גן ילדים Paha_L depositphotos.com
גן ילדים Paha_L depositphotos.com

ההורים כועסים: "רק כשקיבלנו את החיוב האחרון גילינו שמחיר הקייטנות עלה"

למרות שנמסר להם שהתשלום ה-11 עבור הקייטנה שנגבה ביולי יעמוד על 1,025, קיבלו ההורים חיוב של 1,378 ש"ח. וגם: מה אומרים בעירייה ואיזה החזר יקבלו ההורים

פורסם בתאריך: 16.7.24 08:08

כעס בקרב הורי ילדי גנים בכפר סבא: לאחרונה קיבלו ההורים הודעת תשלום עבור קייטנת חודש יולי שהיא גבוהה מהסכום ששילמו בתחילת השנה וזאת מבלי שעיריית כפר סבא תיידע אותם על כך לפני תחילת הקייטנה.

מדובר על קייטנת חודש יולי, המתקיימת בגני הילדים העירונים כחלק ממסגרת יול"א (יום לימודים ארוך). במנשר שקיבלו ההורים בשנה שעברה, לפני תחילת שנת הלימודים, צוין כי מחיר הקייטנה יעמוד על 950 שקלים (10 תשלומים של 95 שקלים בחודש) ותוספת של 1,025 שקלים שייגבו במהלך חודש יולי. לתדהמתם והפתעתם של ההורים, הם קיבלו בשבוע שעבר, ב-10 בחודש, חיוב של 1,378 שקלים, כלומר 353 שקלים יותר ממה שנמסר להם בתחילת השנה שייגבה ביולי. מחיר הקיטנה עבור יולי הוא הסך הכל של עשרת התשלומים שנגבו במהלך השנה + התשלום שנגבה ביולי

מעבר לכעס על העלייה הפתאומית במחיר הקייטנה, ההורים כועסים על כך שהעירייה לא יידעה אותם על השינוי שעליו התבשרו כאמור רק עם קבלת החיוב באמצעי התשלום שלהם. שרה טגניה, שבתה סיימה גן טרום חובה ונמצאת בקייטנה בגן, אמרה ל"צומת השרון": "רשמתי את הבת שלי ליול"א ולקייטנה לפני תחילת שנת הלימודים וזה המחיר שנאמר לי. לא ייתכן שהעירייה מעלה מחיר על דעת עצמה מבלי לשתף את ההורים ומבלי ליידע אותם. ברגע שקיבלנו את הודעת התשלום בעשירי בחודש אין לנו כבר מה לעשות עם זה כי לא נוציא את הילדים וגם כבר לא נקבל החזר אם נוציא אותם. מדובר בתוספת של 350 שקלים, סכום לא קטן בשביל חלק מההורים. אם הייתי יודעת מראש שהקייטנה תעלה לי מעל 2,300 הייתי שוקלת האם לצרף אותה מלכתחילה למסגרת יול"א. אם אתם משנים את התעריף ומעלים את המחיר מבלי להודיע לנו אז מן ההגינות שתתנו לנו להחליט האם בכלל להכניס את הילדים לקייטנת יולי".

שרה מבטאת תחושות של הורים רבים ומוסיפה: "ההורים כועסים על העלייה במחיר, אבל בעיקר על העובדה שאין שום שקיפות מצד העירייה, שום עדכון, התנערות מכל דבר. כאילו אף אחד לא רואה אותנו ממטר. גם ככה עברנו שנה מטורפת, אנשים עובדים בפחות אחוזי משרה, יש כאלו שחיים מהיד לפה ודווקא בשנה הזאת מעלים את מחירי הקייטנות מבלי להודיע לנו. אם העלו השנה ב- 350 שקלים, מה מונע מהעירייה להעלות בשנה הבאה בכפול מזה"?

כאשר ניסתה שרה להבין מדוע זה קרה היא לא קיבלה לדבריה תשובות. היא מדגישה שתמשיך להיאבק, כמו הורים רבים, לקבלת ההחזר: "התקשרתי ללשכת ראש העירייה ואמרו שיעבירו אותי למי שאחראית ואז בכלל ניסו להפיל את זה על משרד החינוך. יש הרבה הורים כמוני שלא יוותרו. אנחנו דורשים שיחזירו לנו את ההפרש שגבו מאיתנו מבלי לעדכן אותנו. זה כמו שהיית קונה משהו ב- 300 שקל ומגלה בחיוב באשראי שגבו ממך 500 שקלים. לא היית נאבק ומתעקש על זיכוי?".

חברת המועצה ויו"ר האופוזיציה, הדר לביא, אמרה בנושא: "אני לא מכירה עוד מוצר שהמוכר שלו מעז להעלות לו את המחיר בלי להודיע כשהלקוחות כבר שילמו מראש בהוראת קבע. זה לא רף בסיסי של הוגנות ובטח לא במגזר הציבורי. זה עוד שיא שלילי של עיריית כפר סבא, שלצערי כבר לא מפתיע אותנו ההורים".

ערן ורנר, יו״ר הנהגת הורים בכפר סבא, אמר: "העובדה שההורים למדו על התעריף המעודכן לפעילות הקיץ דרך חשבון החיוב של כרטיס האשראי היא בהחלט תקלה. נוסף על כך, שיעור ההשתתפות של משרד החינוך עודכן ממש לאחרונה עם פרסום חוזר משרד החינוך על תכנית הגנים של החופש הגדול. בהתאם לכך סיכמנו עם העירייה על ביצוע החזר בגובה 135 ש״ח שיבוצע בתחילת חודש אוגוסט. יחד עם זה חשוב לציין כי בתוכנית היול״א של כפר סבא הרישום נעשה שנה וחצי לפני מועד פעילות הקיץ וכפי שרשום בחוברת הרישום, התעריף משתנה בהתאם לעדכוני חקיקה וחוזרים רלוונטיים. לאחר פרסום חוברת הרישום אכן נעשו שני עדכונים משמעותיים בהם הסכם עבודה חדש עם הסייעות שייקר באופן משמעותי את עלות הפעילות ומנגד עודכן גם שיעור ההשתתפות של משרד החינוך בפעילות חודש יולי. כמו כן, ב-4 שנים האחרונות התשלום על חודש יולי נקבע בהסכמה עם ועד הורי הגנים לפי מספר ימי הפעילות בפועל. בסופו של יום מדובר בפעילות שתעלה להורים 95.3 ש״ח נטו לכל אחד מ-23 ימי הפעילות, בעוד שהתעריף של שנה שעברה היה 91.3 ש״ח ליום פעילות. במובן הזה אנחנו מאמינים שהתעריף משקף נכון את הפעילות ואת התכנים הנוספים של תכנית שמח ביולי המונהגת בגני הילדים. אין באמור בזה לגרוע כמובן מהתקלה שבעיכוב בהודעה על המחיר להורים. כדי לשפר לשנה הבאה ביקשנו לעדכן את אופן הגביה, כך שכלל התשלומים יחולקו ל-11 תשלומים שווים לאורך השנה. הודעה על כך תצא בקרוב".

אתמול (שני) קיבלו הורי ילדי גני הילדים עדכון מאגף החינוך בנושא תעריך קייטנת יולי בגני הילדים. בתחילת העדכון ציינה העירייה: "לצערנו עקב תקלה, העדכון התעכב ועמכם הסליחה".

ממנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון, נמסר בתגובה: "תעריף קייטנות הקיץ בגני הילדים מתעדכן מדי שנה בהתאם לחקיקה, לקול קורא של משרד החינוך ולמצב התייקרות המשק והסכמי שכר עובדי החינוך. כידוע, לאחר מאבק ממושך ובכדי לתגבר את כמות הסייעות בגני הילדים, נחתם הסכם שכר מעודכן עם תומכות החינוך (הסייעות), ועל פי הנחיות השלטון המקומי, ישנה תוספת שכר של כ-35% לשכרן. כמו כן, קייטנת יולי השנה מתקיימת תקופה ארוכה יותר מבעבר – במשך 23 ימים".
"בהתאם לכך, מציינת חכמון, "התמחור היומי לפעילות של חודש יולי עודכן לסכום של 110 ש"ח ליום, כאשר במסגרת קול קורא של משרד החינוך, יקבלו ההורים החזר בסך 135 ₪ בחודש אוגוסט ובסך הכל עלות הקייטנה עומדת על 2,193 ₪ עבור 23 ימים, לאחר קיזוז ההחזר. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול למען ילדות וילדי העיר וצוותי החינוך בשקיפות מלאה יחד עם הנהגת ההורים העירונית, ולהפעיל קייטנות קיץ עם תכנים מגוונים ועשירים וצוותים מקצועיים ומחבקים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר