דיון בנושא קו התפר, משמאל לראש העירייה רפי סער, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא
דיון בנושא קו התפר, משמאל לראש העירייה רפי סער, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא

פורום קו התפר התכנס שוב: "האיום הולך וגובר, צריך סיוע ממשלתי"

בדיון המיוחד נכחו פרט למפקד פיקוד העורף גם מפקד המחוז ומפקדי נפות, ראש העירייה רפי סער וראש רשויות נוספות

פורסם בתאריך: 18.6.24 08:08

בעקבות ההסלמה הביטחונית בקרבת יישובי קו התפר, התקיים דיון נוסף של פורום רשויות קו התפר, בהשתתפות יו"ר הפורום וראש העירייה רפי סער, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא ובכירי צבא נוספים. סער הדגיש: "עד היום הרשויות המקומיות לקחו על עצמן באופן מוחלט את תקצוב וקידום אמצעי ההגנה היישוביים. המדינה חייבת לקחת בזה חלק ולתקצב תכנית ביטחון רחבה".

הדיון התקיים בתחילת השבוע במועצה האזורית עמק חפר, בהשתתפות ראשי הרשויות באזור השרון, החברות בפורום המיוחד שהוקם. נציגי צה"ל היו סער פרט למפקד פיקוד העורף, מפקד מחוז דן אל"מ חי רקח, מפקד נפת השרון אל"מ איתמר גמליאל, מפקד נפת גלילות אל"מ עדי ויזל ומפקד יחידת פקע"ר בכפר סבא אל"מ (מיל'.) דורון סחר.

 

סער: "מאז פרצה המלחמה פעלנו כולנו, כל אחת ואחד ברשות שאנו עומדים בראשה למען ביטחון תושבינו, תוך תגבור אמצעי האבטחה והביטחון על חשבון הרשויות המקומיות – הנמצאות כיום בחזית. בכפר סבא, הנמצאת מרחק של כקילומטר בלבד מהעיר קלקיליה, הקמנו גדוד כוננות חמוש של תושבים מתנדבים, הכפלנו את יחידת האופנועים העירונית, הקמנו יחידת רחפנים ויחידת ג'יפים, התקנו שערים חשמליים, תאורה מרחבית ותוספת של עשרות מצלמות אבטחה, קיימנו מטווחי ירי לכיתות הכוננות, הוספנו שומרים חמושים ובלתי חמושים במוסדות החינוך – והוצאות העירייה בגין המלחמה בלבד גדלו בעשרות מיליוני שקלים".

סער הוסיף: "עד כה, כל רשות מקומית לקחה על עצמה באופן מוחלט את תקצוב ההגנה על היישובים. אך ככל שהאיום הולך וגובר, אנו מבינים שזה לא יוכל להמשך ללא סיוע ממשלתי. נטל תקציב הביטחון מקשה על תפקוד רציף של הרשויות המקומיות.. כיו"ר פורום קו התפר, יחד עם חברי הפורום, אנו דורשים את השתתפות הממשלה בתקצוב הביטחון היישובי. לתושבי השרון מגיע לחיות חיים בטוחים בביתם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר