רחוב ויצמן, צילום דוברות עיריית כפר סבא
רחוב ויצמן, צילום דוברות עיריית כפר סבא

הארנונה תעלה בכפר סבא רק בעדכון האוטומטי. המספרים בפנים

מועצת העיר אישרה את ההעלאה בשיעור האוטומטי שקבעה הממשלה. ומה אומרים באופוזיציה?

פורסם בתאריך: 20.6.24 15:52

מועצת העיר אישרה: תשלום הארנונה בכפר סבא יעלה בשנה הזאת ובשנה הבאה לפי העדכון האוטומטי שעל פי החוק: 2.68% בשנת 2024 ו- 5.29% בשנת 2025.

בדיון שהתקיים אמש (רביעי) במועצת העיר תמכו 9 חברי קואליציה בצו הארנונה לשנים 2024 ו-2025 לעומת 5 חברי מועצה מהאופוזיציה שהתנגדו. הדיון התנהל באופן ענייני כאשר חברי האופוזיציה שאלו שאלות רבות וקיבלו מענה ממנכ"ל וגזבר העירייה.

מהעירייה נמסר כי גזבר העירייה, צחי בן אדרת, הסביר לחברי המועצה כיצד בשנים 2024-2025 תימשך המדיניות העירונית לעידוד תעסוקה, מסחר ותעשייה במרכזי התעסוקה והמסחר ברחבי העיר וזאת באמצעות הורדת הארנונה לעסקים עם שטח מסחר שמעל 10,000 מ"ר כדי למצב את כפר סבא כמוקד תעסוקה ומסחר לחברות הגדולות במשק. כידוע, הארנונה מתעסוקה, מסחר ותעשייה גבוהה מארנונה למגורים ומאפשרת את השמירה על האיתנות הפיננסית של העיר.

בן אדרת ציין: "למרות עליית המחירים במשק והעובדה שהעירייה משלמת יותר על שירותים הניתנים לתושבי העיר, זה לא הזמן להעלות את הארנונה מעבר לעלייה המחויבת על פי חוק. המשפחות ברחבי הארץ מתמודדות עם נטל יוקר המחיה ועם אתגרים רבים אשר נוספו מאז ה-7 באוקטובר. בעת הזו אנחנו מסייעים לתושבים ככל שאנחנו יכולים".

חברי האופוזיציה טענו בדיון כי על העירייה לפנות למשרד הפנים בבקשה להעלות את שיעור הארנונה באופן פחות מזה שנקבע בעדכון האוטומטי שעל פי החוק. חברת המועצה הדר לביא, יו"ר האופוזיציה, מסרה בשם חברי האופוזיציה שהתנגדו לאישור צו הארנונה: "בשנתיים האחרונות הציבור ספג מכות כלכליות משמעותיות עם עליית הריבית, עליית המחירים בסופר, בביגוד ובכל רכיבי הצריכה הבסיסית בחיים. הציבור הצליח לספוג את כל אלה, בלי לקבל העלאה מהמעסיק שלו. לא נכון בשעה קשה זו להעלות את הארנונה בשיעור גבוה כל כך. כל זאת כאשר עדיין אין תקציב ל-2024, מתחילים פיטורי עובדים ולא נעשה מאמץ כלשהו בארבע השנים האחרונות לחסוך ולהתייעל בעבודת העירייה. אם אנחנו סומכים על הציבור לדעת להתייעל, קל וחומר הרשות צריכה לדעת להתייעל בעצמה בלי לקבל העלאה מהציבור שמעסיק אותה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה, ולהבדיל מרשויות רבות ברחבי הארץ, נמנעה עיריית כפר סבא מלהעלות את שיעור הארנונה מעבר למחויב על פי חוק. זאת למרות האתגרים וההוצאות הרבות שהתווספו עם פרוץ המלחמה והנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. בעוד שחברי האופוזיציה עסוקים ועוסקים בפוליטיקה בעת חירום זו, פועלת העירייה באחריות כלפי העיר ותושביה, כאשר שיעור העדכון האוטומטי בארנונה, שאינו נתון לשיקול העירייה, יאפשר המשך מתן שירותים מיטיבים לכלל התושבים והעסקים בכפר סבא".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר