שריפות בשכונה הירוקה הצפונית בכפר סבא
שריפות בשכונה הירוקה הצפונית בכפר סבא

התושבים בירוקה חוששים: השריפה השלישית תפרוץ בצמוד לבתי התושבים

שתי שריפות פרצו באחרונה בשטחים פתוחים שבבעלות פרטית. התושבים מבקשים סיוע מהעירייה, שם מבהירים: אם בעלי השטחים לא יטפלו, נטפל ונשית עליהם את העלויות

פורסם בתאריך: 17.7.24 08:26

תושבי השכונה הירוקה 80 דורשים מעיריית כפר סבא: טפלו בצמחייה היבשה בחלקה המערבי של השכונה לפני שתפרוץ שריפה שלישית בשטח זה.

לאחרונה פרצו שתי שריפות בשטח הנמצא בין הקצה המערבי של השכונה (רחוב ספיר) לכביש 4. השריפה הראשונה פרצה לפני כחודש בפינת השטח שנמצא ממערבית ומול בית ספר ש"י עגנון וקניון כפר סבא הירוקה. השריפה השנייה פרצה בשבת האחרונה, בשטח שנמצא צפונית לשטח שבו התרחשה השריפה הראשונה, מרחק של עשרות מטרים מבתי התושבים. כוחות כיבוי עמלו במשך שעות על כיבוי השריפה שהסתיימה ללא נזק ונפגעים.

השריפות התרחשו בשטחים פתוחים שאינם מטופלים כראוי ולכן הצמחייה גדלה לגובה ומתייבשת. יש לציין כי מדובר בשטחים שרובם בבעלות פרטית בתב"ע (תכנית בנין עיר) לתעסוקה. מאחר ושטחים אלו נמצאים בשטחה המוניציפלי של כפר סבא דורשים תושבי השכונה מהעירייה לטפל בבעיה לפני שתפרוץ שריפה נוספת בשטח שנמצא צפונית יותר, בקרבת בניינים מגורים.

לאה מנסור, יו"ר ועד שכונת 80, אמרה השבוע: "זאת פעם שנייה שזקוקים לכבאיות ממערב לרחוב ספיר עבור שריפות שיכולות להימנע בטיפול נכון בצמחייה יבשה. למרות גודל השריפה האחרונה בשבת יש בשטחים הסמוכים עוד צמחייה יבשה, סמוכה עוד יותר לבתי מגורים".

כאמור, החשש בקרב התושבים הוא כי השריפה השלישית תפרוץ בשטח שעוד נותרה בו צמחייה יבשה, בקרבת בית הספר הצומח 80 ובתי תושבים ברחוב זטלר הסמוך. מנסור מסבירה: "לצערנו, בחלק הצפוני עדיין יש צמחייה יבשה והחשש שלנו הוא שמה שעדיין לא נשרף, יישרף בפעם הבאה ויש הרבה צמחייה שלא טופלה עדיין בשטחים הצפוניים. עדיין יש שטח גדול שיכול להישרף וזה יהיה ממש יהיה קרוב לבתי מגורים".

התושבים דורשים כי העירייה תטפל בעניין למרות שמדובר בקרקעות פרטיות. מנסור: "פניתי למנכ"ל העירייה בבקשה דחופה לטיפול במניעת שריפות עתידיות וידוע לי שנציגי ועד ההורים של בית הספר ש"י עגנון פנו אף לעירייה ובטוח שהיו פניות נוספות של תושבים. הסבירו לי בעירייה כי מדובר בשטחים בבעלות פרטית והנוהל הוא הוצאת התרעה לבעלים לניקוי השטח ואם זה לא מתבצע, העירייה מבצעת את ניקיון השטח ומחייבת את בעל השטח. בשנתיים האחרונות אף אחד לא ניקה את השטחים האלו ולראייה כעת שתי השריפות שפרצו. התהליך עצמו לא מעניין את התושבים. זאת אחריותה של העירייה לדאוג שהשטחים יטופלו מצמחייה יבשה ומסוכנת, בטח בימי הקיץ החמים. אנחנו מצפים שהעירייה תפעל באופן מיידי בצמחייה היבשה שעוד נותרה בשטח ושבעתיד יטופל השטח באופן מסודר לפני הקיץ ולא לחכות לשריפות שמסכנות את התושבים וגורמות למראה לא נעים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מטפלת בכל נושא תחזוקת שטחים ציבוריים פתוחים וטיפול בצמחייה יבשה באופן שוטף בכל רחבי העיר בהתאם לחוק. באשר לשריפות שפרצו בשטחים הפרטיים, עיריית כפר סבא פועלת בנושא מול בעלי הנכסים בדרישה לתחזק את השטחים כנדרש. במקרים בהם הדבר אינו מתבצע, פועלת העירייה לטיפול בשטחים אלה, תוך השתת העלויות על בעלי הנכסים – וזאת בהתאם לדין. אנו קוראים לתושבים ובעלי הנכסים לפעול בהקדם, במיוחד על רקע הימים החמים והחשש להתלקחות שריפות, לטפל בשטחים שבבעלותם, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר