חגיגת יום הולדת 100 לדב ברייר בתקופת הקורונה, עם רפי סער צילום דוברות העירייה
חגיגת יום הולדת 100 לדב ברייר בתקופת הקורונה, עם רפי סער צילום דוברות העירייה

כפר סבא מתאבלת: בגיל 103 הלך לעולמו דב ברייר ז"ל, המורה המיתולוגי למוזיקה

ברייר ז"ל תרם במשך שנים רבות מלגות לסטודנטים בני העיר. הוא שימש שימש כמורה למוזיקה בבתי ספר רבים בכפר סבא וניגן באירועים היסטוריים כמו אירוע הקמת בית החולים מאיר

פורסם בתאריך: 23.10.23 20:33

עד הצליל האחרון: העיר כפר סבא אבלה עם מותו בגיל 103 של שורד השואה דב ברייר, המורה המיתולוגי למוזיקה, נגן אקורדיון, שעלה לארץ לכפר סבא בשנת 1950. היום, שני 23/10, הוא הובא למנוחות בבית העלמין פרדס חיים.

ברייר ז"ל תרם במשך שנים רבות מלגות לסטודנטים בני העיר. את יום הולדתו ה-100 הוא חגג בתקופת הקורונה בשנת 2020. הוא שימש שימש כמורה למוזיקה בבתי ספר רבים בכפר סבא וניגן באירועים היסטוריים שהתקיימו בעיר – בין היתר באירוע הקמת בית החולים מאיר ובאירוע הקמת מתקן בזק בכפר סבא.

ברייר ז"ל הגיע לכפר סבא בשנת 1950, לאחר שעלה לארץ מפולין, שם נספתה כל משפחתו בשואה. הוא הקים בישראל משפחה וזכה לשני ילדים, חמישה נכדים ושישה נינים. מאז עלה ארצה, התגורר ברייר ברחוב אגרון בעיר, שיחק במשך תקופה מסוימת כדורגל בהפועל כפר סבא, אך בעיקר ידוע כמי שגידל דורות של מוזיקאים, בין היתר בזכות היותו מורה למוזיקה בבית הספר אוסישקין, בחטיבת בן צבי ובתיכונים כצנלסון וגלילי.

 

בשנת 2020, עת מגפת הקורונה פקדה את ישראל, הגיע ראש העירייה רפי סער לביתו, כדי לחגוג לו, תחת המגבלות שהיו אז, את יום הולדתו ה-100, יחד עם מקהלת גלריה 29 ונגני הקונסרבטוריון העירוני, בהובלתו של מנהל הקונסרבטוריון עפר עין הבר וסגנו ניר נחום.

סער אמר היום: "דב היקר היה דמות אב לרבים בכפר סבא, והמוזיקה הייתה כל חייו ועולמו. הצלילים שניגן והמורשת שהותיר לנו, ילוו אותנו עוד שנים רבות וחיוכו התמידי יישאר בזיכרוננו. הבשורה על מותו הותירה כאב עמוק בלב של כולנו ובשם העיר כולה, אני שולח את תנחומינו למשפחתו ומבטיח כי ננציח את זכרו".

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר