משרד החינוך ובמהלך חודש יולי באופן מלא. אנו דואגים שתישמר מסגרת חינוכית אחת וקשר בין צוותי הבוקר והצהריים, ושיינתן מענה אחוד לפניות ההורים בנושא הגנים. נדאג שתוכנית העשרה תגוון ושארוחת הצהריים תהיה מזינה ובריאה ותוגש בדיוק כמו היום בשעת החפיפה בין צוותי הבוקר והצהריים. הנהגת ההורים יחד עם ועד הורי הגנים היא הגוף הנבחר שמייצג את ההורים ואנו שוקדים על העניין באופן שוטף. לצערנו חלק מהמידע שהופץ לאחרונה להורים הוא חלקי ואינו תואם את המציאות. כשיסוכמו הפרטים עם עיריית כפר סבא נקיים מפגש הסברה להורים. אנו מאחלים לכל ילדות וילדי העיר המשך חופשת קיץ מהנה ובטוחה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר